روزهای سخت و تاثیرگذار وزنه برداری/ اصفهان استان مهم و استراتژیکی در فدراسیون وزنه برداری است

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۳:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۷۸۹۵۲
روزهای سخت و تاثیرگذار وزنه برداری/ اصفهان استان مهم و استراتژیکی در فدراسیون وزنه برداری است
رئیس فدراسیون وزنه برداری با اشاره به سال پرترافیک وزنه برداری گفت: متاسفانه IOC ضربه بدی به وزنه برداری زد و وزنه برداری جهان روزهای سختی را می گذراند، تمام تلاش ما براین است که با کسب مدال و نتایج خوب سربلند از این مرحله عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری امروز یکشنبه هفتم خرداد ماه در مجمع سالیانه - فوق العاده هیئت وزنه برداری استان اصفهان با بیان اینکه وزنه برداری کشور روزهای تاثیری گذاری را پشت سر می گذارد، اظهارداشت: همه خانواده وزنه برداری متحد شدند تا بر مشکلات غلبه کرده و شاهد اتفاقات خوب باشیم. استان اصفهان استان مهم و استراتژیکی برای ما است و نقش مهمی در پیشبرد وزنه برداری کشور ایفا می کند، در ماههای بلاتکلیف بودن هیئت آسیب های زیادی به وزنه برداری اصفهان وارد آمد، در این مدت کوتاه بعد از انتخابات هیئت استان اتفاقات خوبی رخ داد که نیاز به تداوم و هماهنگی بیشتری دارد و امیدوارم روزها و اتفاقات تاریخی برای استان رقم بخورد.

وی افزود: روزهای پرچالشی فدراسیون وزنه برداری می گذراند و تلاش ما در خانواده وزنه برداری بر این است با همدلی و وفاق شرایط را به روزهای درخشان گذشته برگردانیم و حتی در مسیری فراتر از آن گام برداریم.

به دنبال افزایش بودجه فدراسیون هستیم

رئیس فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: با وجود اینکه انتخابات فدراسیون ۱۵ اسفند ماه برگزار شد اولین فدراسیونی هستیم که در سال جاری مجمع سالیانه خود را با شفافیت و سازماندهی و برنامه ریزی برگزار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: خانواده وزنه برداری باید در جریان تمام اتفاقاتی که در فدراسیون رخ می دهد، باشند.  برنامه های زیادی برای وزنه برداری کشور داریم که تمام اینها در اتاق فکرهایی که با کارشناسان، نخبگان و قهرمانان این رشته داریم رخ داده است.

انوشیروانی با اشاره به بودجه یازده میلیارد تومانی سال گذشته فدراسیون گفت: این بودجه در پایان سال سیزده میلیارد تومان رسید،امسال نیز بودجه فدراسیون ۱۳۰ میلیارد تومان است، برای گذر  از مشکلاتی که داریم با ارتباطات و رایزنی های که صورت گرفته توانستیم این بودجه را ۳ برابر کنیم و با تفاهم نامه ها  و رایزنی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و حضور اسپانسر خوبی که داریم و همچنین دستور وزیر ورزش امکان پنج برابر شدن نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: در بخش جذب منابع مالی، قرارداد جدید و قوی تری با همراه اول اسپانسر فدراسیون خواهیم داشت، آنها سال گذشته در تنگناهایی که داشتیم به ما کمک کردند، همچنین با ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری تهران تفاهم نامه خواهیم داشت و از این ظرفیت در مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی استفاده می کنیم.

ذوب آهن یار فدراسیون وزنه برداری

رئیس فدراسیون وزنه برداری با تشکر از باشگاه ذوب آهن خاطرنشان کرد: در زمینه لیگ ذوب آهن بار زیادی را از دوش ما برمی دارد و از رئیس هیئت می خواهم به دنبال اسپانسر دیگری هم باشد تا در کنار ذوب آهن در این رشته سرمایه گذاری کنند و برای ما قوت قلب خواهد بود که با ظرفیت بالای صنعتی و بخش خصوصی که در اصفهان است به ما کمک کنند.

تغییر در مسابقات قهرمان کشور برای خروجی بهتر

وی با انتقاد از خروجی مسابقات قهرمان کشوری در سالهای گذشته اظهارداشت: بررسی های که داشتیم نشان می دهد در سالهای گذشته قهرمان کشوری های ما بازدهی و خروجی که می بایستی داشته باشد را نداشت و امسال تغییرات جدی در قهرمان کشوری خواهیم داشت تا کیفیت کار بالاتر برود. با جرات این کار را انجام خواهیم داد انتقاداتی خواهد بود؛ اما بدانید به نفع وزنه برداری کشور خواهد بود

وی اظهارداشت: در مسابقات امتیازات تیمی را در نظر نمی گیریم و امتیازات مدالی را ملاک قرار خواهیم داد، در مسابقات کشوری به دنبال نخبه یابی کشوری هستیم و رکوردهای قهرمان کشوری در این حد و اندازه نیستند، استانها در اعزام مسابقات کشوری با مشکل روبرو بودند، اما با این شرایط و توجه بیشتر به مدال آوری هم در بخش بودجه به آنها کمک می شود و اینکه آنها نیز به دنبال عملکرد بهتر و بالا رفتن کیفیت خود خواهند بود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: در شش ماه اول سال روی پایه و کارهای پایه ای کار می کنیم ، مرداد ماه جشنواره کشوری وزنه برداری را خواهیم داشت و در ادامه مسابقات المپیاد کشوری را خواهیم داد و تمام تمرکز ما بر روی شش ماهه دوم بر روی مسابقات حرفه ای و قهرمانی است با توجه به سال پر ترافیکی که در پیش داریم برنامه ریزی می کنیم تا بتوانیم کارنامه موفقی داشته باشیم.

images (4)

ضربه مهلک IOC به وزنه برداری

انوشیروانی با اشاره به تصمیمات اشتباه کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پس از عدم تصویب قوانین جدید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF)، تاکید کرد:

متاسفانه کمیته بین المللی المپیک با تغییر اوزان المپیک و مسابقات جهانی ضربه زیادی به وزنه برداری زده است، سردرگمی که کشورها در انتخاب ورزشکاران خود در اوزان مختلف برای اعزام به مسابقات مختلف دارد برای همه کشورها حتی چین که ورزشکاران زیادی دارد دردسرساز شده و دنیا روزهای سختی را در وزنه برداری سپری می کند.

وی ادامه داد: نتایج مسابقات آسیایی خوب بود، وزنه برداری رشته ای نیست که در کوتاه مدت نتیجه بگیریم ارتقا هر کیلو و رسیدن به نتیجه نیاز به ماهها به تمرین دارد و نباید تلاش مربیان و ورزشکاران را نادیده گرفت.

ارگانهای ما انباری از تجهیزات و ظرفیت هستند

رئیس فدراسیون وزنه برداری با اشاره به اهمیت وضعیت استانها تصریح کرد: ما در تعدد سفرهایی که داریم به دنبال سر و سامان گرفتن وضعیت وزنه برداری در کشور هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم. مکاتبه ای با فدراسیون دانشجویی و آموزش و پرورش سعی داریم، اگر انبارهای این دو ارگان را به داشته های مان اضافه کنیم کمک زیادی به وزنه برداری خواهد شد.

وی افزود: آمار شوخی بردار، در این زمینه نیست و ظرفیت و داشته های دو ارگان آموزش و پرورش و دانشجویی و همچنین شهرداری می توانند جهش بسیار زیادی به ما در ارتباط با بالا بردن تجهیزات و ارتقا ظرفیت ها داشته باشند.

انوشیروانی گفت: در جلسه ای که با شهردار اصفهان و همچنین شورای شهر اصفهان خواهیم داشت به دنبال شناسایی و همچنین استفاده از تمام ظرفیت های استان بزرگ اصفهان که نصف جهان نام دارد هستیم تا بتوانیم روزها و شرایط خوبی را برای وزنه برداری استان اصفهان و در نهایت کشور داشته باشیم و در نهایت امیدوارم همه ما روزی با همدلی و همکاری شاهد روزهای درخشان شاد و پرمدالی را وزنه برداری باشیم.

انتهای پیام

نظر شما