حرکت پرشتاب جهاد کشاورزی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۴:۲۲:۵۵
کد خبر: ۶۰۹۱۶۰
افتتاح چند طرح‌ بزرگ کشاورزی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آقای مهندس محمد علی طهماسبی با حضور در چند شهرستان استان اصفهان به افتتاح چندین طرح کشاورزی و تولیدی در استان اصفهان پرداختند. در همین ارتباط آقای مهندس محمد علی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، آقای مهندس کرمانی معاون تولیدات گیاهی سازمان، آقای مهندس رئیس‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان و آقای مهندس صفرپور مدیر شهرستان و هئیت همراه از کارگاه صدف کشت گلشن دهاقان بازدید نمودند.

با توجه به اینکه شهرستان دهاقان دارای 145.4 هکتار سطح زیر کشت گلخانه بوده که 125.4 هکتار آن سبزی و صیفی و 20 هکتار گل‌های زینتی می‌باشد، در راستای نیاز بهره‌برداران بخش گلخانه‌ای به تجهیزات مرتبط با صنعت گلخانه و کاهش هزینه‌های جانبی از جمله حمل و نقل، گروهی از فعالان و جوانان شهر گلشن را بر این داشت تا کارگاه صدف کشت گلشن را راه‌اندازی نمایند، این کارگاه با اعتباری بالغ بر50 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 28 نفر با استفاده از برترین فن‌آوری، دانش و مهارت قادر است سازه‌های گلخانه‌ای متناسب با اقلیم‌های مختلف کشور را اجرا نمایند.

در این بازدید، آقای مهندس طهماسبی ضمن تقدیر از بهره‌برداران و فعالان صنعت گلخانه‌ای شهرستان دهاقان، مطرح شدن این شهرستان به عنوان مهد گلخانه‌ای استان و همچنین کسب رتبه برتر سازه‌های مدرن گلخانه‌ای را به وجود افرادی همچون آقای حاج بابایی به عنوان اولین موسس گلخانه در شهرستان دهاقان و شرکت‌های خدمات کشاورزی و کارشناسان دلسوز دانست.

*بازدید معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از واحد تولید نشاء جنوب در شهرستان شهرضا در ادامه، آقای مهندس طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به اتفاق هیئت همراه از طرح صنایع تکمیلی شرکت تولید نشاء جنوب در شهرضا بازدید به عمل آوردند و با مراحل احداث و تجهیز مکانیزه و مدرن اتاق رشد نشاء که اخیرا در این شرکت احداث شده آشنا شدند.

آقای مهندس طهماسبی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت این گونه واحدها و در نتیجه افزایش تولید و اشتغالزایی اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی و نیاز کشور به تولیدات گیاهی یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار می‌باشد افزایش سطوح کشت‌های گلخانه‌ای و استفاده از روش‌های نوین تولید در آنها می‌باشد و با توجه به اینکه شهرستان شهرضا در این خصوص جایگاه مناسبی دارد امیدواریم این حرکت رو به رشد با شتاب بیشتری در این شهرستان ادامه یابد.

*افتتاح گلخانه گل و گیاهان زینتی در شهرستان تیران و کرون همچنین، همزمان با آخرین روز از هفته دولت، به نمایندگی از 32 پروژه بخش کشاورزی شهرستان تیران و کرون، پروژه گلخانه گل و گیاهان زینتی در بخش کرون با حضور آقای مهندس طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی، مهندس کرمانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مهندس رئیس‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان، آقای رحمانی فرماندار شهرستان، بخشداران و دیگر مسئولین شهرستان به بهره‌برداری رسید.

گلخانه گل وگیاهان زینتی آقای حسین مرتضوی واقع در روستای حسن آباد علیا در سطح 5200 مترمربع و ارزش 10 میلیارد ریال در حالی افتتاح گردید که با اجرای این طرح برای 15 نفر فرصت شغلی بصورت مستقیم وغیر مستقیم ایجاد شده است.

شایان ذکر است در ادامه، دو طرح گلخانه سبزی و صیفی سداد فدک در روستای سوران که در مساحت 23000 متر مربع با اعتبار بالغ بر 45500 میلیون ریال افتتاح و از بزرگ‌ترین تاکستان در حال احداث استان اصفهان با سطح 82 هکتار واقع در شهر عسگران از توابع بخش کرون شهرستان تیران و کرون نیز بازدید بعمل آمد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این سفر گفت: طرح تجمیع اراضی کشاورزی برای رونق و توسعه این عرصه و کاهش هزینه‌ها یک فرصت برای همه کشاورزان است.

محمدعلی طهماسبی افزود: ایجاد شرکت تعاونی و تجمیع اراضی کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه‌های کشاورزی به افزایش بهره‌وری و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در این عرصه کمک می کند.

وی با اشاره به اجرای تاکستان انگور در شهرستان تیران و کرون بیان کرد: ایجاد این تاکستان در فضای 82 هکتار نمونه‌ای از طرح‌های تجمیعی است که تعدادی از کشاورزان خرده مالکیت‌های خود را تجمیع و یک مجموع بزرگ کشاورزی ایجاد کرده‌اند که وزارت جهاد کشاورزی نیز با ارائه تسهیلات از طرح‌های تجمیعی حمایت می‌کند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت کشاورزی شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی کشاورزی و باغبانی و برندسازی تولیدات کشاورزی در شهرستان تیران و کرون برای عرضه محصولات و صادرات نیاز است و کشاورزان باید این حلقه مفقود را با تشکیل تعاونی تولیدات محصولات کشاورزی تکمیل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز