جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

ایران ۹۷ امن تر از ایران ۹۶ است

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۹:۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۳۸۰۴۵
ایران ۹۷ امن تر از ایران ۹۶ است
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز نعمت بزرگ امنیت داریم در حالی که منطقه سراسر از ناامنی است، ایران سال 97 امن‌تر از ایران سال 96 خواهد بود و این روند هم ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در مسابقه مهارت‌های پلیسی با بیان این که آموزش و ورزش در نیروی انتظامی فردی و داخلی نیست بلکه بر امنیت کشور اثر می‌گذارد، اظهار کرد: امسال جرائم خشن و جنایی کاهش زیادی داشته است و کشفیات سلاح و مواد مخدر نیز افزایش داشته است و تعداد درگیری‌ها افزایش داشته در حالی که تعداد شهدای نیروی انتظامی کاهش داشته است.

وی افزود: امروز نعمت بزرگ امنیت داریم در حالی که منطقه سراسر از ناامنی است اما با فرماندهی مقام معظم رهبری و تلاش همه نیروی‌های نظامی و امنیتی، امنیت و آرامش خوبی در کشور برقرار است، ایران سال 97 امن‌تر از ایران سال 96 خواهد بود و این روند هم ادامه‌دار خواهد بود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: امسال دومین دوره مسابقات مهارتی نیروی انتظامی برگزار می‌شود، یکی از رویکردهای نیروی انتظامی در این چند سال اخیر، توجه به موضوع آموزش و ارتقا سطح آموزش در نیروی انتظامی بوده است.

مومنی به تاریخچه تأسیس قرارگاه جهادی آموزش نیروی انتظامی اشاره و افزود: با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی، قرارگاه جهادی نیروی انتظامی در سال 94 تأسیس شد تا سطح توانایی‌ها و مهارت‌های نیروی انتظامی افزایش یابد، آموزش‌های حین خدمت و آموزش‌های بعد از خدمت و آموزش‌های یگانی به همراه آموزش‌های فردی و جمعی در این قرارگاه رویکرد قرار گرفت.

وی با بیان این که تا پیش از این توجه‌ها به آموزش‌های دانشی بود و کمتر مهارت محور بود، اظهار کرد: با تأسیس قرارگاه جهادی آموزش نیروی انتظامی، مهارت نیز مورد توجه قرار گرفت و عمده توجهات به مهارت افزایی قرار گرفت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: تا پیش از این نمرات دانشی از سطوح بالاتری برخوردار بودند اما نمرات محوری سطوح پایین‌تری داشت که این ضرورت حصول تغییراتی در روند سابق را اثبات می‌کند؛ از همین رو در تمامی طرح درس‌ها و برنامه‌ها، از آموزش‌های بدو خدمت، تا آموزش‌های سربازی و ... به سمت مهارت افزایی تغییر جهت پیدا کرد.

مومنی با اشاره به این که دو مرحله ارزیابی در سطح پرسنل انجام شد، گفت: در طی 3 دهه اخیر سابقه نداشته است که ارزیابی‌ها از تمام پرسنل نیروی انتظامی انجام شود، اولین بار بود که تمامی رده‌ها در نیروی انتظامی ارزیابی‌هایشان تمام شمار بوده است و شامل حال همه پرسنل شده بود.

وی به نتیجه ارزیابی‌ها اشاره کرده و اظهار کرد: تا پیش از این نمرات دانش‌محور بهتر از نمرات مهارت محور بوده است از همین رو باید یک تغییر رویه صورت می‌گرفت و آموزش‌های مهارتی در اولویت قرار می‌گرفت، در این قرارگاه جهادی به ورزش در عرصه‌های عمومی، فردی و حرفه‌ای توجه جدی شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: نیروی انتظامی امروز در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در دنیا حرف برای گفتن دارد و در مسابقات ارتش‌های جهان در کشتی آزاد و فرنگی رتبه دوم را کسب کرد، در مسابقات بین‌المللی نیروهای نظامی روسیه نیز تیم‌های نیروی انتظامی رتبه‌های برتر این مسابقات را کسب کردند.

مومنی در پایان بیان کرد: امروز نیز ورزشکاران نیروی انتظامی در چند مسابقه جهانی شرکت دارند و بنا به اعتقاد کارشناسان در این مسابقات نیز صاحب مقام‌های برتر خواهند شد، وقتی مهارت و آموزش ارتقا پیدا می‌کند بر روی کار همه پلیس‌ها اثر می‌گذارد و بر امنیت کشور هم اثرگذار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز