در نشست خبری؛

استاندار اصفهان به کمپین "فرزندت کجاست" پیوست

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۳:۳۴:۱۶
کد خبر: ۷۴۵۷۷۲
استاندار اصفهان به کمپین فرزندت کجاست پیوست
استاندار اصفهان گفت: 3 فرزندم بدون استفاده از امتیاز سهمیه جانبازی و هیئت علمی بنده در بهترین دانشگاه‌های ایران درس خوانده اند و فعالیت غیردولتی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: دولت شهید رجایی نمونه کامل عمل و اخلاص و ایثار است و تجلی بارز از دولت جمهوری اسلامی بود و همه هدف آن خدمت به مردم است.

وی افزود: باید ما دولتمردان نیز بدون مزد و منت برای هدف‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی طراحی شده است کار کنیم.

استاندار اصفهان گفت: امسال در حقیقت هفته دولت تفاوت‌هایی با سال گذشته دارد یکی این‌که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را پشت سر می‌گذاریم و باید کارنامه‌ای را به مردم ارائه دهیم چرا که زمان کمی نیست.

اقدامات آمریکا کجای دموکراسی است؟

مهرعلیزاده ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی تلاش داشته بدون تبعیت از کشورهای استکباری به مسیر خود ادامه دهد و به هیچ کشوری سرسپردگی نداشته و ندارد و استقلال خود را حفظ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تک روی در دنیا و استقلال‌خواهی هزینه دارد هر چند ممکن است برخی در مسیر پرفراز و نشیب نتوانند ادامه دهند و اعتراض‌هایی هم کنند و بگویند ما استقلال نمی‌خواهیم.

استاندار اصفهان گفت: متاسفانه قاعده بین‌الملل به گونه‌ای تنظیم شده که یا باید ظالم بود یا مظلوم چون ترامپ که با زیر پا گذاشتن تمام قواعد بین المللی به یکباره از برجام خارج شود، این حاصل 2 سال مذاکره بوده و رئیس‌جمهور آمریکا به راحتی می‌تواند این عمل خلاف را انجام دهد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: این اقدام عین دیکتاتوری است، سال‌هاست در عراق و افغانستان تنش ایجاد کرده‌اند و در حال ظلم به مردم مظلوم هستند و سؤال اینجاست که این اقدامات آمریکا کجای دموکراسی است؟ جمهوری اسلامی خواسته مستقل باشد و همین استقلال هم هزینه داشته اما همه این هزینه‌ها را مردم عزیز با جان و دل پذیرفتند و با همین تجربه‌های فراوان امروز شاهد اتحاد و انسجام ملی هستیم.

وی افزود: در ادامه طراحی کرده اند علیه جمهوری اسلامی اتاق جنگ راه بیندازند و البته ما هم در این مسیر جدی هستیم، روزی به کشور ما که از نظر تجهیزات نظامی چون امروز نبودیم اما با روحیه بسیجی برای میهنمان جنگیدیم و ایستادم و نگذاشتیم در تاریخ کشورمان عده ای کابویی بر گرده مردم سوار شوند با همه قوا آمدند اما مقاومت کردیم امروز هم در ابعاد اقتصادی با همه توان آمدند و مثل دفاع مقدس که دشمن را پشیمان کردیم در این جنگ هم پشیمان خواهند شد و مطمئن باشند دستاورد مبارک این فشار اقتصادی به ما استقلال بیشتر کشور خواهد بود و توانمندی ما افزون خواهد شد.

شما نمیتوانید برای مردم ایران تعیین تکلیف کنید

استاندار اصفهان بیان کرد: شما نمی توانید برای مردم ایران تعیین تکلیف کنید، فکر کرده اند با چند اقدام می توانند ملت را به هم بریزند و جوانان با همان روحیه و مقاومت در برابر فشار اقتصادی می ایستد و این مقاومت یعنی روی پای خود ایستادن.

مهرعلیزاده گفت: مردم فشار اقتصادی دارند و میدانیم عدم ثبات در بازار ارز موجب نگرانی مردم می شود و این واقعیت غیر قابل کتمان است و با فعال کردن ستاد تنظیم بازار و اصرار بر تخصیص ارز ارزان به کالاهای اساسی قصد داریم این فشار اقتصادی به حداقل خودش برسد.

وی با بیان اینکه دشمن با ایجاد جنگ روانی قصد تشدید فشار اقتصادی را دارد، گفت: باید همه یک بار دیگر در کنار هم طراحی های دشمن را خنثی کنیم و به آنها اثبات کنیم ایران مثل برخی کشورهای بی بته نیست که بتوانند آن را تکه تکه و تقسیم کنند و ایرانی در هر کجا که باشد قلبش برای کشورش می تپد و در بحران ها و جنگ ها در کنار هم هستند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شفافیت و روراستی بین مردم و دولت وجود دارد و باید با تقویت انسجام ملی و اعتماد متقابل بتوانیم از این مرحله کلید استقلال اقتصادی را بزنیم.

مهرعلیزاده گفت: فرودگاه اصفهان برای پذیرش و نگاه داری 10 تا 15 هواپیما جا دارد و الآن طرح های توسعه فرودگاه آغاز شده و برای طرح توسعه فرودگاه 400 هکتار زمین که متعلق به ارتش بود و 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و هفته گذشته جلسه بین فرمانده ارتش و وزیر راه و شهرسازی سازی اقدامات بررسی شد و نگران این موضوعات نیستیم.

وی افزود: در جنگ اقتصادی طراحی باید به گونه ای باشد که کل نظام و دولت در جنگ اقتصادی باشند و در این جنگ ابزار سربازان و افسران فعالان اقتصادی هستند و پشتیبانی و توسط دولت انجام می شود و عمل کنندگان تولیدکنندگان هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به اقدامات دولت در زمینه کنترل وضع بازار گفت: یکی از اقدامات دولت آزاد سازی ورود شمش طلا بود که در همین اصفهان هزار و 700  کارگاه ساخت طلا هست که باید حمایت شوند، یا بردن نرخ ارز به بازار ثانویه از اقدامات موثری بود که انجام شد.

کمترین طرح‌ها مربوط به چادگان است

مهرعلیزاده در ادامه در خصوص پروژه های استان در هفته دولت اظهار کرد: 155 پروژه ملی، 111 پروژه شهرداری ها و 849 طرح مربوط به بخش خصوصی است که جمعا 1300 طرح در این ایام داریم و حدود 70 درصد این طرح ها توسط بخش خصوصی است و اعتبار کلی آن 1884 میلیارد تومان است.

وی افزود: کمترین طرح ها مربوط به شهرستان چادگان با 4 میلیارد تومان اعتبار و بیشترین اصفهان و کاشان با 223 میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهد شد.

استاندار اصفهان گفت: طرح های مختلفی برای اشتغال انجام شده که از جمله آنها می توان به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد که سهمیه استان اصفهان در مجموع 234 میلیارد تومان است که نصف آن تخصیص داده شده است، طرح رونق تولید طرح دیگری است که انجام شده که تاکنون 3 هزار و 975 متقاضی ثبت نام کرده اند و 2 هزار و 247 طرح به مبلغ 17 هزار و 355 میلیارد ریال بررسی شده است.

مهرعلیزاده افزود: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان طرح دیگری است که در سال 96 این طرح شروع شد و سهم استان 4 هزار و 725 نفر تعیین شده که 7 هزار و 644 نفر ثبت نام کردند و فقط 830 نفر توسط واحد‌های پذیرنده پذیرش شدند و از این تعداد 36 نفر به عنوان نیروی انسانی مورد نیاز به کارگیری شدند.

وی ادامه داد: مهارت آموزی در محیط کار واقعی از دیگر طرح ها بود که 3 هزار و 680 نفر بود که تعداد 6 هزار و 314 نفر ثبت نام کردند و همه این تعداد توسط مراکز یادگیری به کارگیری شد و عملکرد استان اصفهان تا مردادماه 172 درصد بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در بهار 97 نسبت به بهار 96، 2.8 درصد کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: یکی از اقدامات خوب در راستای جذب سرمایه گذار و رفع بروکراسی سنگین اداری ایجاد پرتال سرمایه گذاری برای اولین بار در کشور بود که در اصفهان راه اندازی کردیم و 101 طرح با اعتبار 13 هزار میلیارد تومان در این پرتال با مشخصات کامل و با مجوز بدون نام قرار دارد که سرمایه گذار می تواند در ظرف چند دقیقه مجوز خود را بگیرد و اگر به روش قبل می خواستیم عمل کنیم چند سال طول می کشید و لذا با این پرتال انقلابی در روند سرمایه گذاری استان اصفهان ایجاد می شود.

هیچ برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت فولاد نیست

مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پروژه های عقد قرارداد شده با شرکت های خارجی بعد از تحریم ها، گفت: سرمایه گذاران داخلی هم سرمایه خوبی دارند و هم ارتباطات خارجی مناسب با توجه به سیاست دولت مبنی بر اینکه به جای اینکه با شرکت هایی که مرعوب آمریکا هستند با سرمایه گذاران داخلی کار کنیم در تلاش هستیم این اتفاق بیفتد، البته مشکلاتی ایجاد می شود اما نگرانی نداریم مثلاً در خصوص طرح فرودگاه که با شرکت خارجی است اگر ببینیم می خواهند مشکل درست کنند. به سرعت جایگزین انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی افزود: فولاد مبارکه مکلف به سرمایه گذاری در 6 شهرستان اطراف شده و موظف به استفاده از پساب شهرستان ها شده که البته 20 درصد آب مورد نیاز تامین می شود و بقیه را هم باید تامین کند.هیچ برنامه ای برای این افزایش ظرفیت فولاد نیست و طرح فولاد صبا هم که افتتاح شد از سال های قبل بود و تمام آب مورد نیاز این از محل پساب است اما جایگزین کشاورزی صنایع است که در 12 شهرستان در طرح اشتغال پایدار روستایی 7 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز است و یک هشتم آب مورد نیاز فولاد مبارکه را می خواهد.

استاندار اصفهان با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص تصفیه خانه بزرگ پیشرفته 100 میلیون مترمکعب در اصفهان گفت: چندین نشست داشتیم و آن طرح در حال انعقاد قرارداد هستیم.البته معطل نماندیم و شرکت آبفا مکلف به نصف تجهیزاتی در تصفیه خانه برای افزایش کیفیت پساب است.

مهرعلیزاده اظهار کرد: تصویب قانون بازنشستگی خوب است اما به شرط اینکه زمان کافی دیده شود و اینکه گفته می شود قریب به هزار مدیر بازنشسته شوند قطعا ضربه خواهیم خورد و این کار از نظر کارشناسی مناسب نیست اما از نظر من هر قانونی که مجلس تصویب کند باید قانون اجرا شود و به موقع همه ابعاد آن اجرا شود در استانداری کسی را نداریم جز استاندار و البته در انتهای سال قبل 140 نفر از مجموعه استانداری در قالب بازنشسته، قراردادی و مأمور از دستگاه دیگر خارج شدند.

وی در ادامه افزود: امسال بدترین وضعیت آبی را داریم، یکی از طراحی های دشمنان این بود که از همین ضعف استفاده کنند و از این طریق به نظام ضربه بزنند اما نجابت مردم اصفهان مانع از این شد که دشمنان سواستفاده کنند.

استاندار اصفهان با تشکر از مسؤولان دستگاه های مختلف و مردم برای عبور از بحران کم آبی در تابستان اظهار کرد: امیدواریم سال آبی خوبی را داشته باشیم.

مهرعلیزاده با گلایه از برخی افراد که قیمت تانکرهای حمل آب را افزایش دادند، گفت: باغداران گفتند این اقدام به صرفه نیست و لذا مجوز 30 میلیون متر مکعب آب گرفته شد و باغداران غرب توانستند باغات خود را آبیاری کنند.

وی با اشاره به هدیه ویژه استانداری به کشاورزان شرق اصفهان اظهار کرد: براساس محاسبات صورت گرفته از منابع استان مجددا کمکی را به کشاورزانی که تاکنون کمکی دریافت نکرده اند مبالغی را پرداخت خواهیم کرد و از 15 شهریور پرداخت ها انجام خواهد شد که هنوز مبلغ آن را اعلام نمی کنیم.

استاندار اصفهان در خصوص به تعویق افتادن برقراری پرواز اصفهان سن پترزبورگ، ادامه داد: صحبت هایی انجام شده تا به جای هواپیمایی خارجی هواپیمای ایرانی را جایگزین کنیم و این اتفاق بیفتد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: برای حضور وزرا در اصفهان به مناسبت هفته دولت یکی از وزرای صنعت، نیرو یا ارشاد حضور خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به تعلل در اجرای طرح سالن گلستان شهدای اصفهان گفت: دستور اکید دادم که سازمان برنامه و بودجه کمک کند و طرح ها به اتمام برسد.

اگر قرار است قانون اجرا شود تلاشی برای ماندن نخواهم کرد

استاندار اصفهان در خصوص قانون بازنشستگی و مشمول بودن خود افزود: اطمینان دارم بسیاری از کارها انجام خواهد شد و با همه مشکلاتی که وجود دارد با مردم همراه هستیم و دنبال تحقق وعده ها هستیم و از این موضوع خوشحال هستم و اگر هم بنا باشد قانون اجرا شود تلاشی برای ماندن نخواهم کرد.

مهرعلیزاده اظهار کرد: خوب است همه چیز روشن باشد و از محورهای برنامه های من برای شهرداری تهران رکن اصلی شفافیت است اما برخی تلاش دارند بین دولت و مردم افتراق ایجاد کنند.

وی گفت: 3 فرزندم بدون استفاده از امتیاز سهمیه جانبازی و هیئت علمی بنده، در بهترین دانشگاه‌های ایران درس خوانده اند و فعالیت غیردولتی دارند.

س/ 1

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز