حسینی و شاگردانش شگفتی ساز شدند

بهترین خط حمله لیگ با دو هتریک

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۵:۲۶:۳۷
کد خبر: ۴۹۰۱۲۳
بهترین خط حمله لیگ با دو هتریک
سبزپوشان اصفهانی در سه هفته اخیر لیگ برتر فوتبال در مجموع هشت مرتبه دروازه حریفان را باز کرده‌اند که از این تعداد، 6 گل حاصل 2 هت‌تریک پیاپی کاپیتان‌های اول و سوم این تیم در 2 هفته اخیر بوده است.

به گزارش برنا از اصفهان،به لطف هت‌تریک‌های متوالی کاپیتان‌های ذوب‌آهن در 2 هفته اخیر این تیم در پایان رقابت‌های هفته دوازدهم صاحب بهترین خط حمله لیگ شانزدهم شد.

ذوب‌آهن سه بازی اخیر خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته است. هر سه برد هم توأم با کلین‌شیت و اختلاف گل بوده است.

سبزپوشان اصفهانی در این سه مسابقه در مجموع هشت مرتبه دروازه حریفان را باز کرده‌اند که از این تعداد، 6 گل حاصل 2 هت‌تریک پیاپی کاپیتان‌های اول و سوم این تیم در 2 هفته اخیر بوده است.

مهدی رجب‌زاده پیش از هت‌تریک برابر نفت آبادان در هفته یازدهم، در هفته دهم نیز یک گل به استقلال خوزستان زده بود تا نیمی از گل‌های ذوب‌آهن در سه هفته اخیر به نام کاپیتان این تیم نوشته شود.

در ادامه، پیروزی قاطع 3 بر صفر برابر پیکان در هفته دوازدهم که به لطف هت‌تریک مرتضی تبریزی به دست آمد باعث شد تا تعداد گل‌های زده ذوب‌آهن در 12 هفته سپری شده از لیگ شانزدهم به 19 برسد. در بین 16 تیم لیگ برتری تنها تیم رده دومی تراکتورسازی به اندازه ذوب‌آهن گل زده است. به عبارت دیگر، تا پایان رقابت‌های هفته دوازدهم ذوب‌آهن عنوان بهترین خط حمله لیگ را با تیمی شریک است که تا پیش از آغاز مسابقات این هفته صدر جدول را در اختیار داشت. همچنین هافبک دفاعی جوان ذوب‌آهن در دیدار برابر پیکان درخشش چشمگیری داشت و با 2 پاس گل نقش پُررنگی در پیروزی قاطع تیم اصفهانی ایفا کرد.

مرتضی تبریزی با هت‌تریک در هفته دوازدهم لیگ برتر ستاره اول ذوب‌آهن در دیدار با پیکان لقب گرفت. تبریزی اما این موفقیت را مرهون درخشش سایر همبازیان خود و به ویژه مهدی مهدی‌پور بود که در این بازی با پاس‌هایش 2 مرتبه کاپیتان سوم ذوب‌آهن را در موقعیت گلزنی قرار داد و روی دیگر گل تیم اصفهانی هم به شکلی غیرمستقیم نقش داشت.

این بازیکن 22 ساله اصفهانی که به عنوان هافبک میانی و دفاعی انجام وظیفه می‌کند دراین فصل درغیاب قاسم حدادی‌فرِ مصدوم کار سختی در میانه میدان دارد. با این وجود، مهدی‌پور در بازی با پیکان مثل بسیاری دیگر از دیدارهای ذوب‌آهن نمره قبولی گرفت و از این آزمون دشوار با سربلندی بیرون آمد.

این برای دومین هفته پیاپی بود که درخشش یک بازیکن جوان زمینه‌ساز هت‌تریک بازیکن باتجربه‌تر شد. در هفته یازدهم احسان پهلوان 2 پاس گل به مهدی رجب‌زاده داد تا کاپیتان ذوب‌آهن برابر نفت آبادان هت‌تریک کند و در هفته دوازدهم مهدی‌پور با ارسال 2 پاس برای تبریزی زمینه را برای ثبت یک سه‌گانه به نام او فراهم آورد.

از طرفی برخلاف آقای گل فعلی لیگ شانزدهم که تقریباً نیمی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده هیچ‌یک از گل‌های هافبک هشت گله ذوب‌آهن از این طریق وارد دروازه حریفان نشده است.

با سپری شدن 12 هفته از رقابت‌های لیگ شانزدهم ساسان انصاری از فولاد خوزستان با 9 گل بهترین گلزن این رقابت‌هاست و مرتضی تبریزی از ذوب‌آهن با هشت گل در تعقیب اوست.

کاپیتان سوم ذوب‌آهن در حالی در رده دوم برترین گلزنان لیگ شانزدهم جای دارد که برخلاف نفر اول هیچ‌یک از گل‌های خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسانده است. انصاری که به شکل جالبی یکی در میان از روی نقطه پنالتی گل زده، چهار گل از مجموع گل‌های خود را به این طریق وارد دروازه حریفان کرده است.

با این اوصاف، باید گفت که تبریزی حتی به مراتب از انصاری هم گلزن‌تر است زیرا اگرچه پنالتی زدن هم هنر می‌خواهد و کاری نیست که از عهده هر بازیکنی برآید، اما بالا بردن آمار گل‌ها بدون کمک گرفتن از ضربات پنالتی به مراتب سخت‌تر است.

نکته جالب درباره انصاری و تبریزی این است که هیچ‌کدام از این 2 بازیکن در چهار هفته ابتدایی لیگ شانزدهم موفق به گلزنی نشده بودند و هر دوی آنها روند گلزنی خود را تازه از هفته پنجم آغاز کردند و به این رقابت به شکلی جالب و نامحسوس ادامه دادند.

تبریزی اولین گل فصلش را در قم به صبا زد و انصاری از دیدار خانگی برابر سایپا روند گلزنی‌های خود را آغاز کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز