شهردار اصفهان:

باید تسهیلات برای فعالان مسکن فراهم شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۳:۵۱:۰۷
کد خبر: ۷۴۳۳۷۴
باید تسهیلات برای فعالان مسکن فراهم شود
شهردار اصفهان گفت: باید تسهیلات لازم برای فراهم آوردن انگیزه و رغبت بیشتر فعالان بخش مسکن فراهم شود تا انبوه سازان و فعالان بخش مسکن با انگیزه بیشتر می توانند به حل مشکلات شهر کمک کنند تا شاهد بهبود وضعیت شهر در بخش ساخت و سازهای مسکونی، تجاری و ... باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، قدرت الله نوروزی در سی و ششمین نشست از سلسله نشست های اصفهان فردا که با حضور انبوه سازان و فعالان بخش مسکن برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری و انبوه سازان مسکن، شرکایی برای ساختن شهر با یکدیگر هستند. بنابراین باید همدیگر را به خوبی درک کرده تا با همکاری و همفکری گامی در جهت کاهش مشکلات بردارند.

وی با بیان اینکه باید تسهیلات لازم برای فراهم آوردن انگیزه و رغبت بیشتر فعالان بخش مسکن فراهم شود، تصریح کرد: انبوه سازان و فعالان بخش مسکن با انگیزه بیشتر می توانند به حل مشکلات شهر کمک کنند تا شاهد بهبود وضعیت شهر در بخش ساخت و سازهای مسکونی، تجاری و ... باشیم.   

شهردار اصفهان ادامه داد: از طریق کمیسیون ماده پنج می توان مانع بروز برخی مشکلات در راه توسعه شهر شد. در شورایعالی شهرسازی وزیر راه و شهرسازی قول هرگونه کمک به اصفهان را داده و در شورای برنامه ریزی استان نیز می توان بسیاری از مشکلات شهر را حل کرد.

نوروزی اضافه کرد: باید مشکلات از طریق انبوه سازان به مدیریت شهری منتقل شود تا این مسائل به عنوان لایحه به شورای شهر ارسال شده و برخی از این مشکلات رفع شود همچنین برای مواردی که نیاز به اصلاح قانون وجود دارد می توان این مسائل را در شورای عالی استان و شورای عالی استان ها مطرح کرد تا مسائل و مشکلات پس از طرح در مجلس، پیگیری شود.  

وی گفت: شهرداری در برخی موارد با انبوه سازان شریک می شود که در این شراکت به طور طبیعی اختلاف نظرهایی پیش می آید که در این صورت باید کمیته ای برای حل مسائل تشکیل شود تا علاوه بر همفکری و ارائه نظریه کارشناسی، عدالت و انصاف نیز مدنظر قرار گیرد.  

شهردار اصفهان روان سازی سیستم را یکی دیگر از راه های کمک به انبوه سازان مسکن ذکر کرد و افزود: برخی مشکلات نیز با بخشنامه، آموزش و گفت و گو مرتفع خواهد شد. در هر صورت سنت هایی در همه نظام های اداری ما وجود دارد اما باید مراقب بود تا به خاطر این سنت ها یک معادله قابل حل، به گره ای لاینحل تبدیل نشود.  

شهردار اصفهان با اشاره به صدور پروانه های ساختمانی و صدور گواهی پایان کار، اضافه کرد: صدور پروانه ساختمان بیش از یک ماه و زمانِ دریافت گواهی پایان ساخت نباید بیش از 45 روز طول بکشد و این را به جد به مدیران اعلام می کنم. به جز موارد خاص و استثنائات، به هیچ عنوان مطلوب نیست که زمان بیشتری برای این کار صرف شود.

نوروزی با بیان اینکه نباید فردی 9 ماه در پیچ و خم گرفتن پروانه و پایان ساخت در انتظار بماند، تاکید کرد: علاوه بر این موارد به دنبال این هستیم تا دست انسانی نیز در صدور پروانه وجود نداشته باشد و انبوه سازان با افراد بسیاری در مسیر خود برای انجام کارهایشان مواجه نشوند. انبوه سازان باید بتوانند خودشان کارهای مربوط به فعالیت های ساخت و ساز را از طریق اتوماسیون انجام دهند تا کار به صورت یک روند دقیق،‌ قانونی و حساب شده طی شود. چنین زمینه هایی در شهرداری برای روان سازی و سهولت کار فراهم است.  

وی گفت: برای حل مسائل زمین های چهار هزار متر به بالا می توان نظر شورای تخصصی را مبنا و ملاک قرار داد. در حل بسیاری از مسائل و مشکلات خود انبوه سازان می توانند نظر دهند زیرا زمانی ما می توانیم برای شهر منفعت عمومی بیشتری ایجاد کنیم که کار انبوه سازان تسهیل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداران کلانشهرها ماهانه یک مرتبه تشکیل جلسه می دهند، تاکید کرد: مسائل مبتلا به کلانشهرها در این جلسات مطرح شده و در بسیاری از موارد این مسائل به مجلس رفته و تبدیل به قانون می شود. بنابراین ما از طریق این جلسات، مسایل مدنظر شما را می شنویم تا در صورت لزوم برای طرح در جلسات کلانشهرها در نظر گرفته شود.  

شهردار اصفهان اضافه کرد: ممکن است برخی انبوه سازان و فعالان بخش مسکن بخواهند در شهرهای دیگر استان نیز سرمایه گذاری کنند. بنابراین قصد داریم شهرداران سایر شهرهای بزرگ استان را نیز دعوت کرده تا دست سرمایه گذاران برای شهرهای دیگر نیز باز باشد چراکه اعتقاد داریم حل مسائل استان می تواند به حل مشکلات شهر اصفهان مانند مهاجرت و ... نیز کمک کند.

نوروزی افزود: مجموعه مدیریت شهری بدون هیچ گونه نگاه سیاسی و حزبی دست استمداد از همه طلبیده و از همگان می خواهد برای نجات شهر و آسایش و رفاه مردم و نفع کسانی که زحمت می کشند کمک کنند تا به یاری خدا شهر را یک گام به جلو ببریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز