معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان:

غفلت از حاشیه شهرها بافت‌های ناکارآمد شهری را گسترش داده است

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۵:۲۲:۴۲
کد خبر: ۷۸۶۱۸۲
غفلت از حاشیه شهرها بافت‌های ناکارآمد شهری را گسترش داده است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان گفت: حاشیه نشینی شهرها مسئله مهمی دانست که غافل شدن از آن سبب گسترش بافت های ناکارآمد در شهر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمدرضا قنبری با حضور درکارگروه حاشیه نشینی استان اصفهان با اظهار کرد: کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز و اقداماتی را در زمینه کاهش آسیب ها و جرائم مناطق آسیب خیز و حاشیه نشین انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی چناچه کنترل نشود عوارض آن دامنگیر سایر مناطق از جمله شهرها خواهد شد، اظهار کرد: مطالبات مردمی، ارتقاء تجهیزات پارک ها و پاکسازی مناطق از معتادان متهاجر از مهّم ترین مواردی که در بحث رسیدگی به مناطق حاشیه نشینی برای ایجاد امنیت و احساس امنیت مردم دنبال می شود.

بگفته وی، برخورد جدّی با تخلفات و بهبود وضعیت مناطق حاشیه نشین وظیفه ای که به عهده دستگاه های متولی قرار داده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با استناد به مواد قانونی شهرسازی خاطر نشان کرد: دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری موظف اند 270 محله شهری را هرساله بازآفرینی نمایند و این به معنای محله محوری است به این صورت که یک محله انتخاب و اقدامات لازم برای هم سطح سازی آن با محلات دیگر انجام می شود.

قنبری، حاشیه نشینی شهرها مسئله مهمی دانست که غافل شدن از آن سبب گسترش بافت های ناکارآمد در شهر می شود و ادامه داد: معمولا محله های فرسوده و ناکارآمد از نظر خدمات نسبت به سایر مناطق در سطح پائین تری قرار دارند به همین دلیل اقدامات فیزیکی، اجتماعی، فرهنگی و بازآفرینی برای آن ها در نظر گرفته می شود.

وی از اعتبار 30 درصدی بودجه سال 1397 برای بازآفرینی شهری سخن گفته و اضافه کرد: فرمانداران از محل اعتبارات شهرستان بودجه ای جهت این اقدام اختصاص می دهند البته اعتبارات ملّی هم برای این کار در نظر گرفته شده که در ستاد ملّی بازآفرینی، سهم دستگاه ها مشخص شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، حفاظت اراضی دولتی و حواشی آن را توسط نیروی انتظامی از جمله اقدامات بازآفرینی شهری نامید و افزود: یگان ویژه ای در این موضوع تشکیل شده و در سطح شهرستان ها نیروهای خود را دارد که با هماهنگی دستگاه قضائی طی یک سال گذشته به رسیدگی تصرف های اراضی و دولتی می پردازد.

قنبری، توانمندسازی روستائیان را مسئله مهم دیگری عنوان نموده و اذعان کرد: عدم اشتغال وتوانمندسازی همچنین مهاجرت به شهرهای دیگر سبب افزایش آسیب به خصوص در مناطق حاشیه ای شهرها می شود که با همکاری مدیریت برنامه و بودجه این مشکل برطرف یا کاهش پیدا خواهد کرد.

وی درباره اجرای طرح کمربند سبز در حاشیه شهرها خاطر نشان کرد: پوشش گیاهی و سبز در محدوده شهرها باعث عدم تفکیک حاشیه شهرمی شود و علاوه بر آن اجرای این طرح تمرکز فعالیت دستگاه ها را مشخص می کند.

کمربند سبز، پروژه ای زیست محیطی- اجتماعی است

معاون اجتماعی فرمانداری اصفهان در ادامه کارگروه حاشیه نشینی استان اصفهان درباره طرح تقسیم کار دستگاه ها جهت کنترل و بهبود فعالیت در هشت بخش اصلی و براساس شاخص کمی و کیفی سخن گفت: مسائل بنیادی مانند فقر، بیکاری، پرونده های قضائی از موضوعات مهّمی که در تقسیم کار دستگاهی قرار دارد و امیدواریم اعتبارهای مختص به آن مشخص شود.

بگفته فریبرز امیری با تقویت کمیته های ساماندهی و زیر ساختی همچنین توانمندی فرهنگی- اجتماعی و مشارکت های مردمی اقدامات مؤثری در مناطق حاشیه نشین انجام خواهد شد.

نماینده شهرداری اصفهان کمربند سبز را پروژه ای زیست محیطی و اجتماعی دانست و افزود:جهت تغییر الگوی سبز به الگوی کم آب اقداماتی انجام شده، گونه های مقاوم و کم آب شناسائی و مورد استفاده قرار گرفته اند که برای تخصیص منابع پایدار آب نیز نیازمند برنامه ریزی های بیشتر هستیم.

نماینده بنیاد مسکن از سند دار کردن 45 هزار نفر از سال 1375 تا سال جاری خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای زمین های درچه، اطراف شهر زاینده رود و اصفهانک انجام شده است همچنین ساخت مجموعه ای وسیع با امکانات گسترده همجوار حصه، مجموعه یک هزار و 400 واحدی در شهرک امام خمینی زینبیه همچنین ایجاد سه هزار واحد در گلپایگان، شهرضا و سمیرم از جمله اقدامات این اداره می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز