درخواست فعالان فرهنگی و رسانه ای استان اصفهان از دولت

ارشاد اصفهان را به مدیرکلی فرهیخته بسپارید

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۰:۴۱:۲۱
کد خبر: ۶۳۰۴۳۱
ارشاد اصفهان را به مدیرکلی فرهیخته بسپارید
این روزها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این استان چشم انتظار معرفی سکاندار جدید فرهنگی استان هستند.

حجت الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی به پستی بالاتر در وزارتخانه ارتقا یافته و همزمان تا تعیین مدیرکل جدید، سرپرستی این اداره کل را نیز عهده دار است. در چنین شرایطی هر روز نام های مختلفی برای تصدی مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شنیده می شود. حتی کمپینی نیز برای حمایت از یکی از معاونان این اداره کل تشکیل شده است و بازار رایزنی ها بسیار داغ است.

آنچه مسلم است مدیرکل این دستگاه فرهنگی باید حائز شرایطی باشد که مهمترین آن سابقه کار فرهنگی موفق، و توانایی مدیریت اجرایی در سطوح بالا و برخورداری از شخصیت موجه علمی و فرهنگی است.

 افراد مطرح شده هر کدام به گونه ای با مقوله فرهنگ ارتباط داشته اند اما اینکه شرایط مطلوب یک مدیر فرهنگی موفق را دارا باشند یک موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار برای این دستگاه فرهنگی است و البته شاید گزینه های توانمندتری نیز برای تصدی این مقام در استان وجود داشته باشند که اکنون نامی از آنها شنیده نمی شود.

به هر روی در میان اسامی مطرح جهت تصدی این مقام یک نام بیش از سایر افراد مقبولیت سیاسی و فرهنگی دارد و آن دکتر فریدون اللهیاری مدیرکل چهار سال گذشته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان است. وی استاد تاریخ و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و تالیف کتاب های متعدد را در سوابق خود دارد.

همچنین تجارب فرهنگی و اجرایی قابل توجهی نیز در کارنامه وی مشاهده می شود که از آن جمله می توان به مدیرکل فرهنگی دانشگاه اصفهان، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خمینی شهر و عضویت در شورای اسلامی شهر خمینی شهر اشاره کرد.

 وی اکنون نیز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بوده و از محبوبیت و مقبولیت قابل توجهی نیز نزد فعالان رسانه ای و کارکنان این سازمان برخوردار هستند.

این گزینه نیز همچون مدیر کل دوره قبل( حبیب رضا ارزانی) دارای سوابق علمی و شخصیت علمی و فرهنگی است. الهیاری البته از چهره های شاخص اصلاح طلب در استان اصفهان نیز به شمار می رود.

به هر روی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای آینده باید تصمیم مهمی را با  انتخاب مدیرکل پایتخت فرهنگی ایران اسلامی اتخاذ کند زیرا فرد منتخب نقش چشمگیری در بهبود رخدادهای فرهنگی و سیاسی استان و توسعه فرهنگی آن خواهد داشت.

جامعه فرهنگی و رسانه ای استان اصفهان انتظار دارد سکان مدیریت فرهنگی این استان فرهنگساز به دور از بازی های سیاسی و امنیتی به مدیری با تجربه و دارای کارنامه ارزنده در عرصه های فرهنگی سپرده شود.

جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان اصفهان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز