مردم میهمان و میزبان در جشن های انقلاب هستند

استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در جشن های دهه مبارک فجر

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۸:۰۹:۲۱
کد خبر: ۵۱۱۸۶۳
استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در جشن های دهه مبارک فجر
مدیر هماهنگی معاونین فرهنگی اجتماعی مناطق شهرداری اصفهان گفت:با حمایت از مجموعه های مردمی نقش پررنگ تر و با نشاط تر شهروندان را در جشن های انقلاب خواهیم داشت تا خیر و برکت آن نیز به مردم محلات برسد.

به گزارش برنا از اصفهان ،مهدی سلطان آقایی با اشاره به برنامه های دهه فجر شهرداری اصفهان، اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در دهه مبارک فجر بیش از 500 برنامه اجرایی در سطح مناطق شهرداری اصفهان با رویکردهای مختلف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه رویکرد نخست ما کشاندن فعالیت ها و برنامه های با نشاط و شاد در ایام پیروزی انقلاب اسلامی به سطح محلات است، تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در برگزاری برنامه ها به این معنی که در برنامه های دهه فجر مردم هم میهمان و هم میزبانند از اهداف برپایی جشن های انقلاب در سطح شهر است.

مدیر هماهنگی معاونین فرهنگی اجتماعی مناطق شهرداری اصفهان ادامه داد: میهمانی شهروندان از این جهت است که برنامه ها در دل محلات اجرا می شود تا در دهه شادی ملت ایران مردم محلات نیز شاد شوند و میزبانی شهروندان نیز از بابت برگزاری جشن های انقلاب توسط خود مردم است.

وی با اشاره به سرفصل اصلی برنامه ها و با بیان اینکه این برنامه ها با یک شعار واحد صورت می گیرد، اضافه کرد: در سال جاری بناست تمام مردم محلات با وجود تمام شعارها، کاستی ها، مشکلات و فشارها فریاد پرچم بالاست بربیاورند تا این پرچم مقدس به حکومت حضرت مهدی(عج) تحویل داده شود.

سلطان آقایی با تاکید بر اینکه برنامه های گسترده و متنوع بسیاری برای این جشن ها در نظر گرفته شده است، افزود: حداقل برنامه ها در برخی مناطق 20 برنامه و در برخی دیگر از مناطق به 100 برنامه نیز می رسد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های مشترک که در تمام مناطق اجرا می شود، گفت: یکی از این برنامه ها جشن پرچم است چراکه پرچم به واسطه اینکه هویت مشترک، ملی و مقدس تمام ایرانیان است از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر هماهنگی معاونین فرهنگی اجتماعی مناطق شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیش از 200 جشن پرچم در محلات اجرا می شود، ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات مشترک مناطق که توسط نهادهای خودجوش مردمی اجرا می شود برنامه «گذر پرچم» در مناطق پرتردد است که با برپایی غرفه های نمایشگاهی و به منظور معرفی دستاوردهای انقلاب صورت می گیرد.

وی «آیین پرچم» را با هدف برافراشته شدن پرچم، یکی دیگر از برنامه های مشترک تمام مناطق دانست و اضافه کرد: میادین اصلی منطقه، مناطق شهرداری، مساجد و مدارس مکان هایی است که پرچم در آنها با برنامه های متنوع برافراشته می شود.

سلطان آقایی با اشاره به برنامه ویژه مدارس در ایام دهه فجر، تاکید کرد: این برنامه ها برپایی کارناوال های شادی، ایجاد نمایشگاه در مدارس، شرکت مدارس در غرفه های ویژه دانش آموزی و برگزاری مسابقات در فرهنگسراها را شامل می شود.

وی بیان داشت: برگزاری نشست های گفتمان انقلاب به همراه جلسات تحلیل محتوایی، تجلیل از نخبگان علمی، ورزشی و فرهنگی در محلات و مناطق، برگزاری همایش های پیاده روی، دیدار از خانواده شهدا و اهدا پرچم، اکران فیلم های انقلابی، حرکت اتوبوس و قطار انقلاب، تزئین و نورافشانی قبور شهدا، از جمله برنامه هایی است که در برخی محلات اجرا می شود.

مدیر هماهنگی معاونین فرهنگی اجتماعی مناطق شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون به این گستردگی در محلات حضور نداشته ایم، افزود: هدفمان بیشتر این است که با حمایت از مجموعه های مردمی نقش پررنگ تر و با نشاط تر شهروندان را در جشن های انقلاب داشته باشیم تا خیر و برکت آن نیز به مردم محلات برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز