بارش های سال جاری کمتر از نرمال و همراه با تاخیر

میزان آب مخزن سد فقط ۱۱ درصد است

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۵:۳۰:۳۳
کد خبر: ۴۷۰۳۰۷
میزان آب مخزن سد فقط ۱۱ درصد است
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت:در مسائل آبی بحث معیشت مردم در میان است، لذا مهندسی صرف پاسخگو نیست و باید وارد فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شویم.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر مسعود میرمحمد صادقی در گردهمایی حراست های صنعت آب و برق استان ضمن بحرانی خواندن وضعیت آب در سطح کشور و به ویژه اصفهان افزود: بحث حکمرانی هوشمندانه آب از اولویت های آب منطقه ای است.

وی ضمن تشریح وضعیت آبی استان خاطرنشان کرد: در سرشاخه های زاینده رود 15 درصد، اصفهان 50 درصد و در شرق اصفهان تا 65 درصد کاهش بارش نسبت به میانگین بلند مدت داشته ایم و در حال حاضر میزان آب مخزن سد فقط 11 درصد است. این در حالی است که پیش بینی میشود بارش های سال جاری کمتر از نرمال و همراه با تاخیر باشد.

میرمحمد صادقی در ادامه افزود: شورای عالی آب با جدیت در  مسائل آب کشور وارد شده است. در حوضه زاینده رود مصوبه 9 ماده ای در این شورا به تصویب رسیده که از بندهای مهم آن تشکیل مدیریت یکپارچه در حوضه زاینده رود و عدم بارگذاری جدید در حوضه از دی ماه 1392 است.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر  وضعیت آب زیرزمینی در کشور بسیار بحرانی است و وزارت نیرو برای نجات مخازن آب زیرزمینی  طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب را مصوب کرده است. این طرح در مواردی از قبیل بستن چاه های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند با هماهنگی صنعت برق، تعدیل پروانه ها و مشارکت مردم در بهره برداری از منابع آب زیرزمینی با جدیت در حال اجرا است.

در این جلسه همچنین مهندس موسی رضایی، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای عنوان کرد: یکی از شاخص های استان اصفهان هماهنگی حوزه آب و برق است و همدلی زیادی میان این دو حوزه اصلی تامین انرژی وجود دارد.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان که گردهمایی حراست های صنعت آ ب و برق استان اصفهان، امروز در محل اداره برق اصفهان با هدف گزارش دهی از شورا و کارگروه ها و همچنین اهدای جوایز به افراد برتر تیم های ورزشی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز