مشارکت ۲۳۵هزار دانش آموز در برنامه های تابستانی

افزایش ۱۰درصدی پایگاه های اوقات فراغت در استان اصفهان

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۵:۰۲:۴۹
کد خبر: ۴۱۸۰۳۷
افزایش ۱۰درصدی پایگاه های اوقات فراغت در استان اصفهان
دبیر ستاد اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش استان اصفهان در سال جاری 10درصد افزایش داشته است و یک هزار و ۵۵۰ پایگاه وظیفه اجرای برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان استان اصفهان را بر عهده دارد.

به گزارش برنا از اصفهان محمد اسماعیل‌زاده با بیان اینکه اوقات فراغت موضوعی جهانی است افزود:  بر اساس دستور سازمان ملل در تمام کشورهای دنیا برای این امر برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارند.از این رو در کشور ایران نیز برنامه‌هایی مطابق با دستورات سازمان ملل برنامه‌ریزی شده و دستگاه‌های مختلفی متولی آن هستند.

وی به تشکیل ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش استان اصفهان از اسفند سال گذشته اشاره کردو اظهار داشت: بر این اساس و طبق سیاست‌های اتخاذ شده در سال جاری نیز فعالیت‌های این ستاد در هشت محور پیگیری خواهد شد.

دبیر  ستاد اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: مباحث عمرانی و آبادانی مدارس، کارآفرینی و مهارت آموزی، ورزش، تفریح و سرگرمی، فرهنگ و هنر، آموزش‌های نظری و فنی و حرفه‌ای، بهداشت و سلامت، محیط زیست و گردشگری و خدمات اجتماعی و عمومی در پایگاه‌ای اوقات فراغت آموزش و پرورش استان اصفهان آموزش داده می‌شود.

وی از افزیش ۱۰ درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش استان اصفهان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری یک هزار و ۵۵۰ پایگاه وظیفه اجرای برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان استان اصفهان را بر عهده دارد و این در حالی است که در سال گذشته این آمار یک هزار و ۴۰۰ مورد بوده است.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد:پایگاه‌های متنوعی از جمله کانون‌های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن‌ها و مدارس قرآنی، پژوهش‌سراها و سالن‌های ورزشی و استخرهای آموزش و پرورش در ایام تابستان در اختیار ستاد اوقات فراغت دانش‌آموزان استان اصفهان است، که پیش‌بینی می‌شود ۳۰ درصد دانش‌آموزان استان اصفهان در این مراکز حضور یابند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان استان اصفهان در برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش مشارکت داشته‌اند، اضافه کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود ۲۳۵ هزار دانش‌آموز در این طرح مشارکت داشته ‌باشند.

دبیر ستاد اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبارات دولتی پایگاه‌های اواقت فراغت استان اصفهان با مشارکت عموم مردم اداره می‌شود، افزود: باید توجه داشته باشیم که بودجه‌ای در استان اصفهان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان از سوی نهادهای متولی تخصیص نیافته است و این امر باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

اسماعیل زاده در ادامه با اشاره به تاثیرات بهره برداری دانش‌آموزان از برنامه‌های اوقات فراغت نیز گفت: باید توجه داشته باشیم که چنانچه بهره‌برداری لازم از این برنامه‌ها صورت پذیرد تاثیراتی چندین برابر بیش از برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش خواهد داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز