معاون حقوقی رئیس جمهور در مشهد اردهال کاشان:

نظام جمهوری اسلامی ادامه نهضت کربلاست

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۵:۵۴:۱۵
کد خبر: ۴۶۷۰۷۵
نظام جمهوری اسلامی ادامه نهضت کربلاست
مراسم سالگرد هفتمین روز شهادت حضرت سلطان علی ابن محمد باقر علیه السلام و عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور ، استاندار اصفهان و خیل عظیمی از شیفتگان اهل بیت در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

به گزارش برنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، مراسم تاریخی سالگرد هفتمین روز شهادت حضرت سلطان علی ابن محمد باقر علیه السلام، با حضور خیل عظیمی از شیفتگان اهل بیت و زائرین حرم سلطان علی ابن امام محمد باقر از منطقه کاشان و اردهال و شهرهای اطراف و با سخنرانی دکتر مجید انصاری معاون حقوقی ریاست جمهوری اسلامی ایران و با حضور دکتر زرگرپور استاندار اصفهان، در فضایی سراسر شور و شعور و حماسه در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

در این آیین سنتی مذهبی، اهالی روستای نشلج در فاصله ۱۰ کیلومتری مشهد اردهال، از ساعت ۶ صبح با پای پیاده در قالب کاروان های سینه زن و زنجیرزن خود را به مشهد اردهال رساندند.

اهالی روستای نشلج پس از این پیاده روی که با هدف عرض ارادت و تکریم از حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) انجام می شود، با برگزاری آئین های مختلف عزاداری تا هنگام نمازجمعه، هفتمین روز سالروز شهادت این امامزاده عظیم الشان و یاران باوفایش را ارج نهادند.

کاروان سوگوار در دسته های سینه زن و زنجیرزن ابتدا وارد زیارتگاه شاهزاده حسین (ع) شدند و پس از آن به سمت حرم مطهر حضرت سلطانعلی ابن محمدباقر (ع) حرکت و در سوگ این امامزاده واجب التعظیم که مانند جد بزرگوارشان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مظلومانه به شهادت رسیدند، اشک ماتم ریختند.

تعزیه خوانی واقعه شهید اردهال حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) از جمله برنامه های ویژه آیین سنتی مذهبی جمعه نشلجی هاست.

حجت الاسلام انصاری در این مراسم با اشاره به اینکه زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) پیام انقلاب عاشورا را به گوش تاریخ رساندند، افزود: امروز ما هم به‌ عنوان پیروان مکتب حسینی، وظیفه‌ داریم برای دفاع از اسلام ناب محمدی هر چه داریم به‌ کار گیریم؛ علمای جهان اسلام باید دست در دست هم دهند و توطئه های صهیونیستی امپریالیستی را خاموش و ایادی این کشورها را از جهان اسلام بیرون کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ادامه نهضت کربلاست، اظهار داشت: خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی به‌ عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای نهضت کربلا به ثمر نشست.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین با تقدیر از عزاداری مردم منطقه مشهد اردهال و روستای نشلج، خاطرنشان کرد: حضرت امام محمدباقر(ع) در حالی که می توانست در پاسخ به درخواست مردم این خطه برای اعزام فردی به عنوان مبلغ دین یکی از اصحابش را به منطقه بفرستد، بجهت احترامی که برای مردم ایران و این منطقه قائل بودند، فرزند ارشد خود که شخصیتی عالم و فقیه بودند را اعزام کردند.

وی با اشاره به جمعیت عزادار حاضر در محوطه حرم مطهر امام زاده سلطان علی بن محمد باقر(ع)، گفت: وقتی چنین مناسک و آیینی را مشاهده می کنیم باید به خود ببالیم و قدر این نعمت را بدانیم که البته ملت ایران همواره به شکلی شایسته ، قدردان و شاکر این نعمات بوده اند.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: گر چه ۱۳۲۶ سال از شهادت حضرت سلطان علی بن محمد باقر (ع) می گذرد اما عظمت این واقعه همچنان در روح و جان مردم این منطقه و همه مردم ایران ریشه دارد.

حجت الاسلام مجید انصاری تاکید نمود: اگر چه امروز هم یزیدیان زمان در صددند که حکومت اموی را در جهان اسلام پیاده سازی کنند اما ملت ایران به فرماندهی خلف صالح امام راحل (ره) یعنی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، استوار و پا برجا در مقابل توطئه های استکبار ایستاده است.

دکتر انصاری با اشاره به ظرفیت بزرگ منطقه مشهد اردهال برای معرفی شدن به ملت ایران ، مسلمانان جهان و حتی گردشگران سایر کشورهای دنیا ، افزود: صدا و سیما و سایر رسانه ها تلاش نمایند با برنامه سازی مناسب ، بزرگی و عظمت این واقعه را به مردم معرفی نمایند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان ضمن اشاره به بحران کم آبی و خشکسالی های چند ساله اخیر که این بحران را تشدید کرده است ، خواستار همکاری متقابل مسئولان و کشاورزان در استفاده از شیوه های نوین آبیاری ، بازچرخانی آب و صرفه جویی در مصرف آب به منظور غلبه بر این بحران شد.

گفتنی است استاندار اصفهان که به همراه حجت الاسلام دکتر مجید انصاری معاون حقوقی ریاست محترم جمهور جهت شرکت در مراسم راهپیمایی و قالی شویان به شهرستان کاشان عزیمت نموده اند، در بدو ورود با حضور در گلستان شهدای همیشه جاوید ، نسبت به مقام شامخ شهیدان سرافراز و همچنین حضرت آیت الله یثربی امام جمعه فقید کاشان ادای احترام کردند.

همچنین دکتر رسول زرگرپور و دکتر مجید انصاری معاون حقوقی ریاست محترم جمهور، با حضور در دفتر حضرت آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ، با ایشان دیدار و گفتگو نمودند.

حضور در نماز جمعه کاشان و بازدید از خانه تاریخی عامری ها از دیگر برنامه های معاون حقوقی رئیس جمهور و استاندار اصفهان در شهرستان کاشان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز