برنا گزارش می‌دهد؛

نخستین ایده‌کاپ دختران خلاق اصفهانی برگزار شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۱:۲۸:۴۵
کد خبر: ۷۸۹۶۸۶
نخستین ایده‌کاپ دختران خلاق اصفهانی برگزار شد
برنامه ایده کاپ دختران خلاق اصفهانی در کتابخانه عمومی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان،  عصر دیروز برنامه ایده کاپ دختران خلاق در محل کتابخانه عمومی شهرداری اصفهان با حضورفریده روشن-عضو شورای شهر اصفهان، قندهاری-مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان و قورچانی-مدیر خلاقیت و فناوری نوین شهرداری اصفهان برگزار شد.

در بخش اول این برنامه پیش از حضور تیم‌های شرکت کننده، علیرضا گلچین فر-رییس اداره فناوری و نماینده هیات داوران به توضیحاتی در خصوص فرایند و شاخصه‌های داوری پرداخت.

15 ایده از شاخصه‌های بیشتری برخوردار بودند

وی در خصوص تیم‌های راه یافته به این ایده کاپ گفت: حدود 200 ایده در مدرسه ثبت شد و از این بین 140ایده پایش شده و به مدیریت خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان معرفی شد که 15 ایده از شاخصه‌های بیشتری برخوردار بودند.

گلچین‌فر حضور علمی و آموزش یافته ده گروه در دوره آخر و رقابتی ایده کاپ را حاصل آموزش‌هایی دانست که مجموعه مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری با همت مدیر هنرستان نوایی برای دانش‌آموزان ترتیب دادند.

هر فرزند نوایی یک دانش‌آموز شاد، هدفمند و مسئول

میترا طحان-مدیر هنرستان نوایی که از مجریان اصلی این برنامه است، پیرامون این هنرستان و تیم‌های خلاق پیوسته به این برنامه سخنرانی کرد و با استفاده از مشارکت خود خواسته دانش‌آموزان این هنرستان، با تقریر شعار ویژه هنرستان"هر فرزند نوایی یک دانش‌آموز شاد،هدفمند و مسئول" سخنرانی‌اش را به پایان رساند.

در ادامه این برنامه، ده تیم ایده‌پرداز به معرفی و دفاع از ایده های خود پرداختند و سه ایده برتر، منتخب داوران و نتیجه خارج شده از نظرسنجی همزمان مخاطبین اعلام شدند و بعد از سخنرانی قورچانی-مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری و قندهاری-مدیر آموزش و پرورش ناحیه5،  مورد تشویق قرار گرفتند.

مدارس باید  دنبال شکوفایی استعدادها و پروش خلاقیت دانش‌آموزان باشند

قندهاری با اشاره به پیام رئیس جمهور کشور تحت عنوان پرسش مهر امسال مبتنی بر اینکه هر دانش‌آموز تاکنون چه مهارت‌هایی آموخته است  و فکرمی‌کند آموختن چه مهارت‌هایی برای زندگی‌ مهم‌تر است توسعه پایدار که از اهداف مهم همه واحدهای آموزشی است را در گرو بستر سازی جامعه توسط نیروهای خلاق انسانی دانست.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه5 اصفهان گفت: زیرساخت‌های توسعه و تولید علم و فناوری از برنامه‌هایی نظیر ایده‌کاپ می‌گذرد و اگر مدارس به دنبال شکوفایی استعدادها و پروش خلاقیت دانش‌آموزان باشد و به شعار هر مدرسه یک ایده کاپ دست یابیم، تولید علم کار آفرین و مهارت محور می‌شود.

وی  گفت: معلم‌ها وقتی در کنار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند همچون فرزند خود از موفقیت دانش‌آموز به ذوق می آیند و ما معتقدیم که هزینه روی دانش‌آموزان امروز، شهروندان بافرهنگ فردا را پدید خواهد آورد.

شهر خلاق  شهری با "مسئولین شنوا" و "شهروندان گویا"

محمدحسین قورچانی در پایان بابیان "شهر خلاق یعنی اینکه مسئولین بشنوند و شهروندان سخن بگویند"، شهر خلاق را شهری با "مسئولین شنوا" و "شهروندان گویا" توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد تا به زودی، این هدف تحقق یابد.

ده تیم به ایده کاپ راه یافته بودند که از این بین سه ایده "پارک خلاقیت"-با موضوع ساخت پارکی متفاوت با وسایل بازیافته و خلاقانه، "اپلیکیشن دست‌سازه‌های من و تو"-با هدف کارآفرینی و فروش کارهای دستی تهیه شده از طریق آموزش‌های همین اپلیکیشن و "سفری از سر تا پا"-با طرح ساخت چندبعدی ساز بدن به قصد آموزشی متفاوت به کودکان در خصوص بدن ، به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز