سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

می‌خواهیم دوباره نسل‌های طلایی ورزش اصفهان را تربیت کنیم/ بودجه ورزش کاهش پیدا نکرده است

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۱۴:۲۲:۴۵
کد خبر: ۷۱۴۲۴۴
می‌خواهیم دوباره نسل‌های طلایی ورزش اصفهان را تربیت کنیم/ بودجه ورزش کاهش پیدا نکرده است
عضو هیئت رییسه شورای شهر اصفهان با اشاره به برنامه‌های شهرداری در خصوص ایجاد و توسعه ورزش همگانی گفت: ادغام سازمان ورزش در سازمان فرهنگی اجتماعی موجب نشده کاهش بودجه در بخش ورزش داشته باشیم، اما شاید هدفگذاری ها متفاوت شده باشد.

مهدی مقدری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی برنا- اصفهان، اظهار کرد: ادغام سازمان ورزش در سازمان فرهنگی لزوماً به این معنا نیست که بودجه را کاهش داده‌ایم. بر اساس مدل‌های بودجه ریزی که در سابق بوده چه در حوزه زیر ساختی و چه در حوزه برنامه‌ها ومسابقات خاطرم نیست بودجه‌ای را کم کرده باشیم؛ اما شاید هدف گذاری ما متفاوت شده باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ما معتقد هستیم اگر شهرداری یا نهاد عمومی و یا دولتی دیگر و یا خصوصی که می‌آید سرمایه گذاری در حوزه ورزش انجام می‌دهد باید برون داد خود را نیز مشاهده کند. در کنار این که ورزش همگانی سلامتی می‌آورد ما در سیاست گذاری که در کمیسیون فرهنگی احتماعی ورزشی داشتیم دنبال این هستیم که با توسعه ورزش همگانی و ایجاد رویدادها و مسابقات منظمی که برگزار می‌شود اصحاب ورزش کارشناسان ومتخصصین بتوانند استعدادها و ظرفیت‌های انسانی را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: به خاطر این که سرمایه‌های جامعه در توسعه پایدار سرمایه‌های انسانی هستند که در کنار زیر ساخت‌های مناسب ما به دنبال هستیم که این ظرفیت‌ها و استعداد را جمع آوری کنیم و برای آینده برنامه ریزی‌های حمایتی از سوی شهرداری داشته باشیم. شهرداری برای توسعه فرایندی که هیئت‌ها وباشگاه ها دارند برای آینده نیاز دارند برنامه ریزی می‌کند، از زیر ساخت‌ها که بخشی آن ساخت ورزشگاهمی شود تا حمایت و بسته‌های تشویقی که هیئت‌ها به ما خط می‌دهند تا بتوانیم یک نسل قهرمانی را برای آینده تربیت کنیم که نام اصفهان را در آن رشته ورزشی پر آوازه کنند و بتوانند مدال‌های بین المللی و جهانی کسب کنند.

عضو هیئت رییسه شورای شهر اصفهان تصریح کرد: این رویکرد اصلی ما است و این به این معنا نیست که به دنبال باشگاهداری هستیم ویا بر روی افرادی که به قهرمانی نزدیک هستند سرمایه گذاری کنیم. مهم این است که بستر مسابقات و زیر ساختی که در اختیار شهرداری است، بتواند کمک کند در کنار توسعه سلامت ورزشکار وسلامت شهروند اصفهانی رویکرد بلندمدت خود را در پروررش قهرمانان 5 سال و 10 سال آینده نشان دهد چرا که اصفهان همیشه به چهره‌های بزرگ خود در حوزه‌های فرهنگ و هنر ورزش پر آوازه شهره بوده و باید آن را در اصفهان حفظ کنیم.

مقدری گفت: در طول مسابقات جام مولای عرشیان وبانوی قدسیان بزرگان و پیشکسوتان ورزش در کنار مربیان مسابقات و ورزشکاران را رصد می‌کنند و استعدادها را شناسایی می‌کنند. طی روزهای آینده اطلاعات آن‌ها را در اختیار باشگاه‌ها می‌گذارند و این یک نگاه مشارکتی است که همه در آن ذی نفع هستند ورزشکاران، هیئت‌ها، شهرداری و بخش خصوصی در قالب باشگاهها.

وی تاکید کرد: شاید این رویداد در تقویم فدراسیون‌ها جای لازم را ندارد؛ اما تردید ندارم خروجی آن در آینده آن فدراسیون و رشته ورزشی تأثیر گذار خواهند بود واین مسابقات کمک می‌کند شور و نشاط اجتماعی در کنار رفتار ورزشی که مبتنی بر سلامت است مجموعه‌ای از انرژی مثبت برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز