معاون وزیر نیرو:

مشکلات کشاورزان اصفهان در وزارت نیرو با جدیت پیگیری می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۴:۱۸:۵۰
کد خبر: ۷۸۰۴۰۳
مشکلات کشاورزان اصفهان در وزارت نیرو با جدیت پیگیری می‌شود
معاون وزیر نیرو گفت: با جدیت مشکلات کشاورزان اصفهانی را در وزارتخانه دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمدعلی شجاعی در جلسه ای با اعضای صنف کشاورزان استان و ۸۰ نفر از نمایندگان کشاورزان که به مدت ۵ ساعت برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزان استان اصفهان با توجه به انباشت مشکلات خود در چندسال گذشته و همچنین فشار وارد بر وضع معیشت خود در قالب تجمعاتی خواسته های خود را مطرح نمودند و امروز در این جلسه مسائل و مشکلات آن ها با مدیران و مسئولین استان و وزارت نیرو بررسی گردید.

وی گفت: در جلسات اخیر با اعضای صنف و نمایندگان کشاورزان در سطح استان اصفهان به این جمع‌بندی رسیدیم که جلسه ای با مسئولین وزارت نیرو به منظور بررسی خواسته های بحق کشاورزان استان داشته باشیم که امروز این امر محقق گردید.

سرپرست استانداری اصفهان با اشاره به بحث و تبادل نظر کشاورزان و مسئولین و بررسی خواسته های بحق کشاورزان در این جلسه، اظهارداشت: تصمیم گیری در خصوص رها سازی آب بمنظور کشت پاییزه به کمیته ی نمایندگان صنف کشاورزان واگذار گردید.

شجاعی عدم اجرای مصوبات شورای عالی آب در چندسال گذشته را از دیگر موارد مورد درخواست کشاورزان استان برشمرد و افزود: نزدیک ۵ سال است که بندهایی از این مصوبات به اجرا در نیامده است و در این راستا کمیته ای تشکیل گردید که در قالب کارگروه سازگاری با کم آبی و با حضور نمایندگان صنف کشاورزان، دادستان و نمایندگان وزارت نیرو، اجرایی شدن این مصوبات پیگیری گردد.

وی حضور نمایندگان صنف کشاورزان در کارگروه سازگاری با کم آبی را از دیگر درخواست های بحق صنف کشاورزان برشمرد و ادامه داد: مقرر گردید از این پس در تصمیماتی که در این کارگروه اتخاذ می گردد نمایندگان صنف کشاورزان نیز حضور داشته باشند.

سرپرست استانداری اصفهان به درخواست شورای تامین استان از کشاورزان اشاره کرد و اظهار کرد: کشاورزان و خانواده های آن ها به هیچ وجه از مسئولین جدا نیستند و مشکلات آن ها، مشکلات ما نیز هست و درخواست داریم که در کنار اجرای مصوبات به ادامه ی تجمعات پایان دهند تا در یک جو آرام و با پیگیری های وزارت نیرو و وزارت کشور بتوانیم خواسته های بحق آنان را محقق سازیم.

وی به پرداخت خسارت به کشاورزان نیز اشاره کرد و گفت: مقر گردید کارگروه سازگاری با کم آبی که نمایندگان صنف کشاورزان نیز در آن حضور دارند محاسباتی را در سطح استان داشته باشند و بمنظور پرداخت خسارت از دو بخش تامین منابع مالی از صنایع پرآب بر استان و اعتبارات قانونی و دولتی بتوانیم خسارت وارده به کشاورزان را تامین نماییم.

سرپرست استانداری اصفهان به تامین بذر برای کشت پاییزه نیز اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه در این خصوص اعتباری وجود نداشت با توجه به مشکل کشاورزان درتامین بذر مقرر گردید این هزینه از محل اعتبارات مربوط به کارگروه سازگاری با کم آبی استان تامین گردد.

آب فرابخشی است

معاون وزیر نیرو نیز در این جلسه اعلام کرد: با جدیت مشکلات کشاورزان اصفهانی را در وزارتخانه دنبال خواهد کرد.

عباس سروش آب را مساله ای فرابخشی دانست و گفت: وزارت نیرو از طریق شورای سازگاری با کم آبی و همراهی استانهای حوضه آبریز زاینده رود مسائل را پیگیری و حل خواهد کرد.

گفتنی است در این جلسه نماینده کشاورزان شرق و غرب و همچنین اعضای صنف کشاورزان به تقسیم ناعادلانه آب و نبود نظارت کافی بر برداشتهای بالادست انتقاد کردند.

رها سازی آب برای کشت پاییزه، جلوگیری و نظارت قاطعانه بر حوضه آبریز و برداشت های غیر مجاز، اجرای دقیق مصوبات شورای عالی آب، پرداخت سریع خسارت به کشاورزان از جمله خواسته های نمایندگان کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز