خرید تضمینی گلرنگ

رشد بیش از ۳۰ درصدی تولید گلرنگ در استان اصفهان

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۱۵:۳۰:۵۲
کد خبر: ۴۹۸۹۴۸
رشد بیش از ۳۰ درصدی تولید گلرنگ در استان اصفهان
کارشناس دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت : سال گذشته یک هزار و 300 هکتار از اراضی استان به کشت گلرنگ اختصاص پیدا کرد و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری با رشد بیش از 30 درصدی همراه باشد.

به گزارش برنا از اصفهان،کشت گلرنگ از جمله گیاهان بومی منطقه خاورمیانه و ایران و از گیاهان مقاوم به کم آبی و تا حدودی مقاوم به شوری برای رتولید روغن با پیش‌بینی رشد بیش از 30 درصدی ، نسبت به سال گذشته  در استان  اصفهان  کشت خواهد شد.

مهندس کیوان بنی‌اسد با اشاره به ویژگی‌های گیاه گلرنگ اظهار کرد: گلرنگ از جمله گیاهان بومی منطقه خاورمیانه و ایران و از گیاهان مقاوم به کم آبی و تا حدودی مقاوم به شوری به شمار می‌آید. با توجه به شرایط استان و به‌ویژه کمبود منابع آبی، گلرنگ گیاه مناسب توسعه در استان محسوب می‌شود، انتظار می‌رود با توجه به عدم تامین آب پاییزه و احتمال تامین آب بهاره، سطح کشت گلرنگ افزایش یابد.

وی اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند برای دریافت بذور مرغوب و اطلاعات مورد نیاز به نزدیک‌ترین مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

مهندس بنی‌اسدی افزود: گلرنگ تولیدی به شکل خرید تضمینی به منظور روغن ‌کشی خریداری می‌شود.

کارشناس دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی  با اعلام این که میزان کشت گلرنگ در طی چند سال گذشته بین یک هزار تا چهار هزار هکتار متغیر بوده عنوان کرد: نرخ خرید تضمینی و میزان آب در دسترس در تعیین میزان کشت این محصول تاثیرگذار هستند.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان،بیشترین سطح زیر کشت گلرنگ در شهرستان‌های اصفهان، برخوار و اردستان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز