دانش آموزان نخبه و پژوهشگر حمایت می شوند

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۱۴:۵۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۰۷۳۹
دانش آموزان نخبه و پژوهشگر حمایت می شوند
رئیس مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت:باید تلاش کنیم که زمینةبرقراری ارتباط بیشتری بین نخبگان با این مرکز فراهم شود.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر محمدرضا نیلفروشان افزود:دربین دانش آموزان استان اصفهان ظرفیت های مناسبی برای توسعه علم و فناوری وجود دارد و نیاز است ظرفیت ها و نخبگان این استان شناسایی شوند.

وی یادآور شد: درهمین راستا،درنخستین جشنوارة فناوری بین المللی  دانش آموزان دارای ایدة برتر باحمایت این مرکز به جشنواره راه یافتند .

 نیلفروشان ادامه داد: دانش آموزان از مدارس برتر از جمله فرزانگان امین، شهید اژه‌ای، امام محمد باقر(ع)، سادات، هراتی و شاهد جناب، علمازاده، امام خامنه‌ای و ... از شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد و کاشان در این جشنواره حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم که دانش‌آموزان از لحاظ علمی توانمند و مستعد هستند جهت پیاده‌سازی و اجرای ایده‌هایشان نیازمند حمایت بوده و چه بسا این جشنواره فرصت مناسبی برای تحقق این امر بود. از سوی دیگر توانمندی‌های دانش آموزان در جشنواره با شعار اصفهان پیشگام فناوری‌های نوین قوت گرفت.

رئیس مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: دانش آموزان با ۵۰ ایده در استارتاپ جهاد دانشگاهی که بر آموزش و تجربه عملی تکیه دارد، به مدت ۵۴ ساعت شرکت نمودند.سپس ایده های برتر انتخاب شدتاپس از تشکیل تیم با کمک مربیان خبره به کسب و کار تبدیل شود. در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیأتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان بودند، ارائه نمودند. این رویداد کارآفرینی با همکاری سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی ، سمپاد و مرکز فناوریهای نوین شهرداری اصفهان برگزار شد.

نیلفروشان با اشاره به توسعة فعالیت نخبگی وبهره مندی از تجهیزات و لوازم فناورانه وبهینه سازی مدارس گفت : طی مکاتبه با مدیر کل آموزش و پرورش جهت معرفی مدارس لازم التوجه در سطح نواحی شش گانة آموزش و پرورش در هفتة نکوداشت اصفهان مرکز فناوری های نوین اقدام به توزیع بسته های آموزشی فناورانه از تولیدات شرکت دانش بنیان در بین مدارس متوسطة اول و دوم در سطح شش ناحیة آموزش و پرورش نمود.

وی با اعلام اینکه آینده کشور در دست نخبگان قرار می گیرد ، گفت: مرکز فناوریهای نوین شهرداری اصفهان با جذب و حمایت نخبگان تلاش می نماید تا زنجیره علم و صنعت را تکمیل نموده و موجبات افزایش ارزش افزوده و انتشارفناوری های نوین در سطح ملی و منطقه ای را فراهم سازد. این مرکز درصدد است تا با افزایش و بهبود تعاملات و همکاری های بین بخشی، جهت ارائه خدمات آموزشی، اطلاعاتی و مشاوره های مناسب در زمینه فناوری های نوین گام بردارد و تولید محصولات وخدمات مبتنی بر فناوری های پیشرفته را مطابق با نیازهای مدیریت شهری افزایش دهد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز