استاندار اصفهان:

سالمندان باید در متن و بطن جامعه باشند

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۹:۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۳۸۰۴۳
استاندار اصفهان گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سالمندان در متن و بطن جامعه باشند و جداسازی از کانون خانواده صورت نپذیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه  شورای ساماندهی امور سالمندان استان اصفهان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان برگزار گردید، اظهار کرد: خوشبختانه نگاه عمیقی به قشر سالمند در استان وجود دارد و برای سال های آینده برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و این نشان می دهد که متوجه نیاز سالمندان شده ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی دقیق این نیازها را در کالبد شهری و فضای فرهنگی شهری مرتفع نماییم، تصریح کرد: کشور در شرایط سنی سالمندی قرار گرفته است و علاوه بر وجود تجربیات در این خصوص در سایر کشورها، به لحاظ اعتقادی و فرهنگ حاکم در ایران، جامعه، سالمندان را مایه برکت و حتی در بسیاری از مناطق اقامت این افراد را در سرای سالمندان عیب می دانند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: بر همین اساس باید تفاوت دیدگاه ها، اعتقادات و فرهنگ ها در جوامع مختلف در این مطالعات لحاظ گردد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه شهرداری عمده  وظایف را در خصوص ساماندهی سالمندان بر عهده دارد، افزود: سالمند باید تا آخر عمر احساس رضایت از زندگی خود داشته باشد و سالم و تندرست دوران میان سالی و کهنسالی را طی نماید.

وی یادآوری کرد: بهزیستی وظیفه حمایت از سالمندانی را دارد که نیازمند مراقبت های خاص و ویژه هستند ولی شهرداری باید برای افزایش منزلت سالمندان و ایجاد فضاهای فرهنگی برای آنان بیشتر تلاش و کوشش کند.

استانداراصفهان افزود: پارک ها و محل های شهری باید به گونه ای ساخته شوند که مناسب سالمندان باشد چرا که در کنار هم قرار گرفتن همه گروه های سنی بسیار زیباتر خواهد بود.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه در سینماها، سالن های تئاتر و سایر مراکز باید احترام واقعی به سالمندان گذاشته شود، افزود: در برخی از کشورها قوانین محدود کننده برای سالمندان کمتر است و بسیاری از خدمات شهری رایگان می باشد .

وی تاکید نمود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سالمندان در متن و بطن جامعه باشند و جداسازی از کانون خانواده صورت نپذیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز