شمشیر بازی هیئتی کم مخاطب، اما دارای ۱۰ ملی پوش

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۸:۰۱
کد خبر: ۳۳۲۰۰۳
شمشیر بازی هیئتی کم مخاطب، اما دارای ۱۰ ملی پوش
سرپرست هیئت شمشیر بازی استان: بخش اعظمی از ملی پوشان شمشمیر بازی کشور را ورزشکاران اصفهانی تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان ، فرهاد رضایی سرپرست جدید هیئت شمشمیر بازی استان اصفهان در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: رشته شمشیر بازی  علیرغم جذایتهای خاص خود، به دلیل پر هزینه بودن جزء رشته های کم طرفدار و کم جمعیت است.

وی با اشاره به گران بودن لباس و تجهیزات این رشته و نبود فضای فیزیکی مناسب برای شمشمیر بازی در سطح استان گفت : در حال حاضر قریب به 120 نفر شمشیر باز در استان سازمان یافته شده و این آمار بیشتر مربوط به شهر اصفهان است ، چراکه در شهرستانها فضا و امکانات برای فعال نمودن این رشته وجود ندارد. اما علیرغم کم مخاطب بودن این هیئت توانسته است 10 شمشیر باز شاخص پرورش و تحویل تیم ملی کشور دهد.

سرپرست جدید هیئت شمشمیر بازی استان خاطر نشان کرد: در اسلحه فلوره شروین طلوعی ، فرهاد مرادی، امین نساجی و امید زمانی و به عنوان بازیکن و جواد رضایی در جایگاه مربی در تیم ملی فلوره کشور حضور دارند

در اسلحه اپه نیز بهرام امین صدری ، فرهاد رضایی ، مهسان ایوبی ، اعظم بختی و آیسان قمصری از ملی پوشان اصفهانی هستند که در رقابتهای آسیایی و جهانی امسال برای تیم ملی مدال کسب کردند.

رضایی تصریح کرد: در سال 94 شمشیر بازان اصفهانی در مسابقات آسیایی و جهانی 8 نشان رنگارنگ در بخش انفرادی و تیمی  بدست آورده اند. وی افزود: امسال در مسابقاتA جهانی تایلند  اعظم بختی یک نشان طلای انفرادی و یک طلای تیمی در اسلحه اپه بدست آورد و شروین طلوعی نیز در همین مسابقات به نشان نقره تیمی دست یافت. در رقابتهای آسیایی پیشکسوتان نیز در اسلحه اپه دو طلای تیمی و دو برنز انفرادی و در اسلحه سابر دو برنز انفرادی توسط بهرام امین صدری و فرهاد رضایی برای تیم ملی کشورمان رقم خورد.

سرپرست هیئت شمشیربازی استان با بیان این مطلب که بخش اعظمی از ملی پوشان شمشیر بازی کشور را ورزشکاران اصفهان تشکیل می دهند، اظهار امیدواری نمود با توسعه زیر ساختها و جذب حامیان مالی شاهد موفقیت های بیشتر برای شمشمیر بازی استان اصفهان در بخش همگانی و قهرمانی باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز