شهردار اصفهان:

نمایشگاه یک نقطه قوت طلایی در توسعه گردشگری است

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۵:۰۳:۱۸
کد خبر: ۶۲۸۸۳۸
نمایشگاه یک نقطه قوت طلایی در توسعه گردشگری است
شهردار اصفهان با تأکید بر لزوم استفاده وسیع از ظرفیت های نمایشگاه های استان در راستای توسعه گردشگری گفت: نمایشگاه اصفهان یک نقطه قوت طلایی برای توسعه گردشگری این شهر محسوب می شود.

به گزارش برنا از اصفهان، قدرت ‌الله نوروزی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نمایشگاه ‌های بین‌المللی استان اصفهان، اهمیت نمایشگاه ها در کشورهای مختلف جهان را مورد اشاره قرار داد و افزود: معتقدم جای جای اصفهان یک نمایشگاه است؛ میدان نقش جهان نمایشگاهی از هنر و معماری، چهارباغ اصفهان نمایشگاه خلاقیت ذاتی اصفهانی‌ها و سی و سه پل و پل خواجو نمایشگاه ذوق و اصالت است.  

وی شرکت نمایشگاه اصفهان را بزرگ‌ترین پل بین تولیدکننده و مصرف کننده دانست و بیان داشت: نمایشگاه محل نمایشی حضور مشارکت کنندگان نیست بلکه زیرساختی است که می تواند بسیاری از امور را تسهیل کند.

شهردار اصفهان با بیان این که نمایشگاه اصفهان به طور قطع به عنوان مرکزی برای توسعه صادرات و تعامل با کشورها خواهد بود، ادامه داد: قرار بوده است فاز اول پروژه نمایشگاه در دو سال به بهره برداری برسد تا جبران بخشی از عقب ماندگی های ما نسبت به دیگر استان ها باشد اما برخی موانع از جمله موانع حقوقی باعث شد این پروژه تا کنون به بهره ‌برداری نرسد که امیدواریم با سیاست های جدید شاهد برطرف شدن این موانع باشیم.

نوروزی، افزود: باید از ارتباطات بین المللی مراکزی مانند اتاق بازرگانی که یکی از سهامداران بزرگ نمایشگاه است، استفاده کنیم تا شاهد گسترش ارتباطات با دیگر کشورها و تعاملات بیشتر و همچنین شاهد استفاده مدنظر از محل جدید نمایشگاه باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با حضور علی یارمحمدیان و هیأت مدیره و سهامداران این برنامه ها محقق شود. همچنین یارمحمدیان با توجه سابقه و تلاش خود بتواند مسیر حرکت مدیرعامل پیشین را ادامه دهد و وضعیت نمایشگاه رو به تکمیل شدن برود.  

بدهی های بانکی پروژه نمایشگاه

همچنین رییس هیأت مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در این جلسه گفت: خوشبختانه مواردی از افزایش سرمایه توسط سهامداران پرداخت شده و بخشی از پرداخت ها نیز در دست اقدام است که می تواند در توسعه نمایشگاه مؤثر باشد.    

سیدجمال الدین صمصام شریعت با اشاره به اینکه رسول محققیان ۱۴ سال در سمت مدیرعاملی شرکت نمایشگاه های اصفهان خدمت و آنچه را که باید، محقق کرد، اظهار داشت: تعامل مناسب با دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، از ویژگی های مثبت شرکت نمایشگاه اصفهان در سال های گذشته بود.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان افزود: این پروژه از لحاظ معماری، طراحی و ساخت، متناسب با شهر تاریخی اصفهان است و می تواند در سطح کشور جزء نمایشگاه های شاخص شناخته شود.

وی در خصوص وضعیت مالی این پروژه اظهار داشت: در این خصوص حدود ۱۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده ایم که حدود ۷.۵ میلیارد آن در قالب وام پرداخت شده و در نظر داریم از امکانات بانک شهر برای توسعه شرکت های زیر مجموعه شهرداری از جمله شرکت نمایشگاه بین المللی اصفهان بهره مند شویم.  

رییس هیأت مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اظهار داشت: برای افزایش سرمایه نمایشگاه سه پلاک تفکیکی در خیابان فرایبورگ توسط شهرداری در نظر گرفته شد که شهرداری بابت افزایش سرمایه به شرکت نمایشگاه واگذار کرد. یک پلاک از این زمین ها به ازای مستهلک شدن وام قرار است به بانک شهر داده شود و پلاک دیگر نیز طی صحبت با پیمانکاران قرار است بابت بدهی مستهلک و تسویه صورت حساب ها واگذار شود.

تبدیل اصفهان به برند منطقه ای نمایشگاه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز گفت: اصفهان قابلیت تبدیل شدن به برند نمایشگاهی منطقه را دارد.

علی یارمحمدیان، با اشاره به این که اصفهان باید به دوران طلایی خود بازگردد افزود: اصفهان سال های زیادی مهد خلاقیت و تولید و هنر بوده است اما متأسفانه امروز این گونه نیست و نمایشگاه های این شهر نیز به تبع این وضعیت، متناسب با جایگاه این شهر نیست و با استانداردهای جهانی نمایشگاه ها فاصله دارد.

وی رفع این وضعیت را نیازمند عزم مسوولان استان، مدیریت شهری، شورای شهر، اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی و بازرگانی دانست و ادامه داد: پروژه نیمه تمام نمایشگاه اصفهان، باید در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از دست دادن فرصت‌های تجاری، اقتصادی، کاهش جایگاه اصفهان در منطقه، از دست دادن منافع توریسم، عدم حمایت از تولید ملی و اشتغال از جمله مواردی است که در صورت تأخیر در تکمیل پروژه نمایشگاه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان افزود: اگر می‌خواهیم اصفهان مرکز مهم اقتصادی باشد باید چشم انداز ما برگزاری نمایشگاهی با برند جهانی باشد، زیرا با توجه به مزیت‌های اصفهان می‌توانیم چنین نمایشگاهی داشته باشیم.

یارمحمدیان افزود: امنیت ملی کشور در گرو اقتصاد پویا است، اقتصاد پویا در گرو کارآفرینی و اشتغال است و نمایشگاه از ملزومات اقتصاد پویا است.

وی خاطرنشان ساخت: اگر می‌خواهیم از صنعت گردشگری، منتفع شویم و مدت اقامت آنها را در شهر افزایش دهیم، یکی از راهکارها وجود نمایشگاهی با استانداردهای جهانی است. افزایش تولید، ایجاد رقابت سالم داخلی و خارجی، تبادل اطلاعات و تکنولوژی و گسترش کالا و خدمات نیز از فواید توسعه نمایشگاه ها است.

استقلال برند شرکت در عین تعامل فراجناحی

همچنین مدیرعامل سابق نمایشگاه بین المللی استان اصفهان گفت: شرکت نمایشگاه ها، شرکتی متعلق به یک شخص، تعدادی سهامدار و یا حتی یک استان نیست و مسیر فعالیت شرکت در طول سال های گذشته به نحوی برنامه ریزی شده که این شرکت اکنون نه تنها یک شرکت درآمد زا بلکه یک سرمایه اقتصادی برای استان و کشور است.

رسول محققیان افزود: بر اساس برنامه های چشم اندازی که بنده در سال 90 برای شرکت تدوین کردم، اکنون این شرکت نه تنها در صنعت نمایشگاهی ایران جزء سه شرکت تراز اول و نخست است بلکه در سطح بین المللی نیز بازارهای هدف مشخصی دارد و در حال توسعه این بازارها است. به گونه ای که در سال 95،  علاوه بر مدیریت رویدادهای داخلی و جانبی، 11 پاویون را در نمایشگاه های خارج از ایران مدیریت کردیم که این آمار در میان مراکز نمایشگاهی ایران کم نظیر است.

وی تأکید کرد: همواره سعی کردم بر اساس اقتصاد مستقل از سیاست و به صورت فراجناحی عمل کنم. چراکه صنعت نمایشگاه، یک صنعت جهانی است، اساس آن ارتباط ملل مختلف است و این امر هیچ گونه نگاه سیاسی را بر نمی تابد.  

وی گفت: اساس کار نمایشگاه تعامل با همه صنوف و اقشار است. بنابراین تعامل با مسوولان استان در راستای پیشبرد اهداف نمایشگاه و رضایت مشارکت کنندگان، لازمه مدیریت نمایشگاه بوده است. در عین این تعامل، استقلال شرکت به عنوان یک برند مهم اقتصادی و یکی از بازوهای توانمند و یاری دهنده صنعت و اقتصاد استان نیز حفظ شده است.  

وی اعلام کرد: اگر افزایش سرمایه شرکت به موقع اتفاق افتاده بود، اکنون همین جلسه در محل جدید نمایشگاه برگزار می شد.

محققیان گفت: تمامی موفقیت ها مرهون پرسنلی است که به نمایشگاه نه به عنوان یک شغل که به عنوان یک دغدغه ملی برای اعتلای ایران و سربلندی کشور نگاه می کنند. و این مهم ترین درسی است که سعی کردم در تمام سال های مدیریتم به آنان منتقل کنم و امیدوارم که مسوولان نیز چنین نگاهی به نمایشگاه داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات 14 ساله رسول محققیان، علی یارمحمدیان به صورت رسمی و با حکم شهردار اصفهان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های اصفهان شد.

علی یارمحمدیان، فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی و دولتی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مدیر اسبق صنایع و معادن فرمانداری اصفهان، بخشدار اسبق بخش جلگه، عضو اسبق کمیته توسعه صادرات اصفهان، عضو اسبق هیأت مؤسس دانشگاه های علمی-کاربردی و پیام نور هرند و از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز