امام جمعه اصفهان: چه تعداد دانشجو در یک رشته نیاز کشور است و بر اساس آن ورودی دانشگاه ها تنظیم شود

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۱۳:۳۶:۲۰
کد خبر: ۳۶۱۱۵۸
امام جمعه اصفهان: چه تعداد دانشجو در یک رشته نیاز کشور است و بر اساس آن ورودی دانشگاه ها تنظیم شود
سیدیوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از نخبگان استان باید کارشناسی شود که چه تعداد دانشجو در یک رشته نیاز کشور است و بر اساس آن ورودی دانشگاه ها تنظیم شود.
"به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان " سیدیوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از نخبگان استان با اشاره به نبود برنامه ریزی مناسب برای جذب رشته های مختلف در دانشگاه ها افزود: این یکی از مشکلات بزرگ است و باید کارشناسی شود که چه تعداد دانشجو در یک رشته نیاز کشور است و بر اساس آن ورودی دانشگاه ها تنظیم شود.
وی با بیان تعداد قلیل پزشکان در قبل از انقلاب افزود: به همین دلیل در آن زمان پزشکان هندی و پاکستانی در ایران استخدام می شدند و درواقع در کشور ما، کارآموزی می کردند که این یک ذلت بود.
امام جمعه اصفهان اظهار داشت: در آن زمان در خیلی از شهرها و روستاهای کشور نیز بیمارستان و مراکز پزشکی وجود نداشت.
وی تصریح کرد: یکی از درخواست های مهم مردم در اوایل انقلاب، اعزام بیمارانی که امکان علاج آنها در داخل نبود، به خارج از کشور بود، اما در حال حاضر در این زمینه به برکت جمهوری اسلامی به خودکفایی رسیده ایم.
وی گفت: نخبگان جامعه باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرند تا در دنیا سربلند باشیم و بهترین مهندس ها و دکترها را تحویل جامعه علمی دنیا بدهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیاری از استعدادها به برکت جمهوری اسلامی بارور و عملگرا شده است، گفت: یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران به فعلیت رسیدن استعدادها در کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به وابستگی های کشورمان در صنایع هوایی و نظامی در پیش از انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: هم اینک در این صنایع به استقلال و خودکفایی رسیده ایم و از آن ذلت به اقتداری رسیده ایم که اسرائیل با وجود ایران در منطقه خواب راحت ندارد.
وی اظهار داشت: اسلام فقط به نمازگزاری و روزه داری نیست و عدم ذلت پذیری از مباحث مهم اسلام است که بحمدالله با پیروزی انقلاب اسلامی، اهمیت این موضوع برای همگان روشن شده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز