رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

تولید به سختی نفس می کشد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۲۵:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۲۱۸
تولید به سختی نفس می کشد
تولیدکنندگان و صنعتگران دیگر جان و رمقی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ندارند و سال‌هاست حیات آن‌ها با تنفس مصنوعی و خدمات اورژانسی ادامه یافته است .

به گزارش برنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در این همایش که به همت اتاق بازرگانی اصفهان با مشارکت کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی ایران و باحضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اتاق بازرگانی های سراسر کشور، فعالان اقتصادی و مدیران سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی برگزار شد، گفت: در این دوره هیات نمایندگان ،برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های مناسبی  جهت افزایش دانش و آگاهی‌های نمایندگان اتاق در هیات های مالیاتی و تامین اجتماعی برگزار شده است تا به هنگام صدور رای در این هیات ها قضاوت صحیح‌  و عادلانه انجام پذیرد.

وی بر ضرورت وجود مشاوران مجرب در امور مالیاتی تاکید کرد و گفت: این‌گونه همایش‌ها، علاوه بر افزایش سطح آگاهی و دانش فعالان اقتصادی، باید به اصلاح قوانین مالیاتی کمک کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از احتمال تمدید قانون موقت ارزش افزوده انتقاد کرد و فشارهای مالی و روانی حاصل از وجود چنین شرایطی برای فعالان اقتصادی را منجر به نتایج ناگواری دانست.

سهل‌آبادی از فعالیت سه ساله اتاق بازرگانی اصفهان برای اصلاح قانون ارزش افزوده خبر داد و بیان داشت: متاسفانه راه‌های درآمدی دولت به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و از این‌رو دولت‌ها تاکنون نتوانسته‌اند از درآمد حاصل از مالیات ارزش‌افزوده پرداختی تولید کنندگان صرف‌نظر کنند و همچنان شاهد اجرای قانون ارزش‌افزوده فعلی هستیم.

وی به بازدید اخیر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از زندان برای رسیدگی به وضعیت بدهکاران مالی اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که ٨٠ نفر از بهترین فعالان اقتصادی اصفهان در زندان به سرمی‌برند.

وی افزود: در حالی این روزها از کشف منابع فراوان معدنی جدیدی در کشور خبر می‌دهند که با وجود چنین منابع مالی و درآمدی،  شاهد وصول درآمدهای مالیاتی در شرایط سخت اقتصادی و رکود سال‌های اخیر هستیم.

وی با اشاره به حوادثی که چندی پیش در کشور رخ داد تکالیف بخش خصوصی در مسایلی نظیر اشتغال‌زایی را یادآور شد و گفت: اگر شرایط اقتصادی سال‌های اخیر اجازه می‌داد تا بخش خصوصی تعداد بیشتری را جذب تولید و صنعت می‌کرد و یا شاهد اخراج تعداد کمتری از کارخانه‌های کشور بودیم، بدون‌شک اتفاق‌های ناگوار اخیر رخ نمی‌داد.

سهل‌آبادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در همایش درخواست کرد با وجود اشکالات قانون مالیات بر ارزش افزوده، از اجرای آن در سال‌ آینده جلوگیری کنند.

به اعتقاد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، باید دیون بنگاه‌های تولیدی متوسط و کوچک به مدت سه سال فریز شود.

وی اذعان داشت: با وجود اجرای طرح اعطای تسهیلات رونق تولید اما عموم تولیدکنندگان نتوانستند از وام‌های این طرح بهره‌مند شوند چرا که اکنون در حال پرداخت بهره‌های وام‌های معوق با سود٤٠ درصد هستند که با استمهال دیون پیشین خود به بانک‌ها بر عهده آن‌هاست.

به گفته سهل‌آبادی با پیگیری‌های اتاق بازرگانی اصفهان، بخشنامه جدیدی از سوی سازمان امور مالیاتی برای تسهیل در امور مالیاتی فعالان اقتصادی صادر شده  است که مانع از ارجاع سریع دعاوی مالیاتی به هیات‌های حل اختلاف می‌شود و بر اساس آن،سازوکارهای تشویقی برای ممیزانی که با مودیان مالیاتی به توافق برسند، پیش بینی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز