معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد:

گلپایگان شهر ملی هنر دستی منبت می شود

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۱۴:۵۰:۲۰
کد خبر: ۶۳۰۱۷۵
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در دومین روز از سفر خود به استان اصفهان با سفر به شهرستان گلپایگان و در طی دیدار با مسئولین و هنرمندان این شهرستان تاکید کرد: گلپایگان شهر ملی هنر دستی منبت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با حضور جعفر صالحی سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، با سفر به غرب استان اصفهان به شهرستان گلپایگان سفر کرد.

در این سفر معاون صنایع دستی کشور مطابق با برنامه ریزی های به عمل آمده با هنرمندان هنرهای سنتی این شهرستان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار مصطفی قانونی سرپرست میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان ضمن عرض خیرمقدم به معاون صنایع دستی کشور و هیئت همراه توضیحاتی را درباره وضعیت هنرهای سنتی و هنرمندان شهرستان ارائه کرد.

در ادامه این نشست معاون صنایع دستی کشور با اشاره به نیاز صنایع دستی کشور به نوآوری جهت حضور قدرتمند در بازار جهانی تاکید کرد: در زمینه توسعه صنایع دستی کشور و به ویژه شهرستان گلپایگان باید به دنبال برند سازی بود، زیرا معتقدیم، نوآوری و خلاقیت نقش مهمی در بروز رسانی طرح های صنایع دستی در کشور ایفا می کند.

او در ادامه افزود: در راستای توسعه صنایع دستی بدنبال آموزش نسل های جدید و انتقال تجارب هنرمندان نسلهای گذشته در کنار استفاده از نوآوری های موجود در جهان به جوانان هستیم تا بتوانیم سهم واقعی خود را از صادرات صنایع دستی در جهان بیابیم.

نامور مطلق در ادامه سخنانش به توانمندیهای شهرستان گلپایگان در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: آماده ایم تا گلپایگان را به عنوان شهر ملی هنر منبت به ثبت ملی برسانیم، لذا امیدواریم تمامی نهادهای ذی ربط شهرستان از جمله فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی شهرستان ابتدا خانه صنایع دستی شهرستان را تجهیز نموده و در طی 3 ماه آینده پرونده این هنر ارزشمند تکمیل و به سازمان ارسال گردد.

معاون صنایع دستی کشور همچنین تصریح کرد: در سفر آینده خود به این شهرستان و پس از بررسی شرایط و تغییرات اعمال شده پرونده ثبت ملی هنر منبت را در این شهرستان اجرائی خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز