بیشترین فرسودگی ناوگان حمل ونقل جاده ای بار دراصفهان

در آینده استان اصفهان مشکلی در حوزه حمل ونقل ریلی نخواهد داشت

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۱۳:۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۸۹۰
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت:متاسفانه دربحث حمل ونقل نیز نگاه به استان یک نگاه برخوردار است در حالی که اگر آمار ارائه شده را با شاخص های نسبی بسنجیم استان اصفهان رتبه های بسیار پایینی در سراسر کشور را کسب می کند.

به گزارش برنا از اصفهان، در جلسه شورای حمل ونقل ومسکن استان اصفهان که به ریاست حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان انجام شددر خصوص پروژه های اولویت دار وزارت راه وشهرسازی در برنامه های اقتصاد مقاومتی بحث وتبادل نظر شد .

دراین نشست که با حضور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ، مدیرکل راه آهن، مدیرکل هواشناسی ، مدیرکل فرودگاههای استان ومدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید استان برگزار شد در خصوص طرح جامع توسعه راه های استان ، سیستمهای حمل ونقل هوشمند(its ) و چگونگی کاهش خسارات ناشی از تصادفات جاده ای با حضور مشاوران طرح گفت و گو و تصمیماتی درجهت ارائه اطلاعات تکمیلی به مشاوران اتخاذ گردید .

حجت اله غلامی  و رییس شورای حمل ونقل ومسکن استان با اشاره به اهداف وزارت راه وشهرسازی در برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: وزارت راه وشهرسازی دارای دوهدف دستیابی به جایگاه مناسب در شبکه بازار حمل ونقل بین المللی و افزایش بهره وری انرژی در بخش حمل ونقل و ساختمان وشهرسازی است .

وی از جمله سیاست های بخش  دوم را کاهش مصرف سوخت از طریق افزایش سهم حمل ونقل ریلی در جابجایی کالا ومسافر ، نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای ، ریلی و هوایی و استفاده از فناوری های نوین ساختمانی با هدف کاهش مصرف انرژی و تاکید بر رعایت مقررات ملی ساختمان و نوسازی بافت های ناکارآمدشهری دانست و افزود : بر این اساس پروژه ها با برش استانی تطبیق و پروژه های پیشنهادی نیز ارائه گردیده است .

 غلامی نگاه به استان اصفهان را یک نگاه برخوردار دانست و اظهار داشت: متاسفانه دربحث حمل ونقل نیز نگاه به استان یک نگاه برخوردار است در حالی که چنانچه  آمار ارائه شده را با شاخص های نسبی بسنجیم استان اصفهان رتبه های بسیار پایینی در سراسر کشور را کسب می کند که نیاز به تغییردیدگاه در این زمینه را دارد .

حسن ماسوری مدیرکل راه آهن استان نیز در ادامه عنوان داشت: خوشبختانه در آینده دراستان اصفهان مشکلی در حوزه حمل ونقل ریلی وجود نخواهد داشت و با افتتاح دو خطه میبد به زرین شهر و انجام کلنگ میبد به محمدیه و فعال نمودن اصفهان به اهوازمشکلات ریلی مرتفع، ضمن آنکه در جهت نوسازی ناوگان ریلی نیز اقداماتی انجام گرفته است .

داریوش امانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان نیز در این زمینه گفت: به لحاظ داشتن دوربین های ثبت تخلف رتبه سوم، دستگاههای تردد شمار رتبه دوم و در بحثدوربین های نظارت تصویری رتبه دوم کشور را داریم که در حال اضافه نمودن تعداد 56دوربین به این سیستم هستیم .

وی اظهار داشت: بیشترین فرسودگی ناوگان حمل ونقل جاده ای بار در اصفهان وتبریز است که با ارائه تسهیلات با سقف آزاد درصدد رفع این معضل هستیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز