ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان:

در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم/ کشتی یک ورزش مردانه نیست

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۰:۳۱:۱۳
کد خبر: ۷۳۵۸۴۰
در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم/ کشتی یک ورزش مردانه نیست
ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان گفت: کشتی‌گیران در رشته کلاسیک بسیار پرتلاش هستند، اگر حمایت شویم در جهان حرف برای گفتن زیاد داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، کوثر لفته‌زاده کشتی‌گیر اصفهانی عضو تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان از ابتدا ووشوکار بوده و در این رشته تجربه موفقی داشته است، کسب مدال‌های طلا و برنز کشوری و نیز حضور در اردوهای انتخابی تیم ملی از نتایج عملکرد او در ووشو است.

با همه علاقه‌ای که به ووشو داشت چون به کشتی کلاسیک هم علاقه‌مند بود، آن را رها کرد و در رشته کشتی ادامه فعالیت داد، در واقع یک سال است حرفه‌ای کشتی می‌گیرد.

وی که تنها نماینده استان اصفهان در تیم ملی کشتی کلاسیک است، خود را برای شرکت در دو رویداد مهم ملی پیش رو آماده می‌کند، البته مربی اکراینی تیم ملی با توجه به عملکرد این بانوی کشتی‌گیر در رقابت‌های قهرمانی کشور سال گذشته و نیز اردوهای تیم ملی که در همان سال برگزار شد، او را به عنوان تکنیکی‌ترین کشتی‌گیر معرفی کرده است.

بانوان کشتی‌گیر قدرتشان را در این رشته ثابت کرده‌اند  

کوثر لفته‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا استان اصفهان اظهار کرد: آذر ماه 96 در مسابقات قهرمانی کشور با کسب مقام نخست و مدال طلا به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

وی افزود: یک مرحله از این اردوها بهمن ماه سال گذشته برگزار شد و مرحله دیگر در اسفند ماه صورت گرفت که من حضور پیدا کردم.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان اضافه کرد: تیر ماه امسال با شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی کلاسیک موفق شدم عنوان نخست را به دست بیاورم و فیکس تیم ملی شوم.

لفته‌زاده ادامه داد: ما خودمان را برای حضور در تورنمنت بین‌المللی لبنان و مسابقات جهانی که در پیش رو است، آماده می‌کنیم.

وی بیان کرد: برخلاف ذهنیت خیلی‌ها، کشتی یک ورزش مردانه نیست چراکه بانوان ثابت کرده‌اند خیلی خوب از پس این رشته برمی‌آیند و از نظر قدرت‌بدنی بالا هیچ چیز از آقایان کم ندارند.

این ملی پوش خاطرنشان کرد: نسبت به کشورهای دیگر، مدت کوتاهی است که این رشته در ایران شروع به کار کرده و در همین مدت زمان کم توانسته پیشرفت خوبی داشته باشد به خصوص اینکه یک مربی از اکراین آمده وخیلی خوب با ما کار می‌کند.

لفته‌زاده اذعان کرد: کشتی‌گیران رشته کلاسیک بسیار پرتلاش و خستگی ‌ناپذیرند و در برابر مدعیان این رشته با انگیزه هستند در واقع ما هر روز با روحیه‌تر و پرانرژی‌تر از روز قبل سر تمرین حاضر می‌شویم بدون اینکه احساس خستگی کنیم حتی اگر تمرینات فشرده باشد.

وی تصریح کرد: ما تلاشمان را می‌کنیم اما به حمایت هم نیاز داریم، اگر حمایت شویم در جهان حرف برای گفتن زیاد داریم.

پ/ 2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز