مدیردرآمد شهرداری کاشان:

کاشانی‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۲:۲۴:۰۱
کد خبر: ۷۲۰۰۷۹
کاشانی‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند
مدیردرآمد شهرداری کاشان گفت: شهرداری کاشان مبلغی بیش از 600 میلیارد ریال معوق نوسازی دارد که ناشی از پرداخت نکردن عوارض نوسازی توسط شهروندان است.

به گزارش برنا- اصفهان در کاشان، عباس شافعی در نشست شورای اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: تعرفه عوارض شهرداری در سال جاری افزایشی نداشته و در بسیاری از کدهای عوارضی شاهد کاهش هستیم که شهروندان می توانند قبل از مراجعه به شهرداری این تعرفه را از سایت شهرداری دریافت و عوارض خود را محاسبه کنند.

 وی با تاکید بر اینکه این روش نقش موثری در حمایت از شهروندان دارد، گفت: با اجرای این طرح علاوه بر استفاده شهروندان از تسهیلات قرض الحسنه، بدون بهره پیش بینی می شود.

وی افزود: براساس تفاهم نامه شهرداری با بانک شهر مقرر شده است شهروندانی که بدهی عوارض شهرداری دارند یا متقاضی دریافت خدمات از شهرداری هستند به میزان مبلغ بدهی خود به بانک شهر معرفی شده و از وام قرض الحسنه با بازپرداخت 24 ماهه استفاده کنند.

مدیردرآمد شهرداری کاشان وی تصریح کرد: پس از شهرهای تهران و تبریز، این طرح در کاشان اجرا می شود که علاوه بر حمایت از شهروندان، موجب رونق صنعت ساختمان شده و رشد نقدینگی شهرداری را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: پیش فروش بخشی از منابع شهرداری در قالب فروش تراکم شناور یکی از چالش های این شهرداری است که افزون بر 200  میلیارد ریال تراکم شناور داریم و در سال جاری از این محل، درآمدی نصیب شهرداری نمی شود.

شافعی افزود: پیش از این 100 فقره توافق به ارزش تقریبی 700 میلیارد ریال انجام شده که در واقع شهرداری منابع آن را دریافت کرده است، اما اکنون به جهت غیر قانونی بودن آن توافق نامه ها قادر به انجام تعهد خود نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز