نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مسئله اختلاط دختر و پسر به فتوای همه مراجع حرام است

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۴۶:۱۴
کد خبر: ۷۶۷۷۱۱
مسئله اختلاط دختر و پسر به فتوای همه مراجع حرام است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: مسئله اختلاط دختر و پسر به فتوای همه مراجع حرام است و همه ما به عنوان مسئول، باید زمینه را برای تحصیل دانشجویان فراهم کنیم نه اینکه فضا به گونه ای باشد که دانشجویان از فضای علم و دانش دور شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با جمعی از مسئولان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور و استان اصفهان اظهار کرد: مسئله اختلاط دختر و پسر به فتوای همه مراجع حرام است و همه ما به عنوان مسئول، باید زمینه را برای تحصیل دانشجویان فراهم کنیم نه اینکه فضا به گونه ای باشد که دانشجویان از فضای علم و دانش دور شوند.

وی افزود: امروز استاد و فضای کافی در بسیاری از مقاطع دانشگاهی برای جداسازی دختر و پسر وجود دارد و می‌ توان این کار را به مرور زمان انجام داد و اگر امکان جداسازی نیست، می توان نیمی از هفته را به آقایان و نیم دیگر را به بانوان دانشجو اختصاص داد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه شما باید مصلحت دانشجویان را در نظر بگیرید، گفت: نمی توان فساد را کاملاً حذف کرد اما وظیفه داریم زمینه فساد را برچینیم و فضا را به گونه ای آماده کنیم که این فضا، هدایتگر باشد؛ پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرمایند یا علی! اگر یک نفر را بتوانی هدایت کنی بهتر است از اینکه همه عالم از آن تو باشد و همه را در راه خدا انفاق کنی.

وی با بیان اینکه بسیجی یعنی کسی که کمر همت را برای کار برای خدا بسته است، عنوان کرد: فلسفه دانشگاه آزاد از ابتدا این بود که برای انقلاب اسلامی در بخش های مختلف همچون وزارتخانه ها و غیره نیروی انسانی متعهد و متخصص تربیت کند اما امروز می بینیم که بسیاری از دانشگاه ها، هر دانشجویی را در هر رشته ای، حتی بدون در نظر گرفتن استعداد فرد و نیاز کشور جذب کرده و از او پول می گیرند تا درس بخواند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه دانشگاه، اداره کار نیست بلکه جایگاهی برای علم است، گفت: افراد مستعد و باهوش را باید به دانشگاه جذب کرد تا پس از فارغ التحصیلی کاملاً نیازهای جامعه را برطرف کنند، همچنین لازم است رشته های تحصیلی با جنسیت و نیاز جامعه تطابق داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز