معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

حضور بیش از ۸۳ هزار کلاس اولی در مدارس اصفهان

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۳:۲۹:۴۳
کد خبر: ۷۵۵۵۴۵
حضور بیش از ۸۳ هزار کلاس اولی در مدارس اصفهان
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز 83 هزار و 214 نفر دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس اصفهان حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، شهین جوانی صبح امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها دبستان کاویانی اصفهان اظهار کرد: امروز 83 هزار و 214 نفر دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس اصفهان حضور پیدا کردند و برنامه شکوفه‌ها را اجرایی می‌کنند، همچنین بسیاری از نونهالان در جشن غنچه‌ها در مراکز پیش‌دبستانی حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: با باور به اینکه آموزش پایه مبنای توسعه پایدار است، باید از این امانت‌های الهی با همراهی خانه، مدرسه و جامعه به خلق مشترکی دست یافت تا نونهالان امروز که آینده این کشور را تدبیر می‌کنند راه درستی را طی کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید از عاشورا درس گرفت و در مقابل ظلمی که به فرزندان این مرز و بوم در خصوص بی‌سوادی سیاه و بی‌سوادی سفید که هراسناک‌تر است، روا داشته می‌شود ایستادگی کرد و دست به دست هم داد تا آموزش و پرورشی باکیفیت و مناسب‌تر فراهم کرد.

وی ادامه داد: باید در این آموزش و پرورش فرزندان صبور و اهل مدارا تربیت کرد، فرزندانی که توانایی گفت‌وگوی اخلاقی، مؤثر و نقادانه داشته باشند و به حقوق و تکالیف شهروندی خود واقف باشند و بتوانند از حق خود دفاع کنند.

جوانی تأکید کرد: ارتقای سطح درک مطلب، تلفیق و استنباط، توانمندی نیروی انسانی بخصوص ارتقای مدیریت آموزشگاهی از برنامه‌های مهم و اولویت‌های کار آموزش و پرورش استان است، تا شرایط لازم فیزیولوژی و جسمی برای دانش‌آموزان آماده شود.

وی اذعان کرد: یادگیری مغزمحور باید الگوی کار علمی قرار گیرد و استرس و اضطراب از محیط مدرسه دور شود، ساماندهی آموزشی به روش‌های بازی، قصه، شعر، همنوایی و سرود که برای بچه‌ها لذت‌بخش است انجام گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در یادگیری مغزمحور دانش‌آموزان نیاز به اکسیژن کافی، خواب و خوراک و مهر و محبت کافی دارند که انجام آن‌ها به دست والدین است، تجربه ثابت کرده است که افرادی می‌توانند موفق باشند که هوش هیجانی بالایی دارند و 70 درصد این هوش به دست والدین متجلی می‌شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد محیط یادگیرنده با محوریت فعالیت‌های یادگیری در راستای سیاست مدرسه محوری و با تأکید بر اصل رقابت زدایی و تفاوت‌های فردی و رعایت کرامت انسانی بیش از گذشته صداقت، راستی، اخلاق‌مداری، صبوری، گوش دادن، درست صحبت کردن و بسیاری از واژه‌های زبانی شکوهمند که ما را به هم پیوند می‌دهد در مدارس جاری خواهند شد.

جوانی یادآور شد: والدین، فرصت‌های موجود و نهادهای مربوط به مدارس به نیل به این اهداف یاری‌رسان هستند تا فضای مدارس فضای تعامل، گفت‌وگو و بحث باشد و فرزندان را به مرتبه‌ای از حیات طیبه برساند و آن‌ها را آماده ورود به زندگی شایسته فردی اجتماعی کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز