برداشت ۳۹۰۷ کیلوگرم زعفران در سطح ۷۰۸ هکتار

اصفهان رتبه چهارم کشور در کشت زعفران

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۳:۰۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۹۷۹
اصفهان رتبه چهارم کشور در کشت زعفران
مدیرباغبانی جهادشکاورزی استان اصفهان گفت :سطح زیر کشت زعفران استان در سال گذشته برابر 708 هکتار بوده است که از این میزان 3907 کیلوگرم زعفران بدست آمده که بالاتر از متوسط عملکرد کشوری است.

به گزارش برنا از اصفهان،  مهندس احمدرضا رئیس زاده  اظهار داشت :  سطح زیر کشت زعفران در سال 93 برابر 617 هکتار بوده که با رشد 15 درصدی در سال 94 مواجه گردیده است. همچنین در سالجاری استقبال مناسبی در جهت افزایش سطح زیر کشت این محصول را شاهد بوده ایم و انتظار می رود سطح زیر کشت استان با 50 هکتار افزایش به رقم 758 هکتار برسد.

وی خاطرنشان کرد:استان اصفهان در زمینه کشت زعفران رتبه چهارم کشور را دارد.

مدیرباغبانی جهادشکاورزی استان اصفهان تاکید کرد: از دلایل گرایش به کشت زعفران در چند ساله اخیر می توان به میزان مصرف آب کم مورد نیاز، نیاز آبی در فصل پائیز و زمستان( در زمانی که سایر محصولات زارعی و باغی نیازمند آب نیستند) و درآمد زایی نسبتاً مناسب با استفاده از نیروی کار خانوار اشاره نمود.

به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان اصفهان، شهرستانهای نظنز، تیران و کرون، نجف آباد، کاشان، شاهین شهر و میمه، نائین و خور و بیابانک بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در استان به خود اختصاص داده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز