کاستی های قانونی بیمه قالیبافان

عملیاتی نشدن طرح کارت های اعتباری خرید فرش

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۵:۳۷:۱۷
کد خبر: ۴۸۹۶۲۹
عملیاتی نشدن طرح کارت های اعتباری خرید فرش
رییس مرکز ملی فرش ایران گفت:در حوزه فرش دستباف با حداقل سرمایه می توان کار کرد و هنوز بازدهی خوب اشتغال و سرمایه در این صنعت وجود دارد.

به گزارش برنا از اصفهان، حمید کارگر در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه تخصصی- صادراتی فرش دستباف اصفهان، با اشاره به چند وجهی بودن مقوله فرش دستباف و عجین بودن این حوزه با تاریخ، فرهنگ، اقتصاد، اشتغال زایی و ارزآوری افزود: شکی نیست که یکی از بهترین زمینه های بروز و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، صنعت فرش دستباف است.

وی با تصریح این که صنعت فرش دارای ارزآوری بالایی است و هیچ کشوری همانند ایران در این زمینه تبحر ندارد، اظهار داشت: در حوزه فرش دستباف با حداقل سرمایه می توان کار کرد و در بحث تأمین مواد اولیه نیز با وجودی که در برخی موارد نیازمند واردات هستیم اما هنوز بازدهی خوب اشتغال و سرمایه در این صنعت وجود دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: باید با امید به این صنعت نگاه کرد. بیان مشکلات و بزرگ جلوه دادن آن ها تنها به جسم بیمار فرش، ضربه بیشتری وارد می کند.

وی همچنین در خصوص موضوع بیمه قالیبافان اعلام کرد: این بیمه که خواسته به حق، واقعی و حداقلی قالیبافان کشور است به دلیل سهم 20 درصدی دولت، دچار مشکل تأمین اعتبار و نقدینگی شده و متأسفانه در اجرای این قانون شاهد کاستی هایی هستیم که باید هر چه زودتر برطرف شود و قالیبافان واقعی جایگزین قالیبافان غیرواقعی شوند.

کارگر عملیاتی نشدن طرح کارت های اعتباری خرید فرش را نتیجه بدعهدی و عدم همکاری صندوق کارآفرینی امید دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز