تقاضا از استانداری برای رسیدگی به سلامت شهروندان

کارگاه های غیر مجاز فرآوری سبزی بلای جان مردم اصفهان

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۱:۴۳:۰۲
کد خبر: ۶۰۱۳۴۵
کارگاه های غیر مجاز فرآوری سبزی بلای جان مردم اصفهان
تعدادی از شرکت‌های فعال در زمینه فراوری سبزی در اصفهان نسبت به عدم رعایت بهداشت در کارگاه‌های زیر پله‌ای و بدون مجوز اعتراض و در نامه‌ای به استاندار اصفهان خواهان رسیدگی این موضوع شدند.

به گزارش برنا از اصفهان، مدیرعامل شرکت فرادیس سپاهان در مصاحبه با برنا گفت: کارگاه‌های زیادی به‌صورت غیرمجاز  و بدون رعایت بهداشت ، اقدام به شستشوی سبزی و فروش آن به فروشگاه‌های کوثر و سایر مغازه‌ها کرده‌اند که به دلیل هزینه کم ، استقبال از آن‌ها بسیار بالا است.

حمید دوست محمدی ادامه داد: این کارگاه‌ها به دلیل نداشتن مجوز، به خدمت گرفتن کارگر افغانی و یک مرحله شست، سبزی را باقیمت پایین‌تری نسبت به کارگاه‌های دارای مجوز به مغازه‌ها می‌فروشند، که این اتفاق سبب شده هرساله شاهد کاهش تقاضا از مراکز دارای مجوز باشیم. نتیجه این کار نه‌تنها ازنظر بهداشت و سلامت مخرب است بلکه ازنظر اقتصادی سبب تعدیل نیروی کارگاه‌های دارای مجوز شده است.

وی افزود: درحالی‌که در کارگاه‌های دارای مجوز سبزی در شش مرحله شستشو می‌شود و درنهایت در واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت موردبررسی و تائید قرار می‌گیرد، در کارگاه‌های زیر پله‌ای و غیرمجاز معمولاً سبزی را با یک مرحله شستشو به مغازه‌دار تحویل می‌دهند. روشی که به دلیل انگل و کرم‌های باقی‌مانده در سبزی‌ها باعث اختلالات گوارشی در شهروندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرادیس سپاهان خاطرنشان کرد:اثر مصرف سبزی آلوده مانند شیر تاریخ‌مصرف گذشته نیست که بلافاصله با ایجاد دل‌درد متوجه بیماری گوارشی شوید،بلکه در پرسه زمانی طولانی باعث ایجاد درد و ناراحتی گوارشی در شهروندان می‌شود. بیماری‌های ناشی از مصرف این خوراکی می‌تواند هزینه سرسام‌آور اقتصادی را به خانواده‌ها تحمیل کند.

دوست محمدی یادآور شد: ما ده سال است که در کار تهیه و شستشوی سبزی‌ها فعالیت می‌کنیم، اما با شکل‌گیری کارگاه‌های زیر پله‌ای و مراکز غیرمجاز با یک‌سوم ظرفیت موجود در حال فعالیت هستیم و هرساله مجبور به تعدیل نیرو هستیم.

وی تصریح کرد: چندین بار به سازمان غذا  و دارو برای برخورد با تخلف کارگاه‌های بدون مجوز نامه‌نگاری کرده‌ایم که جوابی نگرفتیم، بهداشت محیط نیز کاری در برابر اعتراض به روند موجود نداشته و به همین خاطر به‌تازگی نامه‌ای به استاندار اصفهان جهت رسیدگی به وضعیت کارگاه‌های غیرمجاز تهیه و توزیع سبزی برای سبزی خوردنی‌ها و بازارها ارسال کردیم ، چراکه باور داریم سلامت شهروندان درخطر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز