توجه به انقلاب صنعتی چهارم ؛ یکی از الزامات مهم بنگاه های اقتصادی

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۵:۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۸۱۳۵۵
توجه به انقلاب صنعتی چهارم ؛ یکی از الزامات مهم بنگاه های اقتصادی
برای حضور فعال در بازارهای بین المللی هوش تجاری ابزار مهم و اثرگذاری برای بنگاه های اقتصادی است.

به گزارش برنا از اصفهان، رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان توجه به انقلاب صنعتی چهارم را یکی از الزامات مهم بنگاه های اقتصادی برشمرد و گفت: برای حضور فعال در بازارهای بین المللی هوش تجاری جایگاه ویژه ایی در مدیریت و راهبری بنگاه های اقتصادی دارد .

مسعود گلشیرازی در نشست تخصصی نقش و کاربرد هوش تجاری در مدیریت بازرگانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به انقلاب صنعتی چهارم و تاثیر آن در فضای کسب و کار گفت: انقلاب صنعتی سوم  با کامپیوتر آغاز شد با اتوماسیون اداری و صنعتی عجین بود ولی  انقلاب چهارم صنعتی از سال 2006   با خلق هوش مصنوعی  تحول بزرگی در فضای کسب و کار ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از دیتا و اطلاعات پراکنده برای بهبود روابط تجاری با مصرف کنندگان در قالب هوش مصنوعی بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با اشاره به برگزاری همایش و نشست های تخصصی کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی در پرداختن به  انقلاب صنعتی چهارم  گفت:  فعالان اقتصادی بایستی با  ابعاد گوناگون هوش تجاری آشنا شوند.

بهروز مینایی دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران در این نشست به نقش داده کاوی هوش تجاری و داده های پراکنده پرداخت و گفت: شرکت های موفق تجاری از اطلاعات  و داده های فضای کسب و کار  نهایت بهره برداری را انجام می دهند.

مدیرعامل پیشین بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای ایران  تصریح کرد: هوش تجاری یک مجموعه از نرم افزارهای کاربردی  و مدل های کسب و کار و  داده های پراکنده  جهت دهی کند و کنار هم قرار دهد و از آن طرح ارزشمندی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: هوشمندی کسب و کار ( Business Intelligence) یا هوش تجاری، مجموعه‌ای از نظریات، روش‌ها، فرایندها، معماری‌ها و فناوری‌هایی است که برای تبدیل داده خام به اطلاعات مفید و معنادار استفاده می‌شود. هوش کسب و کار مقادیر بزرگی از اطلاعات را برای شناسایی و توسعه فرصت‌های جدید بکار می‌گیرد. بهره بردن از فرصت‌های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش می‌تواند مزیت بازار رقابتی و پایداری بلندمدت به ارمغان بیاورد.

وی تصریح کرد: هوش تجاری با پالایش اطلاعات، دیتای مناسب کسب و کار تهیه و تنظیم می کند.

روح الله رحمانی استادیار دانشگاه تهران در این نشست با تشریح هوش تجاری گفت: در سال 2017 هر ثانیه 3 میلیون ایمیل تبادل شد و هر یک دقیقه 20 ساعت فیلم در یوتیوپ بارگذاری گردید.

وی تصریح کرد: شرکت های بین المللی به بیرون مرزها بیشتر از داخل مرزها فعالیت می کنند و  در همین راستا به اطلاعات پراکنده  فضای کسب و کار توجه ویژه ایی دارند.

مدیرفنی برنامه توسعه و پیشرفت نرم افزاردر شرکت آمازون و مایکروسافت بینگ درادامه تصریح کرد: در هوش تجاری مشتریان را باید خوب بشناسید که دقیقا چه می خواهد.

وی تصریح کرد: تحلیل دیتا باعث اتخاذ تصمیم درست و منطبق بر واقعیت توسط بنگاه های اقتصادی می شود .

وی داده کاوی در تجارت و بازاریابی را ر هوش تجاری مهم و اثرگذار دانست و گفت: داده کاوی مرحله دوم پالایش داده هاست که نقش موثری در تصمیم گیری مدیریت بنگاه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز