رییس هیات تنیس استان اصفهان:

ورزش، صنعتی سبز است/ فرصت‌های شغلی در ورزش بیشتر از دیگر صنایع است

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۹:۱۰:۵۱
کد خبر: ۷۹۶۵۳۴
ورزش، صنعتی سبز است/ فرصت‌های شغلی در ورزش بیشتر از دیگر صنایع است
رییس هیات تنیس استان اصفهان گفت: ورزش را می توان صنعت سبزی نام برد که شاید به مراتب هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فواید اجتماعی از صنایع دیگر بالاتر باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، فرهاد رحیمی در برنامه زنده رود اظهار کرد: یکی از دلایلی که علاقه من را به بحث ورزش زیاد می کند مقوله علمی بودن آن است.
وی در ادامه گفت: نهادهای علمی دائما این موضوع را مورد تاکید قرار می دهند که بایستی بدن برای سالم ماندن فعالیت ورزشی مستمر داشته باشد.
رییس هیات تنیس استان اصفهان همچنین تصریح کرد: میزان فقر حرکتی در کشور ما بیشتر است و این می تواند چند دلیل داشته باشد یکی از این عوامل بحث اطلاع رسانی است زیرا اگر اطلاع رسانی در خصوص فواید فعالیت بدنی و ورزش درست انجام شود با این میزان کاستی در ورزش از سوی مردم مواجه نمی شویم.
رحیمی افزود: اطلاع رسانی در ورزش باید از طریق مختلف آموزش داده شود تا مردم به این درک یعنی پرداختن به فعالیتهای بدنی ورزشی برسند.
وی در ادامه متذکر شد: از دیگر عوامل فقر حرکتی مباحث سخت افزاری آن در جامعه است که متاسفانه از گذشته تا به حال مورد توجه جدی قرار نگرفته است و باید این مساله به نحوی با استفاده از پتانسیل های موجود همانند حضور کارآفرینان ورزشی در این عرصه حل شود.
رییس هیات تنیس استان اصفهان ورزش را صنعت سبز نامید و در این خصوص گفت: ورزش را می توان صنعت سبزی نام برد که شاید به مراتب هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فواید اجتماعی از صنایع دیگر بالاتر باشد زیرا این صنعت جز برندهای با  گردش اقتصادی بالا است و می توان باور داشت جز 20 برند برتر دنیا در حوزه درآمدزایی محسوب می شود به نحوی که 4 برند از 20 برند برتر دنیا به حوزه ورزش اختصاص دارد.
رحیمی با اذعان بر اینکه فرصتهای شغلی ورزش بیش از صنایع دیگر است، خاطرنشان کرد: فرصتهای شغلی که در ورزش وجود دارد از صنایع دیگر بیشتر است حتی در برخی از مواقع گوی سبقت از صنعت کشاورزی را هم ربوده است.
وی عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته به دلیل بالا بودن سرانه ورزشی و فرصتهایی که در این حوزه وجود دارد می توان درآمدهای خوبی کسب کرد که باعث شکوفا شدن اقتصاد آن بخش یا منطقه می شود.
رئیس هیات تنیس استان اصفهان در رابطه با اینکه ورزش می تواند فرصت های شغلی بسیاری ایجاد کند، گفت: بین هر 20 تا 30 متر مربع فضای ورزشی با توجه به فضای با نشاط و پرتحرک که ایجاد می کند یک فرصت شغلی ایجاد می شود و الان شاهد آن هستیم که حتی در یک باشگاه کوچک تعداد زیادی مشغول به کار هستند.
رحیمی در پایان صحبتهای خود بیان کرد: اگر بر اساس سرانه ورزشی بخواهیم به این نکته یعنی وضعیت ورزش در اصفهان بپردازیم، اصفهان نسبت به کشور دارای سرانه ورزشی پایین تری است و با این تفاسیر دچار فقر در این حوزه هستیم زیرا همانطور که در صحبتهای قبلی به آن اشاره شد در گذشته به این مساله به صورت جدی پرداخته نشده و بستر سازی مناسبی صورت نگرفته است.
وی با بیان این که باید ورزش از متکی بودن به دولت خارج شود، افزود: بالا بردن سرانه ورزشی در کشور باید با حضور بخش خصوص صورت بگیرد مساله ایی که در گذشته کمتر به آن توجه شده و خوشبختانه امروز شاهد هستیم نسبت به گذشته حرکت به سمت خصوصی تر شدن ورزش بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

 

 

 
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز