ایران رتبه نخست دنیا در زمینه صادرات پسته

ضرورت پایداری مشوق‌های صادراتی در ارتباط با تولیدات گلخانه‌ای

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۲:۴۰:۲۴
کد خبر: ۵۰۳۰۰۴
ضرورت پایداری مشوق‌های صادراتی در ارتباط با تولیدات گلخانه‌ای
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: به طور قطع برای بررسی بیشتر و بهتر در زمینه صادرات نیاز است کارگروه های صادراتی به صورت تخصصی‌تر برگزار شوند.

به گزارش برنا از اصفهان ، مهندس رئیس‌زاده در جلسه توسعه صادارت محصولات کشاورزی با بیان اینکه پایداری مشوق‌های صادراتی در ارتباط با تولیدات گلخانه‌ای ضروری است اضافه کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شرایط امروز و با توجه به وضعیت منابع آبی می‌تواند به برطرف شدن برخی مشکلات کمک کند.

وی عنوان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و آبزی‌پروری در قفس از جمله مواردی است که وزارت جهاد کشاورزی بر گسترش آنها تاکید دارد.

مدیر باغبانی سازمان با اعلام اینکه ایران رتبه نخست دنیا در زمینه صادرات پسته را به خود اختصاص داده است، افزود: در زمینه کشمش نیز وضعیت خوبی در سطح دنیا داریم اما در صورت غفلت و بی‌برنامگی رقبا می‌توانند جایگزین ما در بازرهای جهانی شوند پس لازم است با برنامه ریزی منسجم حرکت کنیم، در همین ارتباط توجه به کیفیت محصولات تولیدی، بسته بندی مطلوب  و رعایت استانداردهای بین‌المللی در کنار کاهش قیمت تمام شده تولید کمک می‌کند مزیت‌های رقابتی در زمینه‌های صادراتی حفظ شوند.

مهندس رئیس زاده با بیان اینکه در راستای گسترش صادرات، مجوز محصول سالم صادراتی برای تعدادی از محصولات  زراعی و باغی صادر شده است گفت: نیاز است رایزنان بازرگانی کشور با شناسایی نیاز بازارهای کشورهای مختلف و آشنایی با استانداردهای مورد تایید هر کشور زمینه را برای گسترش صادرات محصولات کشاورزی و دامی فراهم آورند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز