مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان:

۳۲۸ مرکز ورزشی نیمه‌تمام استان اصفهان تکمیل می‌شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۷:۵۸:۲۳
کد خبر: ۷۶۵۹۱۱
مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در صورتی که در سال های آینده بودجه همچون امسال باشد تمام ۳۲۸ اماکن ورزشی نیمه تمام استان به پایان خواهد رسید این در حالی است که حدود ۲۰۰ مرکز ورزشی تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمد سلطان حسینی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قبلا حدود 40 نفر به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اینچئون  اعزام شدند، اما امسال حدود ۸۰ نفر از استان اصفهان در این مسابقات شرکت کردند.

وی افزود: در ابتدای سال ۹۷ ارزیابی هایی توسط معاونت های مختلف وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت که ورزش استان اصفهان به همراه فارس رتبه برتر را به دست آورده اند. 

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: در سال 92، ۴۷۰ باشگاه ثبت شده بودند که امروز شاهد فعالیت ۱۳۷۰ باشگاه هستیم.

محمد سلطان حسینی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد مقام های کسب شده در مسابقات جهانی و آسیایی در حوزه های مختلف بسیار مطلوب بوده، افزود: در سال ۸۲، یک هزار و ۱۰۰ مقام آسیایی و جهانی به دست آمد که این تعداد در سال جاری به ۳ هزار و ۷۰۰ مقام افزایش یافت. درواقع می توان گفت رشد ۳.۵ برابر داشته است.

رشد ورزش همگانی در استان

 وی از رشد ورزش همگانی در استان خبر داد و گفت : این وضعیت نشان می دهد باید اداره ورزش و جوانان استان بیشتر از گذشته فعالیت های خود را بروزرسانی کند این در حالی است که به روز نبودن سایت این اداره یکی از معضلاتی است که ضعف روابط عمومی را نشان می‌دهد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان ۵۱ هیات وجود دارد که با احتساب شعبه هایی که در شهرستان های مختلف است در مجموع یک هزار و ۱۰۰ هیات ورزشی داریم که این ظرفیت بالایی به حساب می آید.

وی با انتقاد از اینکه هزینه ساخت اماکن ورزشی بسیار بالا است و تورم بیش از گذشته برای اتمام پروژه ها به ورزش استان فشار وارد می‌کند، تصریح کرد: بر اساس قانون موظف هستیم مجموعه های ورزشی را از طریق مزایده در اختیار افراد متقاضی قرار دهیم و واگذاری به بخش خصوصی یکی از مهمترین اولویت هایی است که همواره برای اداره ورزش و جوانان استان اصفهان مطرح بوده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان بیان کرد: در صورتی که در سال های آینده بودجه همچون امسال باشد تمام ۳۲۸ اماکن ورزشی نیمه تمام استان به پایان خواهد رسید این در حالی است که حدود ۲۰۰ مرکز ورزشی تکمیل شده است.

سلطان حسینی در مورد واگذاری پروژه های ناتمام به بخش خصوصی گفت: طبق تبصره ۱۹هر فرد می تواند پروژه های ناتمام دولتی را بگیرد و با اتمام آن بهره برداری لازم را داشته باشد در این زمینه وام هایی توسط دولت به متقاضیان داده می شود تا شاهد عملکرد و خدمات بهتر این اماکن باشیم.

سرانه ورزشی هر فرد کافی نیست

وی درباره  اینکه تا پایان سال چند پروژه به اتمام خواهد رسید یادآور شد: در این زمینه نمیتوان تعداد مشخصی را عنوان کرد اما برای ۲۰۰ پروژه اعتبار پیش بینی شده و امیدواریم تا پایان سال ۵۰ پروژه به اتمام برسد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان سرانه ورزشی برای هر فرد را کافی ندانست و افزود: سرانه ورزشی را از ۳۲ سانتی‌متر به ازای هر فرد به ۴۶ سانتی‌متر ارتقا داده‌ایم و هزینه‌ای که در این راستا اعمال شده بسیار زیاد بوده است.

سلطان حسینی در مورد اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز توضیح داد و گفت: تا کنون وضعیت مشخص اعمال این قانون برای  هیات ها به دست نرسیده در صورتی که این افراد مجبور به ترک سمت های خود شوند تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد و در حال حاضر باید تا ۲۵ آبان ماه منتظر ماند.

ق/ 1

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز