ناصر ملک مطیعی:

اصفهان مهد پهلوانان است

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۰۸:۰۵:۲۱
کد خبر: ۶۵۸۸۱۶
اصفهان مهد پهلوانان است
ناصر ملک مطیعی گفت: گود زورخانه مهد رفاقت، دوستی، غیرت و تعصب است و من امروز به یاد 60 سال پیش افتادم، آن موقع جوان‌ها عاشق گود زورخانه بودند هنگامی که به سن 17 سالگی می‌رسیدند از خانواده خود خواهش می‌کردند تا آن‌ها را به زورخانه ببرند.

به گزارش برنا از اصفهان، به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی مراسمی با حضور هنرمندان، ورزشکاران، قهرمانان کشور و اصفهان در پهلوانسرای علی‌بن ابیطالب برگزار و از ناصر ملک مطیعی هنرمند محبوب مردم توسط پهلوان محمد هدایت نیز تجلیل به عمل آمد.

وی در این مراسم با بیان اینکه از زورخانه خاطرات بسیاری شیرینی دارد افزود: قصد ندارم راجع به سینما حرف بزنم، من از گود زورخانه و زمین فوتبال به اینجا رسیده‌ام که اکنون جرات می‌کنم چند کلمه‌‌ای در این مکان صحبت کنم.

هنرمند سینمای ایران بیان کرد: اصفهان مهد پهلوانان بوده است، زمان‌های قدیم به اصفهان می‌آمدم و با پهلوانان بسیاری در ارتباط بودم.

وی خاطرنشان کرد: باید از کسانی که سنت و فرهنگ ما را حفظ می‌کنند تشکر کرد، هم‌چنین در این راستا از پهلوان هدایت که چنین مجموعه‌ای بنا کرده تا  ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و فرهنگ آن را ترویج کند تشکر می‌کنم.

ملک مطیعی تصریح کرد: ما از نسل پوریای ولی هستیم، ما جهان پهلوان تختی را داشتیم و به همه این‌ها افتخار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: روزی که تختی فوت شد برای مراسم رفتم، آن موقع اگرجایی می‌رفتم مردم اطرافم جمع می‌شدند اما آن روز هزاران نفر آمده بودند و کسی به من نگاه نکرد؛ آن موقع فهمیدم محبوبیت چه چیزی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز