معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

۴ میلیون نفر از بانوان کشور خوداتکا هستند/ انتظار لایحه حمایت از کودکان و نوجوان برای تایید شورای نگهبان

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۵:۴۱:۲۱
کد خبر: ۷۵۲۰۸۳
۴ میلیون نفر از بانوان کشور خوداتکا هستند/ انتظار لایحه حمایت از کودکان و نوجوان برای تایید شورای نگهبان
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر بین 3.5 تا 4 میلیون نفر از بانوان کشور خود اتکا هستند و از سال گذشته دوره های مهارتی ویژه بانوان کارآفرین در کشور اجرا شده و مناسب با وضع های اقتصادی هر استان بانوان از این دوره ها استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه شورای اداری کاشان با اشاره به امضای تفاهم نامه ای با وزارت دادگستری در خصوص اجرایی شدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این تفاهم نامه بخشی از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان است که در خصوص تعریف خشونت، انواع آن و خشونت علیه کودکان و نوجوانان تعریف شده که به عنوان جرائمی که باید به طور جدی رسیدگی شود،عنوان شده است. این لایحه پس از 10 سال انتظار در مجلس تصویب شده و در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است.

وی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را از دیگر اقدامات در حوزه مسائل حقوقی بیان کرد و افزود: این لایحه می تواند جامعه را در مقابله با خشونت ها و آسیب ها به سمت امنیت و آرامش پیش ببرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به اجرای طرح های دولت برای ایجاد اشتغال در دو سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: در این مدت هرسال بین 850 تا900 هزار شغل جدید درکشور ایجاد شده که 60 تا 67 درصد آن ، مشاغل خانگی و خانوادگی است که به بانوان اختصاص داده شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در حال حاضر بین 3.5 تا 4 میلیون نفر از بانوان کشور خود اتکا هستند افزود: از سال گذشته دوره های مهارتی ویژه بانوان کارآفرین در کشور اجرا شده و مناسب با وضع های اقتصادی هر استان بانوان از این دوره ها استفاده کرده اند.

ابتکار به طرح گفتگوی ملی خانواده هم اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف رفع اختلال ارتباطی ، سوتفاهم های موجود، کاهش امکان و ساعت گفتگو در خانواده، با همکاری دانشگاه ها و تشکل ها در استان ها آغاز شده که در این طرح استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها وارد شدند تا یک تاب آوری و توان افزایی بیشتری برای اصلاح اختلال های ارتباطی در خانواده ها ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز