برگزاری کارگاه آموزشی «برنامه ریزی استراتژیک در تشکل های اقتصادی و بازرگانی»

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۳:۴۶:۴۸
کد خبر: ۶۵۱۰۴۴
برگزاری کارگاه آموزشی «برنامه ریزی استراتژیک در تشکل های اقتصادی و بازرگانی»
کارگاه آموزشی «برنامه ریزی استراتژیک در تشکل های اقتصادی و بازرگانی» در اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان، حسن افتخاریان، رییس هیات مدیره انجمن تحقیقات بازاریابی ایران در ابتدای این کارگاه گفت: تشکل های کارفرمایی در اهداف اصلی با یکدیگر تفاوت نداشته اما از نظر قرارگیری در مراحل مختلف زندگی خود که شامل تولد، جوانی، بلوغ، والد و زوال و مرگ می شود و همچنین استراتژی های انتخابی با یکدیگر متفاوت هستند.

وی با تاکید بر اینکه تنها تشکل هایی که در مرحله بلوغ قرارگرفته اند توانایی لابی گری و Advocacy (حمایت همه جانبه) را دارند، افزود: اکثر اعضا تمایل ندارند که هزینه حق عضویت را صرفا برای دفاع از خود بپردازند و ارایه خدمات متفاوت راهی برای تولید درآمد و افزایش وفاداری اعضا می باشد که البته لازم است بین این دو وظیفه تعادل و توازن برقرار شود.

مدرس این کارگاه مزیت تامین خدمات برای سازمان های کارفرمایی را شناسایی موضوعات مرتبط و پیشنهاد راه حل، مطرح شدن بین اعضا فعلی و بالقوه، ارایه خدمات با کیفیت و قیمت رقابتی و کاهش وابستگی به حق عضویت دانست. وی همچنین مزیت خدمات برای اعضا را کسب مهارت و ایجاد تمایز رقابتی، به دست آوردن اطلاعات، فرصت های شبکه سازی، هزینه مقرون به صرفه، راهنمایی و حل مشکلات و در نهایت بهبود عملکرد کسب و کار اعضا عنوان کرد.

افتخاریان منابع اصلی برای نیل به هدف در سازمان را شامل منابع فیزیکی، مالی، انسانی و دانش بیان کرد و افزود: برند، قدرت و پرستیژ نهایت چشم انداز یک تشکل بوده و عضویت، شناخته بودن برند، هدایتگری، منابع، تاثیر بر سیاست ها از طریق لابی و گفتگوهای اجتماعی، ارتباطات، همکاری با دیگران، مقررات و نظم و همکاری های بین المللی شاخص های توسعه یافتگی یک تشکل هستند. وی همچنین سه عنصر کلیدی مدیریت استراتژیک را موقعیت استراتژیک، استراتژی در عمل و انتخاب های استراتژیک ذکر کرد.

رییس هیات مدیره انجمن تحقیقات بازاریابی ایران با بیان اینکه هر تشکل نیاز به طرح کسب و کار (Business Plan) دارد گفت: طرح کسب و کار دارای دو بخش استراتژیک و اجرایی است. وی افزود: برای به دست آوردن اهداف استراتژیک سازمان ها باید به تعیین اهداف خاص، اجرای استراتژی های آمیخته بازاریابی، انتخاب گزینه های تحویل خدمت و برآورد بودجه بپردازیم.

گفتنی است چگونگی عارضه یابی تشکل ها، تهدیدات و فرصت های مرتبط با مراحل رشد تشکل، چگونگی اتخاذ استراتژی مناسب و... از دیگر مباحث ارایه شده در این کارگاه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز