لزوم افزایش همگرایی و هم افزایی بین مردم و مدیران شهری

مهم ترین سرمایه مدیران شهری، اعتماد مردم است

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۳:۳۰:۵۷
کد خبر: ۵۴۳۵۹۰
مهم ترین سرمایه مدیران شهری، اعتماد مردم است
شهردار اصفهان گفت: همگرایی و هم افزایی بین مردم، مدیران شهری باید بیش از گذشته ایجاد شود و مدیریت شهری اصفهان سعی کرده است در این راستا گام بردارد.

 به گزارش برنا از اصفهان ، مهدی جمالی نژاد در نشست صمیمانه با پیشکسوتان انقلاب اسلامی که در محل خانه انقلاب اسلامی و ولایت برگزار گردید، اظهار کرد: شهری می تواند بسوی توسعه یافتگی و پیشرفت گام بردارد که سرمایه اجتماعی آن حفظ و افزایش یابد.

وی افزود: حفظ و ایجاد سرمایه های اجتماعی نیازمند طی شدن فرآیندی است که در این فرآیند آحاد جامعه باید نقش آفرین باشند.

شهردار اصفهان بیان کرد: امروز هر نقطه ای از اصفهان کارگاهی برپاست و پروژه های مختلفی در حال اجراست و پروژه های عمرانی با سرعت پیش می رود؛ اما مهم ترین و بزرگ ترین دستاورد را برای شهرداری اصفهان، اعتماد مردم است که بسیار ارزشمند می دانم.

جمالی نژاد از تکمیل پروژه میدان امام علی (ع)، قطارشهری، طرح رو و زیرگذر میدان استقلال، سالن اجلاس و نمایشگاههای بین المللی به عنوان طرح های بزرگ شهر اصفهان نام برد و افزود: این طرح ها به سرعت در حال اجراست و سعی خواهیم کرد سالن همایش ها و مرحله سوم قطار شهری اصفهان را در نیمه امسال افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه این پروژه‌های کلان مانند سالن همایش ها، قطار شهری و پروژه میدان امام علی (ع) از زمان‌های گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: اجرای این پروژه‌ها را نیز با جدیت دنبال می‌کنم و پروژه‌های کلان اصفهان را نیز به سرعت به جلو پیش می‌برم.

شهردار اصفهان تعریض پل فلزی، دوربرگردان احمدآباد، پروژه خیابان مطهری، میدان استقلال، 25 آبان و احیای بافت‌های فرسوده را از مهم‌ترین اقدامات شهرداری و همکارانش در مدیریت شهری عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر خط یک مترو اصفهان از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی(ره) تا صفه در دست اجراست و فاز اول آن از ایستگاه قدس تا میدان شهدا در مهرماه سال گذشته و فاز دوم آن تا چهارراه تختی نیز سال گذشته به بهره‌برداری رسید و امیدواریم مابقی آن نیز تا نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

جمالی نژاد تصریح کرد: خط دو مترو از خیابان زینبیه تا خمینی شهر به طول ۲۳کیلومتر و خط سه مترو از میدان آزادی تا نیروگاه اسلامشهر به طول ۹.۹ کیلومتر در نظر گرفته شده که عملیات عمرانی آن وارد فاز اجرایی شده است.  

وی در ادامه میدان استقلال را نیز از دیگر پروژه‌های مهم شهرداری اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: پروژه مجموعه پل های میدان استقلال که شامل چندین پل و خود میدان اصلی است، از پروژه های بزرگ شهرداری اصفهان محسوب می شود که در یک سال و نیم اخیر به اجرا در آمده است. و انشاالله پل ششم میدان استقلال در عید فطر تحویل شهروندان می‌شود.

جمالی نژاد فعالیت شهرداری در حوزه حمل و نقل را بی نظیر خواند و گفت: فقط یک قلم از فعالیت های شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل، خرید 800 دستگاه اتوبوس یورو 4 و یورو 5 بوده که در آینده نزدیک نیز خرید این اتوبوس ها استمرار خواهد داشت.

وی افزود: نوسازی یک هزار و چهار صد دستگاه از تاکسی های شهر در دستور کار است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: ایجاد یک فضای شهری مناسب در ورودی های شهر، ساماندهی فضای سبز، احداث بناها با توجه به اصول معماری شهر اصفهان و تأمین و احداث کاربری های خدماتی در تزئین دروازه‌های شهر بسیار تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح استقلال و تقاطع غیرهمسطح اشکاوند در راستای ساماندهی ورودی های شهر در دست اجراست.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل در بخش‌های مختلف نیز در دستور کار است، تصریح کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم در طول یک سال گذشته در شهر اصفهان دوره‌های طلایی خود را طی کرده است، و کلنگ‌زنی بازار گل و گیاه و بازار آجیل و خشکبار تاکنون انجام شده است و در آینده‌ای نزدیک بزرگ‌ترین مرکز تولیدات چوبی اصفهان و کشور در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: امسال احداث بزرگترین پردیس فرهنگی هنری شهر اصفهان برای استفاده هنرمندان کشور نیز به زودی آغاز می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهر با سرعت در حال اجراست، اظهارداشت : با آغاز عملیات اجرایی بوستان شهدای مدافع حرم اینپروژهبهعنوانبزرگترینبوستانغرباصفهاناجراییمیشود.

وی تأکید کرد: با همت و پشتکار و حمایت مردم در اندک زمانی شاهد پروژه‌های تحول برانگیز در شهر هستیم که انقلابی در حوزه مدیریت شهری رخ داده به طوری که در بسیاری از شهرهای کشور الگو شده است.

جمالی نژاد تصریح کرد: شهرداری ها نهادی مستقل، عمومی و غیردولتی هستند، علی رغم آنکه دولت بودجه دستگاه های دولتی را تامین می کند؛ اما شهرداری نهادی مستقل است که مدیریت درآمد و هزینه بر عهده خود آن می باشد.

وی خاطرنشان کرد: همگرایی و هم افزایی بین مردم، مدیران شهری باید بیش از گذشته ایجاد شود و مدیریت شهری اصفهان سعی کرده است در این راستا گام بردارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز