مدیر میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد عنوان کرد:

مرمت ۲۴ بنای تاریخی در روستای نهضت آباد نجف آباد

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۳:۵۴:۱۶
کد خبر: ۶۶۷۳۲۵
مرمت ۲۴ بنای تاریخی در روستای نهضت آباد نجف آباد
اکرم عباسی مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد از برنامه ریزی برای مرمت و ثبت 24 اثر تاریخی روستائی در روستای نهضت آباد از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، اکرم عباسی مدیر میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد با اعلام این مطلب افزود: کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان در یک بررسی علمی و فنی، ضمن مطالعه و بررسی بافت تاریخی روستای نهضت آباد(شاهدان) با همکاری دهیاری روستا 24 بنای تاریخی در این روستا را واجد شرایط جهت مرمت تشخیص دادند.

او همچنین افزود: برنامه ریزی برای مرمت برخی از این بناهای تاریخی همچون: مسجد تاریخی امام جعفر صادق(ع)، حمام میان ده، قلعه آسیاب، مسجد قلعه و حمام قلعه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد همچنین با اشاره به آسیبهای فراوانی که به بافت تاریخی روستا وارد آمده تاکید کرد: متاسفانه در دهه های گذشته بافت تاریخی این روستا آسیبهای فراوانی را متحمل گردیده، با این وصف مرمت اصولی بافت تاریخی و همچنین 24 بنای تاریخی از جمله بیش از ده خانه تاریخی را در این روستا با جلب مشارکت بخش خصوصی و همیاری مسئولین محلی در دستور کار خود قرار داده ایم که از ابتدای سال 1397 آغاز می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز