استاندار اصفهان:

۲۵ هزار سرپرست خانواده به خاطر نبود کشاورزی در شرق اصفهان بیکار شده اند/ قیمت تانکر از ۶۵ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۵:۳۴:۲۲
کد خبر: ۷۲۹۴۳۳
۲۵ هزار سرپرست خانواده به خاطر نبود کشاورزی در شرق اصفهان بیکار شده اند/ قیمت تانکر از ۶۵ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است
استاندار اصفهان گفت: با خشک شدن زاینده‌رود و نبود کشاورزی در شرق اصفهان 25 هزار سرپرست خانوار بیکار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، محسن مهرعلیزاده در مراسم نکوداشت روز ملی صنعت که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، به شرایط خاص اقتصادی امروز کشور اشاره کرد و افزود: فعالان بخش صنعت از روز اول با مشکلات زیادی روبه رو بوده‌اند و امروز نیز مشکلاتی وجود دارد ولی مردان سخت برای روزهای سخت هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین آب مورد نیاز اظهار داشت: برای حفظ باغ‌ها، در فلاورجان مبارکه، اصفهان و ... چاه‌هایی حفر شده اما در همین مدت تانکر از 65 هزار تومان به 250 هزار تومان افزایش قیمت یافته  است، افزود: اگر بنا بر بی‌قانونی باشد برخورد می‌کنیم و تا هفته آینده برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار در منطقه شرق اظهارداشت: با اجرای این طرح 14 هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

مهرعلیزاده یادآوری کرد: با خشک شدن زاینده‌رود  و نبود کشاورزی در شرق اصفهان 25 هزار سرپرست خانوار بیکار شده‌اند ولی با این وجود در راستای اجرای این طرح اشتغال پایدار و جایگزین ، عده‌ای برای حفظ منافع شخصی ناامنی ایجاد می‌کنند.

 وی خاطر نشان کرد: به فرماندار دستور داده شده ایم که به هر شکلی طرح اشتغال پایدار را اجرایی نماید  و در این راستا به هیچکس اجازه نمی‌دهیم که ناامنی برای سرمایه‌گذار به وجود آورد.

استاندار اصفهان به تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه کارگران به دلیل معوقات اشاره کرد و افزود: اگر در این خصوص مشکل قانونی وجود دارد باید برطرف شود و در صورتی که مدیر تأمین اجتماعی نمی تواند جوابگوی این مسائل باشد باید سرپرستی برای این اداره مشخص می شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در جلساتی با بانک ها در خصوص همکاری با صنعتگران توصیه های لازم انجام شده است، افزود: متاسفانه با وجود تأکیدات فراوان، همان روال گذشته در جریان است و باید مدیران عامل بانک ها و مدیران کل متوجه نقشه شوم دشمنان باشند.

وی ادامه داد: امروز در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم که آسان‌تر از جنگ گذشته نیست و می‌دانیم پیروز می‌شویم.

استاندار اصفهان شروع فعالیت پرتال سرمایه‌گذاری اصفهان اشاره و تصریح کرد: 100 طرح به صورت خام و آماده در این پرتال قرار داده شده که متقاضیان می‌توانند برای سرمایه گذاری اقدام نماید.

مهرعلیزاده اضافه کرد: با شروع به کار این پرتال زمان 3 ساله مراحل گرفتن مجوز به صفر رسیده و با یک دکمه امکان اخذ مجوز سرمایه گذاری امکان پذیر است.

وی با بیان این‌که در جلسه رونمایی از پرتال سرمایه گذاری ، 5 تولید کننده مجوز خود را به صورت الکترونیک دریافت کردند، تشریح کرد: دو تولید کننده چادر مشکی یکی در ورزنه و یکی در دهق و یکی هم تولید 60 تن کره و  دو شرکت دیگر مجوز خود را دریافت کردند.

استاندار اصفهان خطاب به فعالان بخش صنعت اظهار کرد:  سرداران جنگ اقتصاد شما صنعتگران هستید و حتما هم مورد اصابت قرار می‌گیرید، همتتان را بلند کنید تا با هم پیروز و سربلند از این شرایط گذر کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز