استان اصفهان در رتبه ششم کم بارشی

۶۲ درصد کاهش بارش در شهر اصفهان

۱۳۹۵/۱۲/۰۶ - ۱۱:۳۱:۵۹
کد خبر: ۵۲۵۷۱۷
استاندار اصفهان اعلام کرد:‌میزان بارش در استان اصفهان هم نسبت به سال گذشته و هم نسبت به بلند مدت کاهش داشته است.

به گزارش برنا از  اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهارداشت:‌ بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی، بارش در استان اصفهان هم نسبت به سال گذشته و هم نسبت به بلند مدت کاهش داشته است و در کم بارشی رتبه ی ششم را نسبت به بلند مدت داشته است.

وی با بیان اینکه در کل استان اصفهان به طور میانگین ۷۲ میلیمتر بارش گزارش شده، اظهارداشت:‌ این میزان بارش نسبت به بلند مدت ۲۴ درصد کاهش داشته است.

مدیریت ارشد استان اصفهان اضافه کرد: در شهر اصفهان تنها ۲۵ میلیمتر بارش گزارش شده که نسبت به بلند مدت ۶۲ درصد کاهش بارش صورت گرفته است.

رسول زرگرپور افزود:‌ براساس این گزارش ها تنها در شهرستان های خوانسار، گلپایگان و فریدن بارش ها نسبت به میانگین بالاتر است و دمای هوا در کل استان نسبت به زمستان گذشته سردتر ونسبت به میانگین بلند مدت بدون تغییر بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۹.۷ درصد استان در خشکسالی شدید قرار گرفته است، تصریح کرد: مناطق مرکزی و برخی مناطق جنوبی استان خشکسالی شدید دارند و ۹۳ درصد جمعیت و ۸۹ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی هستند.

زرگرپور اضافه کرد:‌ براساس پیش بینی هواشناسی بارش های فصل زمستان و بهار به حدی نخواهد بود که جبران کاهش بارش ها را داشته باشد.

استاندار اصفهان اعلام نمود: طبق آمار موجود در حوضه ی زاینده رود هم در سرشاخه ها و هم در مرکز و شرق با کاهش بارندگی و شرایط نامساعد به سر می بریم.

استاندار اصفهان حجم سد را ۲۰۶ میلیون متر مکعب خواند و افزود: ‌این میزان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت بیش از ۷۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

رسول زرگرپور به گزارش اداره کل راه و شهرسازی نیز اشاره کرد و تشریح نمود: اجرایی شدن مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان، الزامات پدافند غیرعامل، انتقال پایگاه و باند پرواز به خارج از شهر و انتقال دکل ها از پشت بام ها به سطح زمین از اقدامات فوری است که باید صورت گیرد.

 زرگرپور تهیه ی طرح جامع خطر پذیری در حوزه ی حمل و نقل، شناسایی نقاط کور مخابراتی، انتقال دکل های بیسیم از ‌پشت بام ها به روی زمین، استفاده از بیمه در صنعت حمل و نقل ، مقاوم سازی ساختمان های واقع در حوزه ی حمل و نقل، پیگیری تامین یک دستگاه برج مراقبت سیار، راه اندازی ایستگاه های هواشناسی جاده ای از جمله پیشنهادات کارگروه تخصصی حمل و نقل عنوان نمود و بر بررسی این پیشنهادات تاکید کرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز