نایب‌رییس بانوان هیأت ژیمناستیک استان اصفهان در گفت‌وگو با برنا:

موفقیت بانوان اصفهانی در گذراندن دوره مربیگری بین‌المللی شاخه هنری ژیمناستیک

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۸:۵۱:۲۵
کد خبر: ۷۶۹۳۲۳
موفقیت بانوان اصفهانی در گذراندن دوره مربیگری بین‌المللی شاخه هنری ژیمناستیک
نایب‌رییس بانوان هیأت ژیمناستیک استان اصفهان گفت: امسال 4 بانوی اصفهانی دوره مربیگری بین‌المللی سطح 1 هنری را با موفقیت طی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، از ابتدای سال 97 تا کنون اتفاقات خوبی را در ژیمناستیک بانوان اصفهان داشته‌ایم که نشان‌ می‌دهد هیأت استان در شاخه‌های مختلف این رشته ورزشی پرتلاش بوده و با برنامه‌ریزی درست و هدفی مشخص پیش رفته است.

حضور دختران ژیمناست‌کار این دیار در رقابت‌های کشوری، برپایی کمپ‌های آماده‌سازی و تمرینی برای شرکت در رقابت‌های مهم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختص داوران و مربیان، اعزام بانوان داور به مسابقات داخلی و خارجی و نیز اعزام مربیان و داوران به کلاس‌های مربیگری و داوری از فعالیت‌های قابل توجه افراد مسؤول در این ورزش پرتحرک و جذاب بوده است.

در راستای اجرای این برنامه‌ها و اهداف، هیأت ژیمناستیک استان اصفهان در بخش بانوان توجه خاصی به بحث استعدادیابی داشته طوری که دختران علاقه‌مند به این رشته شناخته و جذب شاخه‌های مختلف شده‌اند.

حضور یک بانوی داور از استان اصفهان در بازی‌های آسیایی جاکارتا

راضیه عارف‌یار در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان اظهار کرد: ژیمناستیک پنج شاخه دارد؛ هنری، ریتمیک، ایروبیک ژیمناستیک، آکروژیم و ژیمناستیک برای همه (for all)، تقریبا از شروع سال جدید تا الان برنامه‌های مختلفی را در هر یک از این شاخه‌ها برای ورزشکاران، مربیان و داوران بخش بانوان در نظر گرفته‌ایم که من به چند مورد مهم اشاره می‌کنم.

وی افزود: در شاخه هنری دو آزمون سطح 1 و 2 زیر نظر فدراسیون ژیمناستیک در اصفهان برای بچه‌ها برگزار کردیم که یکی از آزمون‌ها اوایل و دیگری اواخر شهریور ماه سال جاری انجام گرفت؛ هدف از برگزاری این آزمون‌ها دادن کارنامه‌های سطح 1 و 2 به شرکت‌کنندگان و استعدادیابی این بچه‌ها بوده است؛ در این شاخه بچه‌های سنین 11، 12 سال را برای انجام مسابقات لیگ باشگاهی اواخر تیر ماه به تهران اعزام کردیم، کمپ تمرینی انتخابی المپیاد کشوری دختران رده سنی 11، 12 سال هم سوم آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار شد.

نایب‌رییس بانوان هیأت ژیمناستیک استان اصفهان عنوان کرد: یک دوره مربیگری درجه 3 بانوان در شاخه هنری اواسط تیر ماه برگزار شد تا علاقه‌مندان به این حرفه در آن شرکت کنند.

وی تصریح کرد: دوره مربیگری بین‌المللی سطح 1 هنری بانوان از 10 تا 19 مهر ماه سال جاری در آکادمی ملی المپیک در تهران انجام شد که به همت فدراسیون برای اولین بار در کشور برای بانوان برگزار می‌شد؛ از استان اصفهان 4 نفر حلیمه بدیهیان، شهره تراشنده، پگاه شرکت و خودم حضور پیدا کردیم و توانستیم دوره را با موفقیت بگذرانیم.

عارف‌یار بیان کرد: در شاخه ریتمیک اردیبهشت ماه امسال تیمی را در مسابقات لیگ باشگاهی کشور شرکت دادیم که در رده‌های سنی مختلف خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان در تهران انجام گرفت و بچه‌های ما در چند گروه سنی مقام انفرادی و تیمی داشتند.

وی اضافه کرد: کارگاه داوری ریتمیک را هم در بخش بانوان برگزار کردیم که علاقه‌مندان شرکت کردند.

نایب‌رییس بانوان هیأت ژیمناستیک استان اصفهان ادامه داد: در شاخه ایروبیک ژیمناستیک یک کمپ تمرینی انتخابی مرداد ماه برگزار شد که بچه‌ها خیلی خوب استقبال کردند؛ تمدید کارت درجه 3 ایروبیک ژیمناستیک بانوان نیز اواخر مرداد ماه سال جاری برگزار شد.

وی اذعان کرد: در شاخه آکروژیم برای بانوان یک کارگاه مربیگری اواخر تیر ماه برگزار شد، آزمون سطح‌بندی سطح 1 و 2 آکروژیم بانوان چهارم آبان ماه امسال انجام گرفت.

عارف‌یار افزود: در شاخه ژیمناستیک برای همه (for all) یک مسابقه پیرامید اواخر شهریور ماه انجام گرفت.

عارف‌یار خاطرنشان کرد: در بحث داوری نیز یک داور ریتمیک بانو از استان اصفهان شهریور ماه به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شد، یک بانوی داور نیز از این استان به مسابقات قهرمانی آموزش و پرورش کشور که در شاخه هنری انجام گرفت اعزام شد؛ به مسابقات لیگ باشگاهی هنری کشور هم که برای بچه‌های 11، 12 سال برگزار شد، یک بانوی داور اعزام کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: اوایل مهر ماه سال جاری تیم ترامپولین بانوان استان در رقابت‌های کشوری به میزبانی یزد حضور پیدا کرد.

نایب‌رییس بانوان هیأت ژیمناستیک استان اصفهان به حضور مربیان و داوران اصفهانی در کلاس‌های مربیگری و دوره داوری اشاره و تأکید کرد: 3 بانوی مربی از استان اصفهان در کلاس‌های مربیگری درجه 2 هنری در تهران شرکت کردند و 2 بانوی داور از این استان برای شرکت در دوره داوری درجه 3 ایروبیک ژیمناستیک به کرمان اعزام شدند.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز