پیام تسلیت مدیریت ارشد استان و شهردار اصفهان به مناسبت

رحلت بانو علویه همایونی

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۸:۲۷:۵۸
کد خبر: ۴۲۵۳۲۸
رحلت بانو علویه همایونی
استاندار و شهردار اصفهان رحلت بانوی فاضله علویه همایونی را تسلیت گفتند.

به گزارش برنا از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان ، دکتر زرگرپور استاندار اصفهان به مناسبت رحلت بانوی فاضله و متقی زینت السادات علویه همایونی از فقهای جهان تشیع پیامی صادر نمود. متن پیام به شرح ذیل می باشد:

رحلت بانوی فاضله و متقی، زینت السادات علویه همایونی از فقهای جهان تشیع و از شاگردان بانو مجتهده امین اصفهانی موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

این بانوی فرهیخته با تاسیس حوزه ی علمیه ی فاطمیه بعنوان اولین حوزه علمیه زنان در ایران و اصفهان خدمات ارزشمندی در تعلیم و تربیت بانوان و گسترش معارف اسلامی تقدیم داشته و منشأ آثار و برکات فراوانی برای جهان اسلام بوده‌اند.

اینجانب مصیبت بزرگ ارتحال این عالمه ی بزرگوارکه از مفاخر زنان جامعه ی اسلامی بشمار می آیند را به محضر حضرت ولی عصر(عج) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، بیت شریف ایشان، مردم استان اصفهان و بویژه حوزه های علمیه، علمای اعلام و فضلای دینی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن بزرگوار علو درجات و حشر با اجداد طاهرینش و برای بازمانگان آن مرحومه صبر جمیل و اجر جزیل و حسن عاقبت مسئلت می‌نمایم.

شهردار اصفهان نیز در پیام جداگانه ای رحلت بانو علویه همایونی را تسلیت گفت.پیام تسلیت مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان به این شرح است:

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت تأسف با خبر شدیم که باد خزان بر بوستان همایون نقش جهان وزیدن گرفت و اصفهان را در اندوه هجران گلی از گلستان معرفت علوی فرو برد. باری، خورشیدبانوی شهرمان، «بانو علویه همایونی» همنشینیِ با صالحین و صدیقین در خلد برین را بر قفس تنگ زمین ترجیح داد و سرانجام به دیدار معبود خویش شتافت.

 اینجانب به حکم وظیفه بر خود فرض می دانم مصیبت وارده را به شهروندان شهر سلمان محمدی و خوشه‌چینان معارف دینی و همچنین خانواده معزز و معظم ایشان تسلیت عرض نموده، از سرمد صمدی توفیق پیمودن طریق مکتب‌نشینی زهرای مرضیه(س) را برای همه علاقمندان و بازماندگان آن فقیده سعیده مسألت می‌نمایم.

زینت السادات علویه همایونی (زاده:۱۲۹۶ اصفهان) فقیه و مجتهد معاصر شیعه بود . وی از شاگردان بانو امین اصفهانی بود. در سال ۱۳۹۰ همایشی با پیام رییس جمهور ایران در تجلیل از فعالیت‌های وی برگزار گردید. وی همچنین اولین دانشجوی زن رشته الهیات در دانشگاه است که در سال ۱۳۴۳ در امتحان ورودی پذیرفته شد. وی در سال ۱۳۴۴ با امتیاز بانو امین اولین حوزه علمیه زنان در ایران را در اصفهان بنام مکتب فاطمه تاسیس کرد.

اساتید وی بجز بانو امین، شیخ حیدر علی محقق، صدر کوپایی ، اشنی قودجانی بودند.

بانو علویه همایونی در سال ۱۳۸۸ بعنوان چهره ماندگار انتخاب شد.

وی روز دهم تیر ۱۳۹۵ درگذشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز