در دیدار رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با وزیر بازرگانی سوریه توافق شد:

توسعه همکاری های ایران و سوریه با ایجاد اتاق بازرگانی مشترک دو کشور

۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ۰۸:۵۲:۰۹
کد خبر: ۵۷۶۶۲۲
توسعه همکاری های ایران و سوریه با ایجاد اتاق بازرگانی مشترک دو کشور
نباید اجازه داد کشورهایی که مقصر اصلی جنگ و آشوب در سوریه هستند، بازسازی این کشور را بر عهده گیرند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر عبداله الغربی وزیر بازرگانی سوریه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به لزوم توسعه همکاری تجاری دو کشور،گفت: من نشست های متعددی را با هیات های ایرانی داشته ام اما به دلایل مختلف این دیدارها به مبادله های اقتصادی منجر نشده است.

وی تاکید کرد: وزارت بازرگانی سوریه وظیفه تامین موادمصرفی و غذایی را بر عهده دارد و ما با در اختیار داشتن بیش از١٨٠٠ فروشگاه زنجیره ای با عنوان" الاستهلاکیه" ، نیازهای مصرفی مردم را تامین می نماییم . این فروشگاه ها می تواند بازار بسیار مناسبی برای کالاهای ایرانی و نقطه آغاز مراودات تجاری باشد.

وزیر بازرگانی سوریه با ابراز گلایه مجدد از طولانی شدن زمان مذاکرات بین فعالان اقتصادی ایران با بخش خصوصی و دولت سوریه گفت: از ابتدای قبول مسولیت وزارت بازرگانی تلاش کردم روابط اقتصادی دو کشور افزایش یابد اما این تلاش ها پس ازیکسال به نتیجه نرسیده است و درصورت تحقق نیافتن توافق ها ، مجبور خواهیم بود با کشورهای دیگر برای تامین نیازهای خود مذاکره کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیزدر این دیدار با ابراز خرسندی از نزدیک شدن به پایان جنگ در سوریه گفت: مردم و دولت ایران به ملت و دولت سوریه علاقه مند هستند و بسیار متاسفم که علیرغم این فضای مناسب هنوز تعامل اقتصادی دو کشور ایجاد نشده است. ایران با اکثر کشورهای دنیا به صورت مستمر مبادله تجاری و اقتصادی داشته است  و در دوره تحریم وها هم این روابط به صورت کامل قطع نشد،بنا براین مشکلات یکسال گذشته بایستی به سرعت ارزیابی و رفع گردد.

وی تاکید کرد: با توجه به عزم جدی دو طرف در ایجاد روابط اقتصادی، بایستی وارد اقدام ها و برنامه های اجرایی شد. نباید اجازه داد کشور هایی که مقصر اصلی تخریب زیر ساخت های سوریه هستند، بازسازی این کشور را بر عهده گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز