استاندار اصفهان تاکید کرد:

برای حفظ موقعیت ممتاز استان اصفهان در حوزه فعالیت های قرآنی نیازمند رهیافتهای جدیدی در این خصوص هستیم

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۶۸۹۵۱
برای حفظ موقعیت ممتاز استان اصفهان در حوزه فعالیت های قرآنی نیازمند رهیافتهای جدیدی در این خصوص هستیم
دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: برای حفظ موقعیت ممتاز استان اصفهان در حوزه فعالیت های قرآنی باید با تقویت شورای قرآنی استان به رهیافتهای جدیدی در این راستا بپردازیم.

 به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در آئین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت که با پیام آیت الله العظمی مظاهری رییس محترم حوزه علمیه اصفهان و با سخنرانی حضرت آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری برگزار گردید ، اظهارداشت: امروز سخن از قرآن و بهاری ترین ماه ها و سخن از انسان قرآنی و قلب های نورانی است، حرف هایی که بر قلب بهترین و برگزیده ترین بنده خدا، پیامبر اعظم(ص) و برای بندگان مومن و صالحی که با تمسک به آن راه هدایت را برای رسیدن به سعادت و کمال الهی طی می کنند نازل شده است.

استاندار اصفهان افزود: قرآن منشور زندگی و درس نامه کسانی است که جز کلام حق را بر نمی تابند و جز به کلام نورانی قرآن عمل نمی کنند زیرا این کتاب آسمانی را چون اقیانوسی می دانند که هر واژه و آیه آن گوهر گرانقدر و کیمیایی یگانه است که در اختیار دارند.

رسول زرگرپور اظهارداشت: خدا را شاکریم که در روزگاری زندگی می کنیم که مبنای اعتقادات و ارکان زندگی ما به قرآن و دستورات آن ختم می شود و این بدان معناست که ما در انتخاب راه و حرکت در مسیر قرآنی پیشروتر از جوامع دیگری هستیم که یا بر طبل باطل می کوبند و ظلم و کفر ویژگی آن ها ست و یا هنوز تا رسیدن به یقیق رستگاری فاصله دارند.

زرگرپور ادامه داد: چهاردهمین نمایشگاه قرآن در ماه رمضان در حالی رقم می خورد که ما تاریخی سرشار از افتخار در حوزه معارف قرآنی داریم و می توانیم از این ظرفیت های کم نظیر قرآنی از مفسران و مترجمان و قرآن پژوهان اصفهان از گذشته دور تا به امروز گرفته از معلمان و مربیان و مروجان علوم قرآنی بیش از پیش بهره جوییم.

وی با بیان اینکه جامعه قرآنی اعم از حافظان و قاریان و فعالان و هنرمندان قرآنی همگی ستارگان آسمان معرفت دینی این خطه بشمار می روند، اظهارداشت: این نمایشگاه حاصل تلاش مجموعه مدیران و مجامع قرآنی اصفهان است که می تواند جهت دهنده حرکت های قرآنی در استان اصفهان و نشانگر جایگاه اصفهان در طراز شهر نمونه قرآنی باشد.

استاندار اصفهان افزود: این نمایشگاه همچنین فرصتی را فراهم می سازد که متولیان قرآنی استان ظرفیت های متنوع فرهنگی هنری، پژوهشی و آموزشی را در این حوزه پرارزش شناسایی، هدایت و حمایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه قرآن کریم اصفهان با دو رویکرد در راستای هدف گذاری مطلوب حرکت کند، افزود: نخست اینکه به تامین نیازهای قاطبه مردم اعم از محصولات و منشورات قرآنی و بهره مندی آنان از ظرفیت ها بپردازد و دوم اینکه متولیان و مسئولان در ترسیم نقشه راه قرآنی استان و چشم اندازهای متناسب با شانیت این اعجاز آسمانی و میراث گرامقدر معنوی، فکری، اخلاقی و عملی تلاش کنند.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه چرخش نگاه نمایشگاه به یک دانشگاه معرفت شناسی با نمایش تولیدات نخبگان قرآنی و معرفی برگزیدگان حوزه های مختلف علوم قرآنی و تبدیل این جریان به یک المپیاد ملی قرآنی در استان از طریق ایجاد شبکه ای هم افزار و همسو در همه عرصه ها و پهنه ها و رشته های این حبل متین الهی ضروری است، افزود: خوشبختانه اتفاقات خوبی و بعضا نوآورانه ای در جای جای این استان پهناور را شاهد هستیم که باید در یک پیوندگاهی نمایانده و معرفی شوند.

استاندار اصفهان به بیان این رخدادها پرداخت و تشریح کرد: کسب رتبه های ممتاز کشوری در آزمون های سراسری قرائت، حفظ، تفسیر و ختم قرآن که همه ساله توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برپا می شود، برپایی نهضت بزرگ جزء خوانی قرآن کریم که از شمالی ترین نقطه استان اصفهان حرم مطهر حضرت هلال بن علی تا دیگر بقاع متبرکه ای که در سال های اخیر بدین شبکه ارتباطی پیوسته اند از جمله این اقدامات می باشند.

زرگرپور وجود پژوهشگران، محققان، مراکز و دانشگاه های علوم قرآنی و معارف اسلامی و تولیدات ویژه قرآنی در مراکز معتبر همچون تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان و وجود کرسی های قرآئت و تفسیر در جای جای این استان را اتفاق شکوهمند و کم نظیر خواند و گفت: به نظر می رسد برای تعمیق، حفظ و توسعه این همه توفیق و موفقیت های گوناگون باید با تقویت و حمایت شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان که متولیان و اهالی قرآن شاکله اصلی آن را تشکیل می دهند به ره یافت های جدیدی در استان بیندیشیم.

رسول زرگرپور خاطرنشان کرد: صدور پیام قرآن به خارج از مرزها، پیوند بیشتر جوانان با مفاهیم قرآنی، رسیدن جایگاه واقعی ده میلیون حافظ که دغدغه و مطالبه ی مقام معظم رهبری بوده و هست، توجه به رویکردهای هنری و فرهنگی به زیبای قرآن کریم، الگوسازی و مدل سازی برای معرفی شهرهای نمونه قرآنی استان، نگاه عدالت محور به حمایت از فعالیت های قرآنی استان، رصد و بارگزاری مجموعه رویدادهای قرآنی استان در شبکه های مجازی و حضور قرآن در ذهن و نگاه و باور تک تک افراد استان از مولفه های هویت بخش، اثرگذار و با برکتی خواهد بود که باید در صدد تحقق آن باشیم.

زرگرپور ادامه داد: این موضوع نیازمند نهضت قرآنی است که انتظار می رود این نمایشگاه ها بهانه ای برای ورود به آن دغدغه و آرمان ها باشد.

استاندار اصفهان در پایان ضمن تشکر از برپاکنندگان و مشارکت کنندگان در این رویداد عظیم قرآنی، اظهار امیدواری نمود که در پرتو فهم قرآن و عمل به آن، رضایت حضرت حجت(عج) را فراهم سازد و به عنوان جامعه قرآنی الگو بتوانیم نقش مهمی در پهنه ملی و فراملی در آستان قرآن و اهل بیت ایفا نماییم.

گفتنی است در این نمایشگاه پنج نرم‌افزار جدید مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه استان اصفهان با عناوین «همشاگردی سلام»، «اتاق شادی» با موضوع بازی و خلاقیت کودکان، نرم‌افزار «سلامت غنچه‌ها» با موضوع بهداشت و سلامت کودکان و همچنین نرم‌افزار «طراوت غنچه‌ها» با موضوع تعلیم و تربیت کودکان رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز