ردیابی معلولان ذهنی در صورت مفقود شدن

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۳:۲۸:۲۷
کد خبر: ۶۴۵۷۱۷
ردیابی معلولان ذهنی در صورت مفقود شدن
فرمانده انتظامی استان از آمادگی این فرماندهی در خصوص تشکیل کارگروهی برای تسهیل در ارائه خدمات انتظامی مضاعف به معلولان خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، سردار" مهدی معصوم بیگی" با حضور در اداره کل بهزیستی استان اصفهان و دیدار با نمایندگان جامعه معلولان با تبریک 12 آذرماه روز جهانی معلولان به آنان گفت: معلولان یک قشر پرتلاش و امید آفرین هستند و خدمت کردن به این عزیزان نیز برای هر کسی افتخار است.

وی با بیان اینکه انتظامی استان از تمام اختیارات خود برای رفع مشکلات این قشر از جامعه استفاده خواهد کرد افزود: دسته ای از مشکلات معلولان بین بخشی است که در صورت تشکیل جلسات با محوریت بهزیستی، این فرماندهی نیز حضوری فعال در این جلسات خواهد داشت.

سردار معصوم بیگی بخشی دیگر از مشکلات معلولان را نیازمند حل موانع و موضوعات قانونی عنوان کرد و اظهار داشت: در این بخش بایستی ساز و کارهای قانونی فراهم شود که در این خصوص هم هر کمکی بتوانیم انجام خواهیم داد.

ارائه خدمات انتظامی مضاعف به معلولان

فرمانده انتظامی استان از آمادگی برای تشکیل کارگروهی برای تسهیل در ارائه خدمات انتظامی در این فرماندهی به معلولان خبر داد و گفت: در این کارگروه به طور مستمر جلسات تشکیل و موضوعات مربوط به معلولان در آن مطرح و گزارش کاری نیز به جامعه معلولان استان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این عزیزان نیازمند کمک هستند و ما وظیفه داریم با تمام توان به آنها خدمت کنیم اظهار داشت: پلیس استان در حوزه های مختلف چون گذرنامه، وظیفه عمومی، راهنمایی و رانندگی و ... آماده ارائه خدمات مضاعف است.

ردیابی معلولان ذهنی در صورت مفقود شدن

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح ویژه ای در نیروی انتظامی برای معلولان ذهنی اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال مفقود شدن معلولان ذهنی وجود دارد این فرماندهی آمادگی دارد تا با همکاری اداره کل بهزیستی این افراد را شناسایی و کدهایی را در یقه پیراهن آنان قرار دهد تا در صورت مفقود شدن ماموران کلانتری ها به وسیله این کدها آدرس منزلشان را پیدا کرده و آنها را تحویل خانواده هایشان دهند.

اجرای قانون عصای سفید نیازمند فرهنگ سازی است

سردار معصوم بیگی در پاسخ به طرح مشکل نماینده انجمن روشندلان استان مبنی بر عدم رعایت رانندگان از قانون عصای سفید گفت: قانون عصای سفید که براساس آن رانندگان می بایست با دیدن این عصا توقف کنند نیاز به فرهنگ سازی دارد و بایستی صدا و سیما، دیگر رسانه ها و دستگاه های فرهنگی وارد میدان شوند و البته نیروی انتظامی هم این کار را دنبال خواهد کرد.

سردار معصوم بیگی همچنین به گلایه معلولان در خصوص پارک خودرو دیگر شهروندان در محل های تعیین شده برای آنان اشاره کرد و گفت: این گونه حرکات ناپسند بیشتر ناشی از غفلت شهروندان است و بایستی با همکاری شهرداری سازوکارهایی بکار گرفته تا از بروز این گونه غفلت ها جلوگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز