استاندار اصفهان :

لزوم احساس امنیت مردم در فضای مجازی

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۴:۵۱:۰۹
کد خبر: ۶۵۲۱۱۱
لزوم احساس امنیت مردم در فضای مجازی
استاندار استان گفت: اینترنت و فضای مجازی امروز به عنوان شاهراه اصلی برای تبادل اطلاعات و ارتباطات در جوامع به شمار می آید و پلیس باید کاری کند که مردم در این فضا احساس امنیت کنند.

به گزارش برنا از اصفهان، محسن مهر علیزاده در همایش سالانه رؤسای کلانتری ها و پاسگاه ها بر اهمیت جایگاه نیروی انتظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهارداشت: نیروی انتظامی مسئولیت بسیار سختی در این نظام دارد به طوری که رفتار تک تک کارکنان این مجموعه به حساب نظام و انقلاب و از همه مهم تر اسلام گذاشته می شود.

وی افزود: امروز اهمیت نیروی انتظامی در بین نهادهای ارزشمندی که در چارچوب نظام کار می کنند به مراتب بیشتر است چرا که اگر در بخش های دیگر افراد کارشان را به خوبی انجام ندهند تاثیرات آن به چشم نمی آید اما چون پلیس به طور مستقیم با مردم در ارتباط است، برخورد آنها باعث نوع قضاوت مردم از نظام می شود.

استاندار اصفهان، نوع تقابل پلیس با مردم را بسیار حساس و مهم برشمرد و اظهار داشت: باید برخورد پلیس با مردم ناشی از رأفت و دلسوزی برای راهنمایی، برخورد برای تأدیب توام با مهربانی و جلوگیری از یک خطا و اشتباه از سوی آنان باشد چرا که برخورد قهرآمیز، کینه جویانه همراه با تندمزاجی نتیجه معکوس در برخواهد داشت.

وی به موضوع کرامت انسان در قرآن کریم و تعالیم دینی اشاره کرد و اظهار داشت: از بعد اعتقادی ، مردم کریم هستند و باید مورد تکریم قرار گیرند و امروز علوم روز از بعد اجتماعی مشخص کردند هرجا که به انسان با نگاه سرمایه اجتماعی دیده شده آن جامعه پیشرفت کرده و آنجا که با نگاه ابزار به انسان نگاه شده آن جامعه عقب افتاده مانده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه انسان ذاتاً خلافکار نیست و هیچ عیبی ندارد ،گفت: هیچ کس حتی پلیس نباید در برخورد با افراد جامعه طوری عمل کند که ممکن است آنها مرتکب خطا و جرمی شده باشند و بایستی در همه حال روحیه خادم و مخدومی را در خود حفظ کنند.

استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امنیت در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: اینترنت و فضای مجازی امروز به عنوان شاهراه اصلی برای تبادل اطلاعات و ارتباطات در جوامع به شمار می آید و پلیس باید کاری کند که مردم در این فضا احساس امنیت کنند و در عین حال با کسانی که در این فضا تخلف می کنند برخورد کرد.

رئیس شورای تامین استان با تاکید بر اینکه نباید فضا را امنیتی کرد اما باید امنیت را برای مردم به وجود آورد، اذعان کرد: زمانی امنیت ایجاد می شود که مردم احساس کنند قانون از آنان حمایت می کند و باید بدانند که پلیس با رافت و مهربانی در هرجایی که لازم باشد در خدمت آنان است و در عین حال اگر خطایی از سوی آنان ببیند که باعث تعرض به حقوق مردم شود روبه روی آنان می ایستد.

وی تصریح کرد: نقش نیروی انتظامی نقشی مثال زدنی در همه ابعاد است و هیچ نهادی به اندازه این نیرو در نشان دادن چهره نظام مؤثر نیست و بایستی مهربان، آگاه، هوشمند و با کسانی که قصد تعرض دارند با اقتدار مقابله کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی اقتدار را با قوه قهریه اشتباه می گیرند، گفت: اقتدار یعنی اینکه وقتی فردی از نیروی انتظامی وارد می شود باعث احترام این نیرو در جامعه شود و همین نوع برخورد نشان می دهد که نقش پلیس با مردم یک نقش تعاملی و دوطرفه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز