نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی:

تعداد زندانیان ۴ برابر قبل شده است/ شرایط اجتماعی به افزایش تعداد زندانیان دامن زده است

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۳:۵۴:۲۱
کد خبر: ۷۶۷۳۳۵
تعداد زندانیان ۴ برابر قبل شده است/ شرایط اجتماعی به افزایش تعداد زندانیان دامن زده است
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تعداد زندانیان 4 برابر قبل شده است و مسئولان زندان توانایی اداره این مکان ها را ندارند؛ با بالا رفتن قیمت سکه تعداد زندانیان در 4 ماه گذشته دو برابر شده، زیرا بسیاری توانایی مالی برای پرداخت مهریه ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، در نشست علنی امروز یکشنبه 29 مهر مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها گفت: تعداد زندانیان در حال حاضر به دلیل نابسامانی های اقتصادی و موضوعاتی که مردم علت ایجاد آن نیستند، افزایش چشمگیری داشته است.

علی بختیار با بیان اینکه شرایط اجتماعی به افزایش تعداد زندانیان دامن زده است، افزود: در حال حاضر تعداد زندانیان 4 برابر قبل شده است و مسئولان زندان توانایی اداره این مکان ها را ندارند؛ با بالا رفتن قیمت سکه تعداد زندانیان در 4 ماه گذشته دو برابر شده، زیرا بسیاری توانایی مالی برای پرداخت مهریه ندارند.

وی بیان کرد: ماده یک این طرح، مراکز قضایی را مکلف کرده به جز موارد مطروحه در مواد 237 و 238 از بازداشت موقت متهمان اجتناب کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 2 طرح کاهش جمعیت کیفری زندان ها اظهار کرد: باید متهم زمان کافی جهت معرفی وکیل یا تهیه وثیقه را داشته باشد؛ تمهیدات لازم برای دسترسی متهم و افرادی که تمایل دارند وکیلی اختیار کنند و وثیقه ای تهیه کنند، فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز