اکبری: هنوز متعجبم زنده هستم/ سخت ترین سال بسکتبالی ام بود

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۰۲:۰۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۷۹۱۸۴
اکبری: هنوز متعجبم زنده هستم/ سخت ترین سال بسکتبالی ام بود
کاپیتان بسکتبال ذوب آهن گفت: متاسفانه تیم ذوب آهن به دلیل بودجه کامل بسته نشد و در طول مسابقات لیگ داخلی و غرب آسیا آسیبهای زیادی دید . این موضوع به ما فشار زیادی وارد کرد و در آخر جایی که نباید ضربه بخوریم، ضربه خوردیم و شکستیم با توجه به اینکه تا مرحله که بازی کردیم از نظر آماری بیشترین بازی ها را داشتیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمدرضا اکبری کاپیتان تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان در گفت وگوی تلفنی با برنامه ورزشی ضربه آزاد شبکه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر خدا را شکر وضعیت خوبی دارم؛ اما تبعات مسابقات لیگ همچنان پا برجاست، در خصوص تصادفی که در بازگشت از آمل بعد از بازی با کاله در مرحله نیمه نهایی برای چند تن از بازیکنان ذوب آهن رخ داد، اظهارداشت: خدا را شکر که اتفاق تلخی برای خانواده بسکتبال رخ نداد، به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش باران تیم نتوانست اتوبوس تهیه کند و با سواری راهی تهران شدیم، من به همراه محمدرضا حسن زاده و حمید ضیایی در یک ماشین بودیم، در یکی از تونلهای جاده هزار تصادفی رخ داده بود که راننده ما نتوانست ماشین را کنترل کند و موجب شد تصادف خفیفی رخ دهد؛ اما اتفاق مهم این بود که اگر ما از ماشین پیاده نمی شدیم یک دقیقه بعد اتوبوسی که با سرعت بسیار زیاد آمد به ماشینی که ما داخل آن بودیم، برخورد کرد. هنوز زمانی که عکس تصادف و ماشینی که در آن بودیم را می بینم تعجب می کنم که زنده هستم. 

وی ادامه داد: آسیب دیدگی که ایجاد شد، شدت زیادی نداشت، اما محمدرضا حسن زاده که صندلی جلو بود بیشتر از ما دونفر آسیب دید و هنوز درگیر است، اما به شکلی نیست که ورزشی ایشان را تهدید کند.

سخت ترین سال بسکتبالی ام بود

کاپیتان تیم بسکتبال ذوب آهن در خصوص عملکرد ذوب آهن در فصل گذشته گفت: به شخصه سالیان زیادی در مسابقات لیگ داخلی و غرب آسیا بازی کرده ام؛ اما فصل گذشته سخت ترین سال بسکتبالی من بود، ما به دلیل محدودیت هایی که از نظر بودجه داشتیم در ابتدای فصل تیم آن گونه که باید و شاید بسته نشد، بعد از آن در دو لیگ پرفشار داخلی وسوپر لیگ غرب آسیا که همزمان هم بود شرکت داشتیم. در لیگ داخلی تیم های خوب و برنامه فشرده با مسافت هایی زیادی که داشتیم و به همان روال مسافتهای طولانی، بازی های فشرده و سنگین در غرب آسیا، فشاری که بر روی بچه ها آمد، آسیب دیدگی های پی در پی ، تیم از لحاظ روحی و جسمی بسیار تحت فشار بود.

IMG-20230428-WA0004

ذوب آهن رکورددار بیشترین بازی در فصل گذشته

وی با بیان اینکه تیم ذوب آهن بیشترین تعداد را در فصل گذشته تا مرحله ای که بالا آمد، داشته خاطرنشان کرد: به نظر من تعداد زیاد بازیها و کیفیتی که تیم از خود در جریان بازیها از خود نشان داشت با توجه به رقبای سرسختی که داشتیم موجب شد فشار زیادی به تیم وارد شود و در آخر جایی که نباید ضربه بخوریم، ضربه خوردیم و شکستیم؛ در واقع آسیب دیدگی های زیاد اتفاق افتاد وضربه بدی خوردیم و نتایج نهایی تیم این گونه شد. 

اکبری در پاسخ به این سئوال که ایا امکان تغییر برنامه مسابقات داخلی از سوی فدراسیون برای دو نماینده ایران بود یا خیر، گفت: به نظر من مدیریت باشگاه و فدراسیون تلاش خود را در این زمینه انجام دادند، برنامه ریزی به گونه ای بود که به تیم ما و شهرداری گرگان کمترین فشار بیاید و نمی توانستند لیگ را برای ما دو تیم تعطیل کنند؛ اما با توجه به شرایط موجود تیم ما فشار بسیار مضاعفی را تحمل کرد و تیم گرگان به دلیل بودجه خوب و اینکه خیلی خوب و قوی بسته شده بود با فشار کمتری روبرو بودند. 

وی تصریح کرد: اما قسمت بد قضیه این بود که سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا امسال اسپانسری داشت که مسئول تهیه بلیت و هتل بود و هر تیمی را شخصا انجام می دادند و معمولا مسافت هایی که می شد کوتاه تر انجام داد، بسیار طولانی می شد به دلیل شرایط مالی، به عنوان مثال پرواز 3 ساعتی که ما به لبنان داشتیم یک روز طول کشید تا به لبنان برسیم و این موضوع بدن بازیکنان را تحت فشار قرار می دهد به ویژه زمانی که آسیب هم داشته باشید، بازیهای پرفشار درصد و میزان آسیب را بیشتر می کند و در نهایت به تیم ضربه می زند و این اتفاق متاسفانه امسال برای ذوب آهن به وجود آمد.

IMG-20230416-WA0007

داوری هایی که بلای جان ما شد

ملی پوش سابق بسکتبال ذوب آهن در ارتباط با داوری های لیگ و آسیب هایی که تیمش از این موضوع دید، گفت: همیشه بحث داوری وجود دارد، می دانم که فدراسیون اقدامات زیادی انجام می دهد و کلاسهایی برای داوران برگزار می کنند؛ اما سوال دارم چرا در مسابقات غرب آسیا و بازیهای بین المللی زمانی که با داوران خارجی برایمان قضاوت می کنند این اتفاقات و اعتراضات نیست و مدیریتی که داورانی باید داشته باشند را ما لمس کرده و سعی می‌کنیم تمام تمرکز خودمان را روی بازی بگذاریم، اما در لیگ ایران این عدم تعادل که برخی داوران در بازی ایجاد می کنند، موجب می شود که برای ما این سوال باشد چرا برای بازیهای مهم و تیم های بزرگی مثل ذوب آهن این اتفاقات رخ دهد، نمی خواهم وارد جزئیات شوم؛ اما فصلی که تمام شد تیم ذوب آهن ضربات زیادی از ناحیه داوری خورد که در بسیاری از بازیها را مشاهده کردید به ویژه بازی آخر مقابل کاله در نیمه نهایی.

وی اضافه کرد: در نهایت این که داوری ما نیاز به پیشرفت دارد، هر چقدر از نظر بسکتبال ملی نتایج خوبی گرفتیم در بحث داوری در سطح بین المللی و ملی پیشرفت نکردیم و این موضوع مهمی است که کمیته داوران فدراسیون باید بر روی آن تمرکز کنند.

IMG-20230330-WA0007

رشد نکردن داوران، همسطح بسکتبال ایران

اکبری اظهارداشت : باید برای این موضوع امیدوار بود، اما قبل از آن باید اقدمات لازم از نظر آوردن مدرسان باکیفیت و همچنین از نظر اینکه داوران ما بتوانند در سطح بالا سوت بزنند ایجاد شود، چرا یک داور کویتی که در لبنان بازی ما امروز سوت می زند، فردا در ایران باید بازی شهرداری گرگان را قضاوت کند. به این دلیل که این قدر به این داور اطمینان دارند که چنین بازی های مهمی را به او می سپارند، سطح داوری آسیا و به ویژه ایران باید بیشتر پیشرفت کند، با چنین سطحی که ایران در بسکتبال دارد و روز به روز هم پیشرفت می کند، باید داوری ایران هم همپای بسکتبال ما پیشرفت کند و به نظر من کم کاری می کنند در این موضوع؛ چرا که ظرفیت و استعدادهای خوبی در بخش داوری داریم و امیدوارم روزهای خوبی در زمینه داوری ببینیم تا تیم هاغ کمتر آسیب ببینند.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز